اخبار روز

دلایل بازگشت امتیازهای پرسپولیس و سپاهان از زبان رئیس کمیته استیناف – بلادنیوز

  • دلایل بازگشت امتیازهای پرسپولیس و سپاهان از زبان رئیس کمیته استیناف – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف درباره حکم این کمیته درباره دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان عنوان کرد: حکم صادره پیرامون عدم رعایت دستور العمل ناظر بر نحوه تنظیم قراردادهاست.در این دستور العمل که 30 بند دارد، باشگاه‌ها مکلف هستنددر قراردادی که تنظیم می‌کنند مواردی را مورد رعایت قرار دهند.

    کمیته استیناف چهار امتیاز سپاهان و یک امتیاز پرسپولیس را برگرداند

    وی ادامه داد: به صورت مثال،گفته  می‌شود که باشگاه سپاهان، نباید در قراردادش می‌نوشت که پرداخت دستمزد کارگزار به عهده باشگاه است، بلکه می‌بایست بر عهده بازیکن باشد یا اینکه باشگاه نباید در قرارداد ارقام را به ارز تبدیل کند یا اینکه باشگاه نباید مالیات مربی یا بازیکن را بدهد.

    رئیس کمیته استیناف خاطرنشان کرد: عدم رعایت این موارد از سوی سپاهان و پرسپولیس با گزارش کارگروه به کمیته انضباطی همراه شد. این دستورالعمل ناظر بر قراردادها جدا از دستور العمل سقف بودجه باشگاه‌هاست. پس آنچه رسیدگی شد؛ درباره اصول تنظیم قراردادها بود.

    صالحی گفت: قابل ذکر است که در این دستور العمل هیچ ضمانت اجرایی از باب اعمال تنبیهات یا ذکر تنبیهات وجود ندارد و موضوع به صورت کلی به ارکان قضایی ارجاع داده می‌شود. کمیته انضباطی بررسی و طبق نظر قضایی خودش 4 امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس کسر می‌کند. بعد از آن گفته می‌شود که قراردادها اصلاح و جریمه صورت گیرد.

    رئیس کمیته استیناف فدراسیون خاطرنشان کرد: ما یک قاعده و اصل در فوتبال داریم که برای حفظ یکپارچگی در مسابقات می‌گوید امتیازات در زمین مسابقه تعیین می‌شود. به عقیده اعضای کمیته استیناف، اینکه صرف عدم رعایت برخی اصول در تنظیم قرارداد  با کسر امتیاز روبه‌رو شود  تناسبی با تخلف ندارد. ضمن اینکه بدعتی ایجاد می‌کند که برخی دنبال این باشند که همه قراردادهای بازیکنان لیگ برتر را رصد کنند و بگویند هر جایی تخلفی بوده باشد باید کسر امتیاز شود.

    سقف کارگروه فرو ریخت، پرونده کسر امتیاز بسته شد/ کلاهی که سرِ تیم‌های قانونمدار رفت!

    وی یادآور شد: یک نکته دیگر را باید مورد توجه قرار دهیم که باشگاه‌های معترض از جمله پرسپولیس و استقلال که هجمه شدیدی را علیه کمیته استیناف و فدراسیون وارد کردند به یاد داشته باشند که امتیازی به باشگاه سپاهان داده نشده است بلکه امتیازات کسر شده از طرف آنها کسر شده بود یعنی آنها تلاش کردند و امتیازاتی را به دست آوردند اما در پی صدور این حکم، امتیازاتی از آنها کسر شده بود. حالا با این روند، امتیازات خودشان به آنها برگشته است. اگر این تخلف صورت نگرفته بود،این فاصله امتیازی کماکان وجود داشت. پس این باشگاه‌ها نباید با فشار به رکن قضایی و ایجاد هجمه به دنبال محق دانستن خودشان بروند.

    صالحی خاطرنشان کرد: کمیته استیناف همواره بر محور قانونمداری گام برداشته و اگر جز این بود مدیرعامل محترم فعلی استقلال با حکم برائت از سوی این کمیته روبرو نمی‌شد و سرپرست محترم تیم پرسپولیس هم به همین شکل. در واقع کمیته استیناف در حکم اخیر، به لحاظ رعایت مر قانون مورد هجمه قرار گرفت که این موضوع ناروا، ناپسند و خیر اخلاقی است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا