اخبار روز

هشدار بلینکن به قطر: اعضای ارشد حماس را از دوحه اخراج کنید – بلادنیوز

  • هشدار بلینکن به قطر: اعضای ارشد حماس را از دوحه اخراج کنید – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، طبق آنچه ۲ تن از مقامات آمریکایی می‌گویند، وزیر خارجه ایالات متحده اوایل ماه جاری میلادی پیام شدیداللحنی را به قطر درباره جنبش حماس و حضور اعضای ارشد این جنبش در دوحه ارسال کرده بود.

    مقامات آمریکایی مذکور در گفت‌وگو با تلویزیون سی‌ان‌ان عنوان کردند: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده پیام شدیداللحنی را در اوایل ماه جاری (ماه مارس) به قطر ارسال کرد.

    این مقامات به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا گفتند: «به حماس بگویید که آنها باید به توافق آزادی زندانیان (اسرای صهیونیستی) و آتش‌بس که جنگ غزه را متوقف خواهد کرد، پایبند باشند یا اینکه نسبت به اخراج اعضای ارشد حماس از دوحه، پایتخت قطر خطر کنند.»

    فشار از سوی آمریکا در زمانی رخ داده که مذاکرات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی متوقف شده است. گفت‌وگوهای مستقیم میان ۲ طرف تحت نظر میانجی‌های قطری و مصری برای اولین بار در دوحه به مدت چندین هفته برگزار شد و قرار است از امروز – جمعه – این نوع از گفت‌وگوها مجددا از سر گرفته شوند.

    شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آمریکایی گزارش کرد که این پیام در تاریخ پنجم مارس (۱۵ اسفند) در جریان دیدار آنتونی بلینکن و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در واشنگتن عنوان شده بود.

    مقامات قطری اظهار نظری درباره این جلسه و گفت‌وگوها نکرده‌اند اما گفتند که «فشار شدیدی» را علیه حماس اعمال می‌کنند.

    جنبش حماس در سال ۲۰۱۲ یک دفتر سیاسی در دوحه تاسیس کرد که اعضای ارشد این گروه به طور دائم در آن مستقر هستند. در نتیجه، قطر نقش مهمی را در منطقه میان حماس و سایر طرف‌ها ایفا می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا