اخبار روز

وزیر بهداشت‌‌‌ رئیس یک بیمارستان بیرجند ‌را حین بازدید عزل کرد + جزئیات – بلادنیوز

  • وزیر بهداشت‌‌‌ رئیس یک بیمارستان بیرجند ‌را حین بازدید عزل کرد + جزئیات – بلادنیوز

    – اخبار استانها –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز از بیرجند،  بهرام عین‌اللهی ‌در آیین افتتاح همزمان 28 پروژه‌ حوزه سلامت استان خراسان جنوبی که به صورت ویدئوکنفرانس در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد،اظهار داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب، حوزه سلامت در همه استان‌ها است که کارهای بسیار خوبی انجام شده و شاخص ها رشد جهشی داشته است.

    بیماران از بسیاری کشورهای دیگر برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند

    وی افزود: 67 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، 22 هزار عضو هیات علمی، 270 هزار دانشجو در رشته های مختلف، هزار بیمارستان و 150 هزار تخت که اخیرا افزایش یافته از دستاوردهای انقلاب است.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیماران از بسیاری کشورهای دیگر برای درمان به کشور ما مراجعه می کنند در حالی که قبل از انقلاب برای کارهای جزئی مجبور بودیم به خارج کشور برویم  و هیچ رشته پزشکی نیست که در جایی از دنیا وجود داشته باشد و ما آن را در کشورمان نداشته باشیم.

    عین اللهی تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر با افتخار باید بگوییم یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، سلامت بوده است و اکنون فرصت تحلیل و تبیین نداریم علیرغم اینکه وابستگی ما 100 درصدی بود و کاملا به غربی‌ها وابسته بودیم.

    ساخت 6 نوع واکسن برای عبور از شرایط کرونا

    عین اللهی افزود: در حوزه سلامت وضعیت بسیار بحرانی بود و پزشکان بی‌کیفیت کشورهای دیگر را داشتیم اما بعد از انقلاب در کل کشور از جمله خراسان جنوبی شاهد ارتقای حوزه سلامت هستیم.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در دوران کرونا نیز ثابت شد علیرغم اینکه این ویروس در همه جا یکسان بود اما با حمایت مردم و دانشمندان و با تولید 6 نوع واکسن با وجود همه تحریم‌ها با موفقیت از شرایط عبور کردیم.

    وی بیان کرد: امروز نیاز داریم که مردم مشارکت بیشتری در حوزه سلامت داشته باشند و سبک زندگی حائز اهمیت است.

    پویش ملی سلامت نشان داد مردم باید به فکر خود باشند

    عین اللهی گفت: پویش ملی سلامت که اخیرا اجرا شد، نشان داد هرچه مردم در تغذیه و ورزش به فکر خود باشند از بسیاری بیماری ها می‌توان پیشگیری کرد.

    وی به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: سلامت جامعه باید از خانواده آغاز شود بنابراین مراقبان بهداشت باید در خانواده‌ها حضور پیدا کنند تا مسایل حوزه سلامت به صورت اساسی دنبال شود.

    وزیر بهداشت افزود: این طرح در 195 شهرستان اجرا شده و باید گسترس یابد تا تمامی شهرستان‌ها به تدریج درگیر شوند و اگر در این طرح بیماری پیدا شود در نظام ارجاع به پزشک متخصص و اگر نیاز به بستری باشد تا 95 درصد هزینه ها پرداخت می‌شود و امیدواریم در خراسان جنوبی هم به عنوان استان الگو این طرح پیاده سازی شود.

    ارتقای سلامت در همه حوزه‌ها تحول ایجاد می‌کند

    وی با بیان اینکه ارتقای سلامت در همه حوزه‌ها تحول ایجاد می‌کند افزود: امروز نیروهای بسیار خوبی در حوزه سلامت داریم و خراسان جنوبی هم نیروهای بسیار فداکاری دارد و کار تیمی بزرگی در حال انجام است.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از افتخارات دولت مردمی این است که سعی شده عدالت در سراسر کشور برقرار شود که این موضوع در خراسان جنوبی هم دنبال می شود لذا انواع و اقسام دستگاه‌های تشخیصی در استان مستقر شده است.

    وی با اشاره به محرومیت تاریخی در برخی استان ها از جمله خراسان جنوبی گفت: از همین رو نیاز به کار جهادی در کل استان خراسان جنوبی داریم تا آنچه شایسته مردم است انجام شود.

    مراکز درمان ناباروری باید گسترش یابد

    عین‌اللهی، خانواده و جمعیت را از دیگر مباحث مهم کشور مطرح کرد و گفت: یکی از تکالیف حوزه بهداشت و درمان، جوانی جمعیت است لذا تاکید می شود در این زمینه بیش از پیش کار شود.

    وی با بیان اینکه مراکز درمان ناباروری باید در سطح استان گسترش یابد بیان کرد: این موضوع فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست  بنابراین استاندار خراسان جنوبی هم کمک کند که این نقیصه برطرف شود.

    وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نگاه فقط داخل استانی نیست لذا هیچ محدودیتی  وجود ندارد و هر نقطه ای از کشور می تواند ممتاز باشد بیان کرد: از خراسان جنوبی هم اقدامات بین المللی می تواند شروع شود لذا کارهای ویژه مورد انتظار بوده پس مراکز پژوهشی تحقیقاتی، شتاب دهنده ها و راه‌های میانبر در این زمینه حایز اهمیت است.

    بهره‌برداری از 28 پروژه حوزه سلامت با اعتبار پنج هزار و 180 میلیارد

    عین اللهی با اشاره به بهره‌برداری از 28 پروژه حوزه سلامت استان با اعتبار پنج هزار و 180 میلیارد ریال گفت: نباید به این طرح‌ها اکتفا کنیم بلکه ارتقای بیشتر آن مد نظر است تا به جایی برسیم که هیچ بیماری مجبور نباشد برای درمان به جای دیگری مراجعه کند.

    وی گفت: دستگاه‌های ام آر آی در شهرستان‌های فردوس و طبس نصب شده و با افتخار اعلام می کنیم در این مدت 2 دانشکده علوم پزشکی در خراسان جنوبی به تایید شورای گسترش وزارتخانه رسید.

    وزیر بهداشت ادامه داد: ایجاد این دانشکده‌ها سختی های زیادی دارد اما با پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس محقق شد که اگر از نظر عملی و آموزشی گسترش ایجاد می‌شود شاهد پیشرفت‌های اجتماعی و فرهنگی هم خواهیم بود و بر سطح آگاهی مردم آن منطقه افزوده می‌شود.

    تامین 4500 میلیارد تجهیزات پزشکی برای استان خراسان جنوبی

    وی بیان کرد: دانشکاه علوم پزشکی بیرجند در طول انقلاب پیشرفت‌های فراوانی داشته و اقدامات تحولی در دولت مردمی هم زیاد بوده است.

    عین اللهی اظهارکرد: افتتاح 43 پروژه بهداشتی و 34 پروژه درمانی با اعتبار 6 هزار میلیارد ریال قبل از پروژه های دهه فجر از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان است.

    وی با اشاره به تامین چهار هزار و 500 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای استان خراسان جنوبی عنوان کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس هم به پروژه های بهداشت و درمان کمک خوبی کردند.

    عزل رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند

    وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مدیران باید جهادی و میدانی کار کنند افزود: همه مشکلات از مرکز حل نمی شود، وقتی امروز از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بازدید کردم و دیدم که انبار دارو فرسوده و در حال تخریب است این دیگر قابل حل از مرکز نیست.

    وی گفت: از همین رو رئیس بیمارستان امام رضا را عزل کردم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید مدیر انقلابی را منصوب کند و در همه کارها نظارت کامل باشد.

    عین اللهی با اشاره به لزوم ورود نرم افزاری به حوزه مدیریت‌ها و کار میدانی برای افزایش دقت کارها ادامه داد: کار مردم باید به سرعت انجام شود و پرونده‌ها درست باشد لذا درمان سریع و به موقع از شاخص‌های مهمی بوده که در نظام بهداشت و درمانی مورد انتظار است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا