اخبار روز

هفتادوششمین روز «طوفان‌الاقصی»| هلاکت ۱۱ کماندوی صهیونیست/ ۵۵ شهید در بمباران خان‌یونس/ حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی – بلادنیوز

  • هفتادوششمین روز «طوفان‌الاقصی»| هلاکت ۱۱ کماندوی صهیونیست/ ۵۵ شهید در بمباران خان‌یونس/ حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، در حالی وارد هفتادوششمین روز عملیات طوفان الاقصی می‌شویم که زمزمه‌های آتش بس بار دیگر به گوش می رسد و تحرکات دیپلماتیک در این راستا آغاز شده و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به قاهره رفته و قرار است که زیاد نخاله رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز راهی مصر شود. 

    در مقابل حملات هوایی و توپخانه‌‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد و  گزارش‌ها از درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در مناطق بین جبالیا و تل الزعتر در شمال نوار غزه  حکایت دارد.   

    منابعی هم از درگیری‌های شدید رزمندگان فلسطینی با نظامیان اشغالگر صهیونیست در مرکز و شمال شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. 

    هفتادوپنجمین روز «طوفان‌الاقصی»| شهدای غزه 20 هزار نفر شدند/ ورود هنیه به قاهره/رهبر انصارالله یمن: آمریکا شریک جنایت صهیونیست‌ها است

    مخاطبان محترم می‌توانند مهمترین تحولات هفتادوششمین روز از عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنند:

    ***********************************

    21:54- انهدام یک منطقه مسکونی کامل در شهر غزه

     نظامیان اسرائیلی امروز یک منطقه مسکونی کامل را در اطراف مسجد فلسطین در محله الرمال در شهر غزه منفجر و با خاک یکسان کردند.

    21:03- تیراندازی به سوی نظامیان اسرائیلی در رام الله

    مبارزان مقاومت فلسطین نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در جریان یورش به رام الله به گلوله بستند.

    صهیونیست‌ها در جریان یورش به منطقه عین مصباح در رام الله کودکی فلسطینی را بازداشت کردند.

    20:17- ابوعبیده: دشمن گزینه‌ای جز انتقام برای ملت ما باقی نگذاشته است

    سخنگوی گردان‌های قسام با بیانی اینکه دشمن گزینه‌ای جز انتقام برای ملت ما باقی نگذاشته، گفت: مجاهدان ما طی یک هفته اخیر بیش از 15 عملیات مرتبه نیروهای اشغالگر را با سلاح تک‌تیراندازی هدف قرار دادند.

    19:58- قسام 6 نظامی دیگر را به هلاکت رساند

    گردان‌های قسام اعلام کرد رزمندگان این گردان‌ها پس از بازگشت از خطوط نبرد در منطقه یرموک در شهر غزه، خانه‌ای را که گروهی از نظامیان اسرائیلی داخل آن پناه گرفته بودند، با سلاح مناسب هدف قرار دادند که طی آن 6 نظامی اسرائیلی کشته شده و تعدادی هم زخمی شدند.

    19:36- قسام و گروهان‌های قدس دو تانک مرکاوا را هدف قرار دادند

    رزمندگان گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس دو تانک مرکاوای اسرائیلی را در محله شیخ رضوان در شهر غزه با راکت‌های ضدزره هدف قرار دادند.

    19:21- هلاکت 11 کماندوی صهیونیست در شمال غزه

     رزمندگان گردان‌های قسام گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه التوأم در شمال شهر غزه با بمب‌های “الشواظ” هدف قرار داده و با سلاح تیربار با آن‌ها درگیر شدند که در این عملیات 11 نفر از این نیروها را به قتل رساندند.

     رزمندگان قسام سپس نیروهای پشتیبانی دشمن را هم که 8 نفر بودند، با بمب ضدنفر هدف قرار دادند.

    19:13- عبدالسلام: عملیات دریایی یمن فقط برای اسرائیل نگران کننده است

     محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: عملیات دریایی صنعا برای کسی جز رژیم صهیونیستی نگران کننده نیست.

    18:54- حماس: بدون توقف جنگ، مذاکره‌ای درباره مبادله اسرا انجام نمی‌گیرد

    غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که بدون توقف کامل جنگ در غزه، هیچ مذاکره‌ای در مورد مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت.

    حمد افزود: هرگز به آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهیم در سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین با هدف تحت سلطه درآوردن غزه دخالت داشته باشند و این کار توسط خود فلسطینی‌ها انجام خواهد شد.

    غازی حمد اظهار داشت که ما بعد از حمله هفتم اکتبر (نبرد طوفان الاقصی) بر سر دو راهی قرار داریم و اکنون فضای مناسب و مهمی برای سر و سامان بخشی مجدد به اوضاع داخلی فلسطین ایجاد شده است.

    16:00- وزیر راست افراطی کابینه نتانیاهو: اگر شدت درگیری‌ها کم شود از کابینه خارج می‌شویم

    ایتامار بن گویر، وزیر راست افراطی کابینه نتانیاهو:

     اگر کسی خیال کرده که می تواند ارتش را پیش از شکست حماس و آزادی اسیران متوقف کند، سخت در اشتباه است. اگر چنین اتفاقی بیفتد ما از کابینه خارج می شویم.

    کاهش سطح فعالیت ارتش در غزه به معنای شکست اسرائیل در جنگ و دست پخت کابینه سه نفره جنگ است. این کابینه باید سریعاً منحل شود و کابینه امنیتی مدیریت جنگ را برعهده گیرد.

    15:40- مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامی صهیونیست‌ها را موشکباران کرد

    مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه چهارم خود اعلام کرد که رزمندگانش، امروز پنجشنبه مواضع رژیم اسرائیل را در مزارع اشغالی «شبعا» با موشک و سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی بر رژیم اسرائیل وارد آورده است.

    مقاومت اسلامی لبنان همچنین در پنجمین بیانیه خود اعلام کرد که مزارع شبعا را با سه پهپاد انتحاری هدف قرار داده و تلفاتی به دشمن صهیونیستی وارد آورده است.

    15:12- هدف قرار گرفتن یک تانک مرکاوای ارتش اسرائیل در مرکز غزه

    گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد که رزمندگان مقاومت یک دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را با راکت یاسین 105 در منطقه «المغراقه» در مرکز غزه هدف قرار داده است.

    15:05- تل آویو هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت

    مقاومت فلسطین امروز هم در واکنش به تجاوز رِژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی، تل آویو را آماج حملات موشکی خود قرار داد.

     

    14:51- گرادان‌های قدس: با خمپاره و راکت  تجمعات نظامیان اسرائیلی را هدف قرار دادیم

    گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار تصاویری اعلام کرد که تجمعات نظامیان رژیم صهیونیستی را در غزه با راکت و خمپاره هدف قرار داده است.

    14:20- روزنامه سعودی: مقامات صهیونیست از شهرک‌نشینان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند

    روزنامه عکاظ با اشاره به اینکه سران صهیونیسم از ابتدای اشغالگری در فلسطین نتوانسته‌اند معضل جمعیتی خود را حل کنند تاکید کرد شهرک‌نشینان تنها ابزاری برای تثبیت اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی هستند و مقامات این رژیم اهمیتی به زندگی آنها نمی‌دهند.

    14:10- بازداشت 25 فلسطینی در کرانه باختری

    باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی طی شب گذشته 25 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

     

    14:00- شهادت یک زن در تجاوزات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان

    صهیونیست‌ها از ترس پاسخ حزب‌الله به جنایت جدید ارتش اشغالگر در جنوب لبنان که منجر به شهادت یک زن شد، شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی را تعطیل کردند و آمد و شد در آنها ممنوع است.

     

    13:51- حزب الله پایگاه «برانیت» ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

    مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای ادامه حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار  غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پنجشنبه پایگاه برانیت را با موشک هدف قرار دادند.

    در ادامه بیانیه مقاومت اسلامی لبنان امده است، مقاومت اسلامی در دفاع از روستاها و شهرهای لبنان کوتاهی نخواهد کرد و با اقدامات تجاوزکارانه آن‌ها مقابله خواهد کرد.

    13:40- وعده دلاری اسرائیل به شهرک‌نشین‌ها برای بازگشت به خانه‌های خود

    رژیم اسرائیل برای تشویق شهرک‌نشینان صهیونیست برای بازگشت به خانه‌های خود که در  فاصله 4 کیلومتری نوار غزه قرار دارند، اعلام کرد به هر نفر 5600 دلار در ماه کمک مالی می‌کند.

     بعد از عملیات الاقصی در تاریخ 15 مهرماه، شهرک‌نشینان صهیونیست خانه‌های خود را رها کرده و از شهرک‌ها گریخته‌اند و از ترس مقاومت حاضر نیستند بار دیگر به خانه‌های خود باز گردند.

    13:36- شلیک موشک ضد زره از لبنان به اراضی اشغالی

    کانال 12 رژیم صهیونیستی از شلیک موشک ضدزره از لبنان به شهرک‌های «آویویم» و «دوویو» در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

     

     

    12:15- وال‌استریت‌ژورنال: حماس درخواست اسرائیل برای توافق آتش‌بس را رد کرد

    روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد حماس درخواست اسرائیل برای توقف 7 روزه جنگ در ازای آزادی حدود 40 اسیر را رد کرده و گفته مذاکرات تنها در صورتی می‌توانند آغاز شوند که اسرائیل ابتدا حملاتش به غزه را متوقف کند.

    این گزارش در شرایطی منتشر شده که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس برای دیدار با رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر وارد قاهره، پایتخت مصر شده است.

    منابع مصری به وال‌ استریت‌ژورنال گفته‌اند که اسرائیل اصرار داشت که تمامی زنان و کودکان اسیر در ازای وقفه یک هفته‌ای در جنگ و اجازه ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه آزاد شوند.

    وال‌استریت‌ژورنال نوشته برای اولین بار این مذاکرات شامل نمایندگی از جهاد اسلامی فلسطین بود. هم حماس و هم جهاد اسلامی تأکید کردند که اسرائیل قبل از آغاز مذاکرات در خصوص توافق احتمالی حمله را متوقف کنند.

    نمایندگان مقاومت فلسطین علاوه بر این خواستار آزادی تمامی اسرای فلسطینی در ازای آزادی بیش از 100 اسیر اسرائیلی در غزه شدند. 

    11:55- رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از جنگ با یک زلزله سیاسی بزرگ مواجه می‌شود

    یک رسانه عبری با تاکید بر اینکه اکنون در سایه پیامدهای جنگ غزه، اسرائیلی‌ها در وضعیت خشم و نگرانی به سر می‌برند اعلام کرد، بعد از جنگ اسرائیل با یک زلزله سیاسی بزرگ مواجه می‌شود و وضعیت آن دیگر همانند قبل از 7 اکتبر نخواهد بود.

     

     

    11:40- مسئول صهیونیست: با یک فاجعه اقتصادی مواجهیم

    یک مسئول صهیونیست در کنست این رژیم با اشاره به پیامدهای شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که اکنون در برابر یک فاجعه اقتصادی قرار داریم و نتانیاهو تبدیل به خطری بزرگ برای اسرائیل شده است.

     

    11:17- اسرائیل دستور تخلیه مناطق بیشتری در خان‌یونس را صادر کرد

    رژیم اسرائیل روز پنجشنبه دستور تخلیه مناطق بیشتری را در شهر «خان‌یونس» واقع در جنوب غزه صادر کرد. وزیر جنگ اسرائیل پیشتر گفته بود عملیات زمینی اسرائیل نواحی جدیدی را در بر خواهد گرفت.

    دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی گفته که بیش از 140 هزار نفر آواره در این منطقه پناه گرفته‌اند اما اسرائیل خواستار تخلیه 20 درصد از ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی شهر شده است.

    10:56- حملات رژیم صهیونیستی به غزه در 24 ساعت گذشته 55 شهید برجای گذاشت

    یک منبع بیمارستانی امروز گزارش داد 55 نفر در 24 ساعت گذشته در حملات رژیم صهیونیستی به خان یونس به شهادت رسیدند.

     

    10:25- آژیر هشدار در شهرک‌های مجاور نوار غزه به صدا درآمد

    منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهرک‌‌ صهیونیست نشین «نیریم» مجاور نوار غزه خبر دادند.

    09:58- سوریه: اشغالگری ریشه فاجعه کنونی در غزه است

    نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب با بیان اینکه غرب و آمریکا با استانداردهای دوگانه خود شریک اصلی جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین هستند تاکید کرد ریشه بحران کنونی غزه، اشغالگری اسرائیل در فلسطین و سایر اراضی عربی است و باید مقابل آن ایستاد.

    05:08- صهیونیست‌ها به کدام مناطق در کرانه باختری یورش بردند؟ 

    نظامیان صهیونیست به شهرک «نحالین» در جنوب غرب بیت لحم و نیز شهرک «تقوع» در شرق این شهر یورش بردند. 

    نظامیان اشغالگر اسرائیل همچنین به اردوگاه «عین السلطان» در شهر اریحا حمله کردند. 

     «بیت وزن» در غرب نابلس یکی دیگر از مناطقی بود که نظامیان اسرائیلی به آن یورش بردند. 

    شهر «الظاهریه» در جنوب الخلیل و نیز شهرک «بنی نعیم» در شرق این شهر نیز هدف حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفت. 

    شهر قلقیلیه و شهرک «یعبد» در غرب جنین نیز از مناطقی بود که صهیونیست‌ها بامداد امروز به آن حمله کردند. 

    04:36-ازسرگیری حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه

    خبرنگار الجزیره از آغاز حملات مجدد رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد.

    منابع خبری از درگیری‌های شدید بین رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در مناطق السکه و تل الزعتر در این اردوگاه خبر می‌دهند.

    توپخانه های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار می دهند و صدای درگیری‌ها نیز به گوش می رسد.

    الجزیره مباشر هم از درگیری های شدید بین نیروهای مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اطراف منطقه الشیخ رضوان در غزه همزمان با بمباران این منطقه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

    04:21- اردوگاه «البریج» هدف اشغالگران صهیونیست قرار گرفت

    خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که اشغالگران اسرائیلی اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

    03:55- گوترش: باید امکان اجرای عملیات بشردوستانه در غزه فراهم شود 

    «آنتونی گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که جنگ شدید، سوخت محدود و قطعی ارتباطات، تلاش‌های ما را برای کمک به غزه با محدودیت مواجه می‌کند. 

    وی افزود: شرایطی که امکان اجرای عملیات بشردوستانه گسترده در غزه را مهیا می کند باید هر چه سریعتر فراهم و دوباره برقرار شود. 

    03:34-  جهاد اسلامی: مبادله اسرا تنها بر اساس اصل « همه در برابر همه» انجام می‌گیرد

    «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی بار دیگر تاکید کرد: تبادل اسرا با اشغالگران صهیونیست تنها از طریق اصل «همه در برابر همه» انجام می‌شود.

    دبیرکل جنبش جهاد اسلامی به دعوت رسمی مصر طی روزهای آینده راهی قاهره خواهد شد تا راههای توقف جنگ و قرارداد مبادله اسیران را بررسی کند.

    زیاد نخاله گفت: با دیدگاه و طرح روشنی که همان توقف تجاوزگری و عقب نشینی نظامیان دشمن از نوار غزه و نیز بازسازی آن است، راهی قاهره خواهد شد.

    03:24- رسانه‌های صهیونیستی: کشتی‌های چینی به کمک کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ نرفتند 

    شبکه خبری المنار لبنان به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که کشتی‌های جنگی چینی مستقر در دریای سرخ از کمک به کشتی‌های باری اسرائیل در باب المندب خودداری کردند. 

    03:19-  درگیری شدید در«جبالیا» همزمان با حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی 

    منابع خبری از درگیری‌های بسیار شدید بین رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در اردوگاه «جبالیا» در منطقه «تل الزعتر» همزمان با حمله توپخانه‌ای شدید و مستمر این رژیم به این منطقه خبر دادند.

    توپخانه های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار می دهند و صدای درگیری‌ها نیز به گوش می رسد.

    03:02-  هلاکت یک نظامی دیگر صهیونیست در نبرد غزه

    رسانه‌های صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی دیگر این رژیم در درگیری‌های غزه خبر داد. 

    هویت این نظامی صهیونیست «یعقوب إیلیان» از تیپ «گفعاتی» اعلام شده است. 

    02:57- مرکز نظامی «برانیت» اسرائیل هم هدف حزب الله قرار گرفت

    حزب الله لبنان در بیانیه دوم بامدادی خود اعلام کرد که مرکز نظامی «برانیت» را هدف حمله راکتی خود قرار داده است. 

    2:42- نیویورک تایمز: جلسه رای‌گیری شورای امنیت درباره غزه به درخواست آمریکا به تعویق افتاد 

    نیویورک تایمز به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد: به تعویق افتادن رای گیری پیش نویس قطعنامه درباره غزه در شورای امنیت به پنجشنبه به درخواست واشنگتن صورت گرفته است.
      
    به گفته این دیپلمات‌ها، واشنگتن پیش‌نویس قطعنامه درباره بازرسی سازمان ملل از کامیون‌های کمک‌رسانی سازمان ملل به غزه به جای اسرائیل را رد کرد.

    این دیپلمات‌ها گفتند: اسرائیل بر آمریکا فشار می آورد تا از واگذاری بازرسی به سازمان ملل امتناع کند.

    02:2- حزب الله لبنان شهرک «کریات شمونه» را هدف قرار داد

    حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای رسما حمله راکتی به شهرک «کریات شمونه» در شمال فلسطین اشغالی را بر عهده گرفت.

    در بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده است: مجاهدین مقاومت اسلامی ساعت 12:15 بامداد پنجشنبه(21/12/2023) در حمایت از مردم استوار و ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به تداوم هدف قرار دادن روستاها و منازل غیرنظامیان توسط دشمن اسرائیلی، شهرک «کریات شمونا» را هدف حملات چندین راکت کاتیوشا قرار داد.

    در این بیانیه بار دیگر تاکید شده است که مقاومت لبنان هرگز آسیب رساندن به غیرنظامیان را تحمل نخواهد کرد و اجازه حمله به روستاها و شهرک‌ها را نخواهد داد.

    02:09- شلیک راکت از خاک لبنان  به سمت الجلیل 

    منابع خبری از شلک چندین راکت از خاک لبنان به سمت الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

    01:57- یورش نظامیان اسرائیلی به شمال الخلیل و جنین

    نظامیان صهیونیست به شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری یورش بردند.

    نظامیان اسرائیلی همچنین به شهرک «یعبد» در جنوب جنین نیز حمله کردند.

    هنوز از جزئیات بیشتر این خبر گزارشی منتشر نشده است.

    01:53- تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به شرق صیدا در جنوب لبنان

    خبرگزاری لبنان گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیسی به منطقه التفاح – جزین در شرق صیدا در جنوب لبنان تجاوز کردند. 

    01:46-  آژیر هشدار در شمال فلسطین اشغالی فعال شد

    منابع خبری از فعال شدن آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. 

    آژیر خطر در شهرک «کریات شمونه» و چندین مناطق در «الجلیل» به صدا در آمد. 

    رسانه‌های صهیونیستی به اصابت راکت به خیابان «هرتسل» در کریات شمونه و خسارت گسترده به تعدادی از منازل در آن اذعان کردند. 

    01:40- اعدام 11 فلسطینی در مقابل چشم خانواده‌هایشان

    کمیسیون حقوق بشر فاش کرد: ما اطلاعاتی در مورد کشتار دست کم 11 فلسطینی بی پناه، توسط ارتش اسرائیل در محله «الرمال» در غزه در مقابل چشمان خانواده‌هایشان دریافت کردیم.

    این کمیسیون حقوقی تاکید کرد: مقامات اسرائیلی باید تحقیقات جامع و مستقلی را در مورد این حوادث آغاز کنند و عاملان آن را به دست عدالت بسپارند.

    01:29- حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان و شهادت یک شهروند لبنانی 

    شبکه خبری المنار لبنان در خبری از حمله رژیم صهیونیستی بین شهرک الخیام و کفرکلا در جنوب لبنان  خبر داد.

    بر اساس این گزارش، این حمله به شهادت یک شهروند لبنانی و زخمی شدن یک تن دیگر انجامید. 

    01:25- حماس: پیش از آتش بس کامل در غزه مذکره‌ای در کار نخواهد بود

    مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد هیچ مذاکره ای درباره تبادل اسرا پیش از آتش بس کامل در غزه صورت نخواهد گرفت.

    01:14- بمباران جبالیا در شمال نوار غزه با بمب‌های ممنوعه فسفری

    خبرنگار فلسطینی «شهاب» گزارش داد که  اشغالگران به شدت بمب‌های فسفری را به منطقه جبالیا و اطراف آن در شمال نوار غزه شلیک می‌کنند.

    الجزیره هم گزارش داد که رژیم صهیونیستی حمله هوایی به مناطق مختلف در شمال نوار غزه را از سرگرفته است.

    00:58- واکنش مقام سازمان ملل به درگیری‌های غزه و  شهادت 20هزار فلسطینی

    مارتین گریفیت، هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت: درگیری در غزه با کشته شدن 20000 نفر به مرحله  تراژدی دیگری رسیده است.

    وی افزود: همه طرف‌ها باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند و از غیرنظامیان حمایت کنند. اجازه دادن به درگیری‌های وحشیانه با وجود محکومیت‌های گسترده، «لکه ننگی» بر وجدان جمعی ما است.

    00:46- ادعای ارتش رژیم صهیونیستی: اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار دادیم 

    ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که 4 مورد تیراندازی از طرف سوریه را شناسایی و رصد کرده و به منابع  شلیک و نیز یک موضع نظامی ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

    00:40- 55 شهید در بمباران منازل مسکونی در خان‌یونس

    در حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته به منازل مسکونی فلسطینی‌ها در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه ، 55 نفر شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

    00:20- حماس: تهدید به ترور رهبران مقاومت نشانه ورشکستگی و سردرگمی صهیونیست‌ها است

    «عزت الرشق» یکی از رهبر حماس در واکنش به تهدیدات سران رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران مقاومت فلسطین گفت: تهدید وزیر خارجه دشمن به ترور اسماعیل هنیه و خالد مشعل از رهبران مقاومت فلسطین، بیانگر اعلام رسمی ورشکستگی و حالت آشفتگی و سردرگمی اشغالگران است.

    وی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت فلسطین افزود: اشغالگران در دستیابی به اهداف مورد نظر شکست خوردند. 

    این خبر بروز رسانی می شود … 

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا