اخبار روز

فرانسه خواهان پایان دادن کشتار غیرنظامیان در غزه شد – بلادنیوز

  • فرانسه خواهان پایان دادن کشتار غیرنظامیان در غزه شد – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، رئیس جمهوری فرانسه که در کاخ الیزه در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی سخن می‌گفت، تصریح کرد هیچ «دلیل موجهی» برای بمباران‌ها وجود ندارد و از نظر او برقراری آتش‌بس به سود «اسرائیل» خواهد بود.

    رئیس‌جمهوری فرانسه ضمن تاکید بر به رسمیت شناختن «حق اسرائیل برای دفاع از خود» گفت که: «ما مصرانه خواستار توقف این بمباران‌ها» در غزه هستیم.

    ماکرون همزمان تاکید کرد که فرانسه اقدامات حماس را «به‌صراحت محکوم» می‌کند.

    او در پاسخ به این سوال که آیا از رهبران کشورهای متحد فرانسه – چون انگلیس و آمریکا – هم خواهد خواست که برای برقراری آتش‌بس همراه او شوند، گفت: «امیدوارم آنها هم چنین کنند.»

    ماکرون که یک روز پس از برگزاری کنفرانس بین‌المللی راههای کمک به غیرنظامیان در جنگ غزه در این مصاحبه شرکت کرده بود، گفت: «نتیجه مشخص این اجلاس که دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی در آن حضور یافتند چیزی نبود جز این که هیچ راه حل دیگری وجود ندارد مگر ابتدا وقفه انسان‌دوستانه برقرار شود و سپس این وقفه به آتش‌بس بدل شود تا فرصتی فراهم شود که ما بتوانیم از غیرنظامیانی که هیچ ارتباطی با تروریست‌ها ندارند محافظت کنیم.»

    امانوئل ماکرون گفت: «در حقیقت امروز غیرنظامیان هستند که هدف بمباران‌ها قرار می‌گیرند. در حقیقت، این کودکان و زنان و افراد سال‌خورده هستند که زیر بمباران‌ها کشته می‌شوند. بنابراین هیچ منطق و دلیل موجهی وجود ندارد. و بر همین اساس ما مصرانه از اسرائیل می‌خواهیم که (بمباران‌ها را) متوقف کند».

    رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به این پرسش که آیا معتقد است رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود در غزه معاهدات بین‌المللی را نقض کرده، گفت: «من قاضی نیستم. من رئیس دولت هستم» و بر همین اساس درست نخواهد بود که اسرائیل را «که دوست و متحد ماست» آن هم تنها بعد از یک ماه از حمله خونین هفتم اکتبر، چنین مورد انتقاد قرار داد.

    با این حال او گفت مخالف این نظر است که بهترین راه «اسرائیل» برای حفاظت از خود «بمباران گسترده غزه» است چرا که از نظر ماکرون چنین اقدامی «احساسات منفی و حس مقاومت» در منطقه ایجاد می‌کند که خود می‌تواند زمینه گسترش درگیری و وسعت گرفتن جنگ تلقی شود.

    ساعتی بعد از انتشار اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس، توییتر سابق، بیانیه‌ای از سوی بنیامین نتانیاهو منتشر کرده و نوشته: «مسئولیت آسیب‌رسیدن به غیرنظامیان با حماس است و نه اسرائیل».

    انتهای پیام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا