اخبار روز

دیدگاه‌های واقعی علمای اهل‌سنت دربارهٔ اعتقاد به رجعت چیست؟ – بلادنیوز

  • دیدگاه‌های واقعی علمای اهل‌سنت دربارهٔ اعتقاد به رجعت چیست؟ – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی بلادنیوز، کتاب «رجعت از منظر فریقین» با موضوع بررسی مبحث رجعت از منظر اهل سنت و منابع و علمای این مذهب، به قلم علی رضایی منتشر شد.

    علی رضایی در کتاب «رجعت از منظر فریقین» تلاش کرده با عبارت‌های صریح، دلایل محکم و مستندات موثّق و معتبر از کتاب‌های بزرگان اهل‌سنت، ثابت کند که رجعت پس‌از ظهور، باوری عمومی، اصیل و مشترک میان سنی و شیعه است و برخلاف مشهور، در منابع موثّق اهل‌سنت بر آن بسیار تأکید شده است.

    این کتاب دو بخش دارد و هر بخش، از چند فصل تشکیل شده است. فصل‌های سه‌گانه بخش اول شامل تعریف لغوی و اصطلاحی رجعت، پیشینه تاریخی رجعت، از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون، بخشی از فواید رجعت و نیز فلسفهٔ آن است.

    در بخش دوم، نظر موافقان و مخالفان از فریقین بیان شده است. در این بخش ابتدا دیدگاه علمای شیعه را دربارهٔ حقانیت و ضرورت رجعت و سپس دیدگاه‌های واقعی علمای اهل‌سنت را دربارهٔ اعتقاد به رجعت، با استناد به کتاب‌های تفسیری و حدیثی اولیه و معتبر اهل‌سنت بیان کرده است. در ادامهٔ بخش دوم، دست‌کم سی نمونه از دیدگاه‌های اهل‌سنت را دربارهٔ رجعت به همراه شواهد مستند از منابع معتبر ایشان آورده است.

    تکمیل مأموریت امیرالمومنین (ع) در زمان رجعت / سه استدلال رجعت

    در فصل سوم، دلایل چهارگانه اعتقاد شیعیان به رجعت مطرح شده است. در ادامهٔ بحث رجعت در قرآن، با استناد به آیاتی از این کتاب آسمانی، نقش قدرت الهی در رجعت پس از ظهور بررسی شده است و سپس با استناد به کتاب‌های معتبر، دیدگاه‌های اهل‌سنت و شیعه را دربارهٔ واقعیت‌های قرآنی رجعت مقایسه کرده است.

    این پژوهش به روش کتابخانه‌ای گردآوری شده و برای رسیدن به مطلوب، کتاب‌ها و منابع اصیل و اصلی فریقین، همچون قرآن کریم، روایات متواتر و اجماع علمای تراز اول شیعه مطالعه شده است. همچنین افزون بر بهره‌گیری از دلایل عقلی، از منابع معتبر و قدیمی برادران اهل‌سنت و بیشتر کتب تفسیری موجود فریقین از قرون اولیه تاکنون نیز استفاده شده است.

    کتاب «رجعت از منظر فریقین» به همت انتشارات کتاب جمکران در 350 صفحه و به قیمت 220 هزارتومان منتشر شده است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا