اخبار روز

کشف یک تونل؛ وقتی نماد پیروزی صهیونیست‌ها به رسوایی بزرگ تبدیل می‌شود – بلادنیوز

  • کشف یک تونل؛ وقتی نماد پیروزی صهیونیست‌ها به رسوایی بزرگ تبدیل می‌شود – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، بعد از آن که رسانه‌های عبری‌زبان به جزئیاتی از این تونل کشف‌شده پرداختند، حتی حضور سراسیمه یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این تونل هم نتوانست سایه خود را بر ناکارآمدی ارتش رژیم صهیونیستی بیندازد.

    به‌نوشته این رسانه‌ها بعد از هفتاد و چند روز از جنگ زمینی در نوار غزه، ارتش اسرائیل به‌تازگی متوجه وجود دهانه یک تونل آن هم در 400متری دیواری حایل شده است، این به آن معنی است که از لحظه ورود ارتش اسرائیل به نوار غزه، این منطقه تحت کنترل اسرائیل قرار داشته است و اسرائیل باید از مدتها قبل این منطقه را پاک‌سازی می‌کرده است.

    کشف یک تونل؛ وقتی نماد پیروزی صهیونیست‌ها به رسوایی بزرگ تبدیل می‌شود - بلادنیوز

    به‌نوشته واللا نیوز، ارتش اسرائیل یک تونل بزرگ را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و نیز همکاری نیروی هوایی و یگان مهندسی کشف کرده است.

    به‌اعتراف این رسانه عبری‌زبان، داخل این تونل که در عمق 50متری از سطح زمین احداث شده است، مقادیری سلاح، مهمات و کمی آذوقه کشف شده است.

    به‌زعم این رسانه این تونل به چندین فرعی منتهی شده که طول آن حدود 400 متر و مجهز به سیم‌کشی برق و تلفن است و در چند نقطه نیز به سطح زمین می‌رسد.

    کشف یک تونل؛ وقتی نماد پیروزی صهیونیست‌ها به رسوایی بزرگ تبدیل می‌شود - بلادنیوز

    تصاویر منتشرشده از این تونل حکایت از آن دارند که تونل مذکور قابلیت حرکت خودرو را هم در داخل خود دارد.

    ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا می‌کند که این تونل با فناوری‌های قابل توجه و با استفاده از دستگاه‌های حفاری که ظاهراً به داخل نوار غزه قاچاق شده است، حفر شده است و محمد السنوار برادر یحیی السنوار بر احداث آن نظارت داشته است.

    در این بین پایگاه عبری‌زبان وای‌نت کشف این تونل را شکست بزرگی برای ارتش رژیم صهیونیستی و سامانه اطلاعاتی این رژیم توصیف کرده است و یواف زیتون یکی از نویسندگان این گزارش در مقدمه آن نوشت: بعد از سال‌ها کوری و نابینایی ساختار اطلاعاتی اسرائیل، نیروهای حماس تحت فرماندهی و هدایت برادر یحیی السنوار موفق شدند این پروژه عظیم را که بزرگترین تونل تهاجمی کشف‌شده تا کنون است، احداث کنند، در این تونل مکان‌‌هایی برای سکونت چندماهه، لوله‌هایی برای پمپاژ آب‌های زیرزمینی به‌طول حدود 4 کیلومتر آن هم در عمق 50متری سطح زمین احداث شده است، عرض این تونل بین 5 تا 6 متر است، یکی از دهانه‌های این تونل در فاصله چندمتری از منازل شهرک نتیف هتارا و در فاصله کوتاهی از پایگاه نظامی ایرز واقع است.

    کشف یک تونل؛ وقتی نماد پیروزی صهیونیست‌ها به رسوایی بزرگ تبدیل می‌شود - بلادنیوز

     در ادامه این گزارش آمده است: با وجود طول 4کیلومتری این تونل و حجم این پروژه سرویس اطلاعات اسرائیل سالها از وجود آن بی‌اطلاع بود، چون اگر از آن اطلاع داشت آن را مورد حمله قرار می‌داد، سال‌ها پیش ارتش اسرائیل در جریان عملیات نگهبان دیوار در سال 2021 اعلام کرده بود که تمامی تونل‌های حماس را از بین برده است، اما سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل تا زمان جنگ از انتقال هزاران مترمکعب خاک و سنگ از داخل این تونل به خارج از آن بی‌اطلاع ماندند و حتی در زمان احداث درپوش‌های آهنین، سنگین و مستحکم آن هم مطلع نشدند.

    واکنش مقاومت فلسطین به ادعای صهیونیست‌ها درباره غرق‌کردن تونل‌های غزه/ یک رسوایی و شکست جدید در انتظار اسرائیل
    جنگ روانی اسرائیل علیه مقاومت؛ باز هم تونل‌ها سوژه اصلی
    رسانه عبری: اسرائیل درباره کشف تونل‌های غزه دروغ گفت

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا