اخبار روز

حیات‌وحش شمال شرق ایران دیدنی شد / ثبت تصویرهایی جدید از پلنگ ایرانی – بلادنیوز

  • حیات‌وحش شمال شرق ایران دیدنی شد / ثبت تصویرهایی جدید از پلنگ ایرانی – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، چهارراهی درباره این مستند گفت: این مجموعه مستند در 8 قسمت حدود 30 دقیقه‌ای تولید شده و روایت تنوع زیستی استان‌های شمال شرق کشور با محوریت استان خراسان رضوی با تمرکز بر ارتفاعات پهنه کپه داغ و رشته کوه هزار مسجد و پارک ملی تندوره است.

    او گفت: این مجموعه مهم‌ترین گونه‌های جانوری مانند پلنگ، گرگ، کفتار، شغال، روباه، کرکس ریش‌دار یا همان «هما»، کرکس سیاه، کرکس معمولی و… را به تصویر کشیده و به نحوه زیست و شیوه تغذیه آنها می‌پردازد.

    مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشتار مردم غزه را محکوم کرد

    به گفته این مستندساز در مجموعه مستند «حیات‌وحش شمال شرق» توپوگرافی منطقه از لحاظ سازندهای موجود در کپه داغ توسط مشاوره‌های اساتید زمین شناس، گیاه شناس و جانور‌شناس تبیین شده است.

    مستند , سینمای ایران , یوزپلنگ ایرانی ,

    چهارراهی گفت: ویژگی منحصربه‌فرد مجموعه مستند «حیات‌وحش شمال شرق» تصویربرداری هوایی از پلنگ ایرانی در لابه‌لای پستی‌ و بلندی‌های کوهستان است که برای اولین‌بار در کشور انجام شده است.

    او ادامه داد: این مجموعه از مرحله پیش‌تولید تا پایان تدوین حدود 5 سال به طول انجامیده و از این هفته جمعه‌ها ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش هم روز بعد ساعت 12:30 خواهد بود.

    مستند , سینمای ایران , یوزپلنگ ایرانی ,

    امیررضا چهارراهی، ابراهیم رجبیان، ابراهیم یوسف نژاد و هادی رحیمی زاده فیلمبرداری این مجموعه حیات وحشی را بر عهده داشته و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربرداران هوایی: مصطفی شیروانی، مهدی اسدیان، حسین خزایی، صدابردار: محمد حاتمی، گوینده متن: علیرضا جلالی و تدوین: کتایون چهارراهی اشاره کرد.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا