اخبار روز

بعد از گذشت ۵۰ سال از فیلم شعله، سرگذشت بازیگرانش چه شد؟ + عکس – بلادنیوز

  • بعد از گذشت ۵۰ سال از فیلم شعله، سرگذشت بازیگرانش چه شد؟ + عکس – بلادنیوز

    به گزارش سلام‌ نو، شعله فیلمی اکشن ماجرایی هندی محصول سال ۱۹۷۵ به کارگردانی رامش سیپی است. این فیلم از بزرگ‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای هند محسوب می‌شود.

    در جشنی که به مناسبت یک‌صدسالگی سینمای بالیوود برگزار شد، به‌عنوان برترین فیلم سینمایی هند در یک سده گذشته و در کل تاریخ سینمای هندوستان معرفی شد.

    اگر این فیلم را دیده باشید قطعا برایتان جالب خواهد بود بازیگران آن را بعد از گذشت ۵۰ سال از اکران این فیلم ببینید در ادامه این مطلب سرگذشت و تصاویری از بازیگران فیلم شعله بعد از ۵۰سال را مشاهده خواهید کرد تا انتها با ما همراه باشید.‌

    هما مالینی در نقش بسنتی

    هما مالینی بازیگر مطرح بالیوودی که کمتر کسی ممکن است او را نشناسد، این چهره ی موفق و معروف غیر از نقش آفرینی در سینمای هند، در زمینه های مختلف کارگردانی، تهیه کنندگی، سیاست، رقاصی و آموزش رقص فعالیت می کند.

    هما مالینی

    همیشه مالینی را یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین بازیگران تاریخ سینمای هند برمی‌شمرند. او در دورهٔ خود یکی از پیشگامان سینمای هند بود. نامداری وی به خاطر عوامل متعددی بوده‌است، به خاطر نقش‌های کمدی و دراماتیکی که ایفا کرده، به خاطر زیباییش و همین‌طور به خاطر اجرای زیبای رقص‌های سنتی و کلاسیک هندی.

    مالینی همچنین در زمرهٔ موفق‌ترین ستاره‌های زن سینمای هند نیز هست. در طول مدت ۴۰ سال بازیگریش در حدود ۱۴۵ فیلم و ۱۹ پروژه تلویزیونی، ظاهر شده‌است که مهم‌ترین آنها فیلم شعله است. هما مالینی را با نام بسنتی (نام شخصیتی که در فیلم شعله داشت) نیز می‌شناسند.

    جایا باچان در نقش رادا

    جایا باچان (انگلیسی: Jaya Bachchan؛ زاده ۹ آوریل ۱۹۴۸) بانام قبلی جایا بهادری، یک هنرپیشه و سیاست‌مدار اهل هند است. او در حال حاضر یکی از نمایندگان مجلس راجیه سبها بوده و همسر آمیتاب باچان، هنرپیشه هندی است.

    جایا باچان

    ‍جایا بهادری(باچان) در پادکست What The Hell Navya که ناویا ناندا(نوه دختری آمیتاب باچان) می‌سازد، همراه با دخترش شویتا درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. در این پادکست جایا، شویتا و ناویا که سه نسل از خانواده باچان را تشکیل می‌دهند به موضوع اشتباهات و چیره شدن بر چالش‌ها پرداختند. به گزارش دنیای تصویرآنلاین، جایا باچان به دوره‌ی از زندگی مشترک خود با آمیتاب در سال‌های ۱۹۹۰ اشاره کرد که دوران سختی را پشت سرگذاشتند. جایا، شویتا و ناویا از ناملایمات در زندگی گفتند. جایا از اهمیت حمایت عزیزان در دوران سختی گفت. جایا به سال‌های ۱۹۹۰ اشاره کرد که آمیتابا باچان دوره بدی را در حرفه بازیگری می‌گذارند.

    «ما انواع تجربه اشتباه را در دوره‌های مختلف زندگی‌ام گذراندیم. وقتی مردی دوره سختی را دارد پشت سرمی‌گذارد، خوب است که کنارش باشی و با آرامی از او حمایت کنی.خوب است که در سکوت کنارش بایستی و بگویی من هستم و حرف‌هایت را می‌شنوم.» اما شویتا باچان با نظر مادرش موافق نبود و گفت:« من موافق نیستم، بعضی اوقات همه آنچه مردان می‌خواهند، چند مشورت و ایده است. من دوست دارم در این شرایط نقش فعال‌تری داشته باشم.»

    آمیتاب باچان در نقش جی

    آمیتاب باچان در سال ۱۹۴۲ در الله اباد هند به دنیا آمد. او علاوه بر اینکه بازیگری را به عنوان حرفه ای ترین زمینه فعالیت خود انجام می دهد ، خوانندگی و مجری گری را نیز به خوبی انجام می دهد. علاوه بر این او تهیه کنندگی چندین فیلم را بر عهده داشته است.

    آمیتاب باچان

    او به «پدر سینمای هند» لقب گرفته است. باچان نخستین بازیگر هندی است که در موزه لندن جایی برای خود دارد و همچنین در نظرسنجی سال ۱۹۹۹ ملقب به «بازیگر هزاره» شد. او به «پدر سینمای هند» نیز مشهور است.

     او تا به حال دوازده بار جایزه فیلم فیر، جایزه اصلی فیلم‌های هندی، را از آن خود کرده است. باچان (از ۱۹۶۹) در طول پنج دهه، در ۲۳۴ فیلم هندی و ۳۱ مجموعه تلویزیونی و ۴ مستند بازی کرده و۱۶ بار تهیه کنندگی نموده است. پدرش یک شاعر معروف هندی بود. همسر او جایابهادری و پسر او آبیشک باچان هست.

    آمیتاب باچان در کنار بازیگری در زمینه تهیه‌کنندگی نیز فعالیت می‌کند. او هنرپیشگی را در سال ۱۹۶۹ با فیلم سات هندوستانی آغاز کرده و این حرفه را تا به امروز ادامه داده است. او یکی از بهترین بازیگران سینمای هند و یکی از گران‌قیمت‌ترین ستارگان در این زمینه می‌باشد. او در سال ۱۹۸۴ دستی نیز در سیاست داشت و به عنوان نماینده پارلمان هند انتخاب شد ولی در سال ۱۹۸۷ این سمت را کنار گذاشت. به گفتهٔ همشهری‌آنلاین معیارهای زیبایی مردان در ایران برای بیش از یک دهه تحت تأثیر باچان تغییر کرده است.

    امجد خان در نقش جبارسینگ

    امجد خان (انگلیسی: Amjad Khan؛ زاده ۱۲ نوامبر ۱۹۴۰ – درگذشته ۲۷ ژوئیه ۱۹۹۲) هنرپیشه هندی بوده‌است که در طول مدت ۲۰ سال فعالیت هنری اش در ۱۳۰ فیلم فعالیت داشته‌است.

    چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان کارگردان. وی بیشتر به خاطر ایفای نقش‌های منفی محبوب بوده‌است. از معروف‌ترین نقش‌های وی می‌توان از کاراکتر جبارسینگ در فیلم مشهور شعله اشاره کرد.

    امجد خان

    پدر امجد خان اسطورهٔ سینمای هند «جایانت» نام داشت. هر دو برادرش «امتیاز خان» و «عنایت خان» نیز، هر دو بازیگر بودند. وی در سال ۱۹۷۲ با «شهلا خان» ازدواج نمود. فرزند اولش «شاداب خان» نام دارد که در چند فیلم نیز بازی کرد. وی دو فرزند دیگر نیز دارد. دختری به نام «اهلام خان» و پسری به نام «سیماب خان». دخترش «اهلام» در سال۲۰۱۱ با بازیگر معروف تئاتر «کاراچیوالا» ازدواج نمود.

    امجد خان در سال ۱۹۸۶ یک تصادف رانندگی مرگبار در جادهٔ بمبئی-گوآ داشت. ماشین وی به یک درخت برخورد کرده بود. بعد از تصادف پزشکان به وی توصیه کرده بودند باید از انجام کارهای سنگین دوری کرده و به مدت طولانی استراحت کند. سرانجام امجد خان به دلیل بیماری قلبی که داشت در سال ۱۹۹۲ درگذشت. چند تا از فیلم‌هایی که بازی کرده بود بعد از مرگش اکران شدند. آخرین فیلم وی در سال ۱۹۹۶ اکران شد.

    درمندا در نقش ویرو

    دَرمِنْدرا (به انگلیسی: Dharmendra، به هندی: धर्मेंद्र सिंह देओल) با نام اصلیِ دَرَم سینْگ دِئول در ۸ دسامبر ۱۹۳۵ در لودیانای ایالت پنجاب هند به دنیا آمد. او با نام درمندرا در فیلم‌های هندی شناخته شده‌است.

    درمندا

    درمندرا در ۸ دسامبر سال ۱۹۳۵ در پاگوار پنجاب زاده شد. او در سال ۱۹۵۴، در ۱۹سالگی با همسر اولش پراکاش ازدواج کرد. در ۱۹ اکتبر ۱۹۵۶ صاحب فرزندی شد که نام او را آجی سینگ گذاشت.

    درمندرا در سال ۱۹۶۰ اولین فیلم خود را بازی کرد، اما با شکست این فیلم مجبور شد به مدت دو سال از سینما کناره‌گیری کند. او در سال ۱۹۶۲ با فیلم آپنا به سینما بازگشت و پراکاش در ۲۴ ژانویهٔ ۱۹۶۷ فرزند دوم خود را به دنیا آورد که نام او را ویجی سینگ گذاشتند.

    درمندرا از سال ۱۹۶۶ به‌بعد و با فیلم آنوپاما اوج گرفت.

    او پس از بازی در فیلم سینمایی شعله، با هِما مالینی در سال ۱۹۷۹ ازدواج کرد. آنها قبل و بعد از فیلم سینمایی شعله هم در چند فیلم با هم بازی کرده‌بودند و دل‌بسته هم بودند. برای این منظور او اعلام کرد مسلمان شده‌است تا بتواند دو همسر اختیار کند، اما همسر اول وی پس از این ماجرا از او جدا شد.

    هِما مالینی، درحالی‌که در اوج شهرت و محبوبیت قرار داشت، از بین پیشنهاد ازدواج سانجیو کمار، جیتندرا و درمندرا پیشنهاد درمندرا را پذیرفت. اما بعدها از این انتخاب اظهار پشیمانی کرده‌بود و اعلام کرده‌بود که کاش با سانجیو کومار که مجرد بود، ازدواج می‌کرد تا باعث فروپاشی خانواده درمندرا نمی‌شد. به هر حال آن دو، بعد از ازدواج، صاحب دو دختر شدند که نام آن‌ها را ایشا و اهانا گذاشتند.

    دو پسر درمندرا که در خانه آن‌ها را سانی و بابی صدا می‌زدند نیز بعد از جدایی پدر و مادرشان در کنار پدرشان و همسر او زندگی کردند، هرچند همواره از نامادری خود متنفر بودند و در مراسم عروسی خواهر ناتنی خود شرکت نکردند.

    درمندرا، که از سال ۱۹۹۲ به‌بعد تنها در فیلم‌های محدود و نقش‌های کوتاهی حضور می‌یافت، در سال ۲۰۰۴ با فیلم شکست‌خوردهٔ کیس کیس کی قسمت به سینما بازگشت. در سال ۲۰۰۷ در فیلم پرفروش آپنه با دو پسر خود، بابی دئول و سانی دئول، همبازی بود.

    مک موهان در نقش سمبها

    جولین مک موهان بازیگر استرالیایی-آمریکایی متولد بیست و هفتم جولای ۱۹۶۸ در سیدنی است. او از سال ۱۹۸۹ وارد دنیای سینما شد و تاکنون یک بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده است. او تاکنون در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی متعددی ایفای نقش کرده که از میان آنها می توان به فیلم های پارانویا و زندانی و سریال های شکارچیان و اف بی آی اشاره کرد.

    مک موهان

    مک موهان در کراچی در هند بریتانیا به دنیا آمد. موهان به بمبئی آمد تا بازیکن کریکت شود، اما به تئاتر پیوست و یک بازیگر بالیوود شد. او بازیگری را در مدرسه بازیگری Filmalaya در بمبئی آموخت.

    مک موهان کار خود را در فیلم هندی به عنوان دستیار با کارگردان چتان آنگاد آغاز کرد، قبل از اینکه در سال ۱۹۶۴ برای اولین بار به عنوان بازیگر در فیلمش «حقیقت» بازی کرد. آخرین حضور او در Atithi Tum Kab Jaoge در یک حضور مهمان بود.

    او علاوه بر فیلم‌های هندی، در فیلم‌های بهوجپوری، گجراتی، هاریانوی، مراتی، پنجابی، بنگالی و سندی نیز بازی کرد. او تقریباً به تمام زبان‌های هندی به جز اودیا و همچنین در فیلم‌های انگلیسی، روسی و اسپانیایی دیالوگ‌ها را ارائه کرده بود.

    او تنها بازیگری است که نام اصلی او «مک» به عنوان نام شخصیت او در بسیاری از فیلم‌ها استفاده شده است.

    بیماری و مرگ

    در نوامبر ۲۰۰۹، یک روز قبل از شروع تیراندازی برای فیلم Ashwini Dheer’s Atithi Tum Kab Jaoge، مک موهان پس از وخامت حالش در بیمارستان Kokilaben Dhirubhai Ambani در آندری در بمبئی بستری شد. او یک تومور در ریه راست داشت که تبدیل به سرطان ریه شد و سرانجام در ۱۰ مه ۲۰۱۰ در سن ۷۲ سالگی او را کشت.[۸] آکادمی فیلم و تلویزیون آسیایی در تاریخ ۱۴ مه در شهر فیلم نویدا یک جلسه دعای ویژه برگزار کرد. همچنین در همین روز در تالار آجی‌واسان برای خانواده و دوستان اقامه نماز برگزار شد و افرادی از بزرگ‌ترین پسران محله او تا آمیتاب باچان برای ادای احترام در نمازخانه شرکت کردند.

    سانجیو کومار در نقش تاکور بالدو سینگ

    سانجیو کومار (انگلیسی: Sanjeev Kumar; زاده ۹ ژوئیهٔ ۱۹۳۸ – ۶ نوامبر ۱۹۸۵) یک هنرپیشه اهل هند بود. وی بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۵ میلادی فعالیت می‌کرد.

    سانجیو کومار

    از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به شعله و همای سعادت اشاره کرد. سانجیو کومار در فیلم «همای سعادت» با سوپراستار سینمای ایران «فردین» همبازی بود. از سانجیو کومار به عنوان یکی از تأثیر گذارترین هنرپیشگان سینمای بالیوود یاد می‌شود. سانجیو کومار با یک بیماری مادرزادی زاده شد؛ و بسیاری از اعضای خانواده اش نیز دارای این بیماری بودن و تا سن ۵۰ سالگی بیشتر عمر نمی‌کردند. سانجیو کومار در ۶ نوامبر ۱۹۸۵ دچار حمله قلبی شده و در سن ۴۷ سالگی از دنیا رفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا