اخبار روز

تحول خطرناک / نصب حس‌گر انفجار هسته‌ای در سراسر اوکراین – بلادنیوز

  • تحول خطرناک / نصب حس‌گر انفجار هسته‌ای در سراسر اوکراین – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: تیم پشتیبانی فوریت‌های هسته‌ای در بیانیه‌ای برای این روزنامه آمریکایی اعلام کرد که شبکه حس‌گرهای اتمی «در سرتاسر منطقه» نصب شده‌اند و می‌توانند «اندازه، مکان و اثرات هر انفجار هسته‌ای را مشخص کنند.»

    در این گزارش آمده است که حس‌گرها می‌توانند تشعشعات یک بمب اتمی و یا یک سلاح هسته‌ای فعال در اوکراین را شناسایی کنند.

    در این گزارش آمده است که این اقدام، روسیه را از هرگونه فرصتی برای استفاده مخفیانه از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین محروم می‌کند.

    در اوایل این هفته، جیل هروبی، رئیس اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا در اظهارات خود به کنگره تایید کرد که سازمان او به همراه آژانس امنیت ملی آمریکا، در اوکراین مجموعه‌ای از حس‌گرها را نصب کرده‌اند تا فعالیت‌های رادیولوژیکی را شناسایی کنند و این سازمان‌ها هم اکنون به مردم اوکراین در خصوص چگونگی واکنش به یک انفجار هسته‌ای را آموزش می‌دهند.

    به گزارش ایرنا، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن فروردین ماه امسال در گفتگو با نشریه نیوزویک اعلام کرد که سیاست خصمانه آمریکا در قبال مساله اوکراین می‌تواند آخرین پیمان هسته‌ای بین دو کشور را از بین ببرد.

    به گزارش ایرنا، آنتونوف به آمریکا هشدار داد که مسکو و واشنگتن نمی‌توانند ارتباطات خود را در زمینه آخرین پیمان تسلیحات هسته‌ای نگه دارند، مگر اینکه دولت جو باید رییس جمهوری آمریکا رویکرد خود را در قبال روابط دو جانبه تغییر دهد.

    سفیر روسیه در واشنگتن معتقد است: آمریکا از منطق پیچیده استفاده می‌کند. از یک طرف از تعامل با ما برای تجارت معمول می‌پرهیزند از طرف دیگر آن‌ها اصرار به بازگشت به همکاری معمول در مساله معاهده بازرسی (از تسلیحات هسته‌ای) دارند.

    وی خاطر نشان کرد که مسکو با چنین رویکردی موافق نیست و منفی بودن روابط روسیه و آمریکا بر کنترل تسلیحاتی اثر می‌گذارد.

    ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فوریه گذشته گفت که مسکو از معاهده استارت جدید یا پیمان کنترل تسلیحات هسته‌ای با آمریکا خارج نمی‌شود اما آن را به حالت تعلیق درآورد.

    او با هشدار به غرب که ممکن است روسیه آزمایش‌های هسته‌ای را دوباره شروع کند، اعلام کرد که با صدور فرمانی سازمانه‌های راهبردی زمینی جدید را به حالت آماده‌باش رزمی درآورده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا