اخبار روز

پرداخت هزینه‌های درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌روز‌رسانی شد – بلادنیوز

  • پرداخت هزینه‌های درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌روز‌رسانی شد – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، مدیر بیمه‌های درمان شرکت بیمه دی از به روز رسانی اسناد و پرداخت هزینه‌های درمانی مستقیم و غیر مستقیم به بیمه شدگان و مراجع درمانی خبر داد.

    مجتبی عابد مدیر بیمه‌های درمان شرکت بیمه دی با اشاره به پرداختی های مراجع درمانی بیان کرد: با وجود تأمین‌های مالی صورت گرفته از طرف بنیاد و سازمان برنامه و بودجه کشور، پرداخت‌ها به مراجع درمانی سرعت گرفته و در حال حاضر نسبت به میانگین صنعت در سرعت پرداخت‌ها در جایگاه خوبی قرار داریم.

    وی افزود: با وجود بدهی 1200 میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیمه دی بابت حق بیمه‌های این قرارداد و شرایط اقتصادی موجود در کشور که همه ارکان اقتصادی را تحت تأثیر خود قرارداده است، تیم مدیریتی شرکت بیمه دی با رایزنی‌های متعدد توانسته است با استناد به قانون مبنی به التزام دولت در تأمین بودجه مورد نظر این قرارداد، در خصوص تأمین اعتبار با سازمان برنامه بودجه و بنیاد شهید و امور ایثارگران توافقاتی را برای تداوم پرداخت‌ها منعقد کند.

    عابد در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مراجع درمانی و همچنین داروخانه‌ها تا اول خرداد 1402، تعهدات معوق خود را دریافت کرده‌اند و تا 10 روز آینده معوقات تا اول تیرماه نیز به ایشان پرداخت خواهد شد. شرکت بیمه دی در سال حدود 22 میلیون مراجعه فقط از قرارداد درمان ایثارگران به مراکز درمانی دارد که بهبود و پایش فرآیندهای درمانی و بیمه‌ای این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

    مدیر بیمه‌های درمان شرکت بیمه دی با اشاره به بهبود فرآیندهای بیمه‌گری اظهار کرد: بخشی از نارضایتی‌های جامعه ایثارگری مربوط عدم اطلاع رسانی تعهدات قرارداد و نحوه کسورات درمانی و همچنین تاخیر در پرداخت‌ها است که خوشبختانه مدت زمان رسیدگی به اسناد پزشکی بیمه شدگان و پرداخت هزینه‌ها، کاهش قابل توجهی داشته است. به طوری که با پیگیری‌ها تا کنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که اسناد طی مدت زمان 15 الی 20 روز پرداخت می‌شود.

    وی افزود: در ادامه نیز طرح دارو رسان که هم اکنون به صورت آزمایشی برای جانبازان معزز 70 درصد اجرا شده است، برای کلیه بیمه شدگان قرارداد بنیاد شهید اجرایی خواهد شد.

    چه تعداد از ایثارگران در آزمون استخدامی وزارت بهداشت پذیرفته می شوند؟

    عابد همچنین در خصوص تسهیلات این شرکت در اجرای قرارداد تکمیل درمان ایثارگران عنوان کرد: در راستای رفاه حال بیمه ‌شدگان معظم این قرارداد، نزدیک به هزار واحد جمع‌آوری خسارت مستقیم و 9400 مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی در کل کشور به کار گرفته شده‌اند به نحوی که از فروردین‌ ماه سال جاری تاکنون، حدود 900 هزار نفر از این جامعه‌ی هدف، از خدمات مراکز طرف قرارداد بهره‌مند شده و روزانه نزدیک به 57 هزار خدمت از طریق این مراکز درمانی، به آنان ارائه می‌شود.

    مدیر بیمه های درمان بیمه دی در پایان افزود: امیدواریم با پرداخت های منظم بنیاد شهید و امور ایثارگران و تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه این نظم دچار تزلزل نشود. چرا که پرداخت حق بیمه این قرارداد نقش مهم و مستقیمی در به روز رسانی پرداخت های بیمه دی به ذی نفعان خواهد داشت.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا