اخبار روز

نخستین خواهر و برادر راهی مجلس دوازدهم شدند – بلادنیوز

  • نخستین خواهر و برادر راهی مجلس دوازدهم شدند – بلادنیوز

    – اخبار استانها –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز از بندرعباس، انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه‌ای که در انتخابات اسفند ماه تکلیف کرسی‌های مجلس در آن حوزه‌ها مشخص نشد روز گذشته برگزار شد.

    یکی از این حوزه‌های انتخابیه که برای نخستین بار چشم هرمزگانی‌ها نیز به آن دوخته شده بود، حوزه تهران بود که از مجموع 30 کرسی، در انتخابات اسفند ماه تکلیف 14 مرسی مشخص شده بود و سرنوشت 16 کرسی به انتخابات دور دوم کشیده شد.

    ابوالقاسم جراره که در چندین لیست از جمله لیست امنا، جمعیت جوانان انقلاب و صبح ایران حضور داشت در این انتخابات توانست با اخذ 288771 رأی، یکی از کرسی‌های مجلس را به دست آورده راهی بهارستان شود.

    جراره از جوانان دهه‌شصتی استان هرمزگان و مستشار دیوان محاسبات کشور است که در مجلس نهم از حوزه بندرعباس به‌عنوان جوان‌ترین نماینده حضور یافت و برای دور دوازدهم مجلس، ترجیح داد از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات شرکت کند،
    این در حالی است که فاطمه جراره (خواهر ابوالقاسم جراره) که در دوره‌های متوالی به‌عنوان نماینده مردم بندرعباس در شورای اسلامی شهر بندرعباس حضور داشت، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد و توانست در انتخابات اسفندماه با 70214 رأی به‌عنوان اولین بانوی هرمزگانی راهی بهارستان شود.

    حالا با راهیابی ابوالقاسم جراره به مجلس از تهران، و منتخب شدن فاطمه جراره از حوزه انتخابیه مرکزی هرمزگان شاهد حضور اولین خواهر و برادر در تاریخ مجلس شورای اسلامی هستیم که توانسته‌اند در یک دوره مجلس کنار هم بر کرسی نمایندگی مردم تکیه بزنند.

    به گزارش بلادنیوز، هرمزگان در مجلس شورای اسلامی 5 کرسی شامل 3 کرسی در حوزه مرکزی، یک حوزه در شرق و یک حوزه نیز در غرب دارد که با توجه به انتخاب یک هرمزگانی از حوزه تهران می‌توان انتظار داشت در مجلس دوازدهم 6 نفر برای دفاع از حقوق این استان مهم با یکدیگر متحد و کنار هم خواهند بود.

    گفتنی است در انتخابات دوازهمین دوره مجلس از هرمزگان در حوزه مرکزی احمد مرادی، فاطمه جراره و محمد آشوری تازیانی از حوزه شرق سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی و از حوزه غرب نیز احمد جباری راهی مجلس شده‌اند.

    انتهای پیام/864/.+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا