اخبار روز

حجاب خط قرمز ماست – بلادنیوز

  • حجاب خط قرمز ماست – بلادنیوز

    قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برخی سلبریتی‌ها که اقدام به کشف حجاب کرده اند با تاکید بر اینکه حجاب خط قرمز ماست، تاکید کرد: مادامی که رفتار اصلاحی رخ ندهد، ادامه فعالیت ناممکن خواهد بود.

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایرنا سیدمحمد هاشمی روز جمعه در “نشست مسوولین بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور” درباره مسائل اساسی کشور در سازمان سینمایی در پاسخ به سوال دانشجویی که به کشف حجاب برخی هنرمندان و سلبریتی‌ها اشاره کرد و از او در خصوص برخورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این افراد پرسید، اظهار داشت: در زمان کرونا برخی از هنرمندان به اصطلاح به سازفروشی افتاده بودند. در فتنه اخیر هم جریان‌های خارج از کشور مواجهه را سمت هنرمندان بردند. اما همدلی‌ها کار را به سمت تعطیلی ها نبرد و در این شرایط تعامل هایی برقرار و منجر به اتفاق‌های خوب شد.

    وی تصریح کرد: ما درباره کسانی که هنجارشکنی کردند بر اساس منطق کار را پیگیری کردیم. کشف حجاب را یک بی‌حرمتی دینی و اسلامی می‌بینیم و برخورد می‌کنیم. حجاب خط قرمز ماست.

    ما دست به سینه خادم مردم هستیم

    هاشمی گفت: ما دست به سینه خادم مردم هستیم اما هیچ گونه هنجارشکنی را برنمی‌تابیم. افرادی که از میان ۱۵۰ هزار هنرمند اقدام به چنین کاری کردند، آنقدر کم‌اند که گم هستند.

    نمایش خانگی ربطی به وزارت ارشاد ندارد

    قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برخی سریال‌های نمایش خانگی و اینکه واکنش وزارت فرهنگ در این باره چیست؟ افزود: این مساله هیچ ربطی به وزارت فرهنگ ندارد و مجموعه صدا و سیما در قبال این مساله مسوول است. اساسا ما دخالتی در عرصه نمایش خانگی نداریم.

    هاشمی در خصوص نظارت بر تولیدات نمایش خانگی تصریح کرد: ما ورودی در این زمینه نداریم. در مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد دو نفر از وزارت فرهنگ در جلساتشان برای بررسی این موضوع حضور داشته باشند.

    وی در عین حال درباره حمایت از مستندسازان و فیلم سازان گفت: اگر چه بضاعت ما کم بوده اما پرونده ها در این زمینه بسیار است. ‌

    هاشمی همچنین در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه بین‌الملل خاطرنشان کرد: کار فرهنگی در حوزه بین‌الملل ملاحظاتی دارد اما با یک تیم قدرتمند، اقدامات در این زمینه به خوبی پیش رفته است.

    وی افزود: سیاسی نمی‌گویم، فرهنگی می‌گویم؛ قضاوت بین‌المللی از ایران در یک نقطه‌ای است. در این که اهتمامی باشد و ایده‌پردازی شود و قرارگاه تشکیل شده تا اقدام صورت گیرد.

    هاشمی درباره انجمن سینمای جوان هم گفت: امسال نه به عنوان مدیر که به عنوان یک مخاطب، شاهد بودم که در جشنواره فیلم تهران ۱۱۲ کار پذیرش شده بود و در دولت سیزدهم رکورد ورودی‌های داخلی و بین‌المللی ما زده شد.

    قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد موسسات خیریه هم گفت: در این حوزه مشکل داریم اما در شرایطی که موضوع مرتبط با اوقاف نیست، ما پیگیری می‌کنیم.

    وی درباره مساله مد و لباس خاطرنشان کرد: یک قرارگاه زیست عفیفانه‌ با کمک وزارت صمت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ تشکیل شده که مباحث رویکردی و عملکردی در این زمینه وجود دارد. این وظیفه وزارت فرهنگ به طور مستقل نیست اما وظیفه دولت که هست. ما باید بتوانیم فعالان مد و لباس را به طور جدی وارد بازار کنیم.

    هاشمی گفت: به دنبال ساماندهی برای رسیدن به تولید انبوه و عرضه هستیم که باید از تولیدات پوشاک ایرانی اسلامی حمایت ویژه شود. قرارگاه اصلی حجاب، وزارت کشور است و ما هم کمک می‌کنیم. حجاب و عفاف متولی دارد. قرارگاهی هم برای این کار ایجاد شده است‌.

    قائم مقام وزیر فرهنگ تصریح کرد: ما در موضوع حجاب و عفاف برای حوزه تکلیفی خود قرارگاه ایجاد کردیم اما این مساله به عهده وزارت کشور است و ما برای این موضوع جنگیدیم.

    وی در عین حال با دفاع از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در وزارت فرهنگ این کار کارگروه‌های ماست که تکلیف‌های بر جامانده را اجرایی کنیم.

    هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص آثار سینمایی که غیرقانونی ساخته می‌شوند، گفت: اگر اثری بر خلاف قوانین ساخته شد، برخورد می کنیم ولی اگر خلاف این موضوع تولیداتی داشتیم، حمایت ‌می‌کنیم.

    قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از در دست تولید و آستانه تولید بودن آثار سینمایی در خصوص شهدا و شخصیت‌های انقلابی خبر داد و افزود: امسال فیلم شهید کاظمی و چند سردار شهید شروع شده و فیلمنامه مرضیه دباغ هم در حال نگارش است.

    وی درباره ساخت تولیدات پویانمایی خاطرنشان کرد: با کمک نهادهای فرهنگی و صدا و سیما در این چند سال رشد قابل توجهی در زمینه انیمیشن را شاهد بودیم. امسال انیمیشنی با موضوع امام رضا (ع) به نام «بچه زرنگ» ساخته شد و توفیقات خوبی انجام شده است.

    هاشمی در ادامه دفاع خود از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم گفت: در این دو سال کارها و تکالیفی انجام دادیم و باید در مقابل مطالبات پاسخ دهم. اگر قیاسی باشد حسب تکالیف و اقتضائاتی است که داشتیم و نتایج کار ما معلوم است.

    وی درباره کارآفرینان هم خاطرنشان کرد: دولت در جاهایی کمک می‌کند و دو صندوق هم در این زمینه تعبیه شده است. در حوزه ماموریتی تسهیلاتی داده می‌شود و ما حمایت می‌کنیم.

    مفهوم فرش قرمز را از سال ۱۴۰۰ برداشتیم

    قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که جشنواره فیلم فجر به فشن شو تبدیل شده است، گفت: ما که با این کنار نیامدیم و مفهوم فرش قرمز را از سال ۱۴۰۰ برداشتیم.

    وی به ساخت مجموعه‌هایی همچون سلمان فارسی اشاره کرد و افزود: سریال سلمان در صدا و سیما ساخته می شود اما در دولت به اسم بودجه برای اینها بودجه های خوبی دیده شده است. ما در جشنواره فجر گذشته نزدیک به ۱۱ فیلم سینمایی داشتیم که اگر چه نسبت به قبل کم بود اما به جشنواره رساندیم. در حوزه پویانمایی، مستند و فیلم، سرمایه انسانی آموزش دیده ما رو به رشد است.

    امسال هم مانند فجر پارسال، چند کار اولی داریم

    هاشمی گفت: امسال هم مانند فجر پارسال، چند کار اولی داریم.

    قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این را هم گفت که دهه ۹۰ دهه موثری در سیاستگذاری ها و جریان جوان حوزه انقلاب بود.

    هاشمی یک خبر خوب هم داد و آن اینکه در تبصره های بودجه ۱۴۰۳ در مراحل مقدماتی هزار میلیارد تومان یارانه فرهنگی مصوب شده است و سرریز آن به کتاب ها و فیلم های مشخص تخصیص می یابد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا