اخبار روز

نتایج انتخابات ۱۴۰۲ مجلس در استان لرستان + جزئیات – بلادنیوز

  • نتایج انتخابات ۱۴۰۲ مجلس در استان لرستان + جزئیات – بلادنیوز

    – اخبار استانها –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز از خرم‌آباد، نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در لرستان با پایان شمارش آرا در هفت حوزۀ انتخابیه مشخص شد.

    یک میلیون و 544 هزار نفر در انتخابات 11 اسفند 1402 لرستان واجد رأی‌دادن بودند و 1654 شعبۀ اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در شهرها و روستاهای این استان ایجاد شد.

    9 نماینده از هفت حوزه‌ انتخابیه لرستان به مجلس راه می‌یابند که حوزه انتخابیۀ خرم‌آباد و چگنی دارای 2 نماینده، حوزه انتخابیۀ الیگودرز دارای یک نماینده، حوزۀ انتخابیه بروجرد دارای 2 نماینده، حوزۀ انتخابیه پلدختر و معمولان دارای یک نماینده، حوزه انتخابیۀ دلفان و سلسله دارای یک نماینده، حوزۀ انتخابیه دورود و ازنا دارای یک نماینده و حوزۀ انتخابیه کوهدشت و رومشکان نیز دارای یک نماینده است.

    حوزۀ انتخابیۀ سلسله و دلفان نخستین حوزۀ انتخابیه لرستان است که صبح امروز نتایج آرای رسمی انتخابات 11 اسفند 1402 در این شهرستان‌ها اعلام شد.

    محمدحسین محمدی در سلسله و دلفان به مجلس راه یافت

    اصغر قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلادنیوز در خرم‌آباد با اشاره به اعلام پایان شماره آرا در حوزۀ انتخابیه سلسله و دلفان، گفت: مجموع آرای به‌دست‌آمده از شعب اخذ رأی در این حوزۀ انتخابیه 109 هزار و 435 رأی است.

    او افزود: محمدحسین محمدی با 43 هزار و 445 رأی، یحیی ابراهیمی با 35 هزار و 137 رأی و مهدی زینلی حسنوند با 14 هزار و 87 رأی بیشترین آرای دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس را در سلسله و دلفان کسب کردند.

    آغاز شمارش آرا در شعب روستایی لرستان/ رأی‌گیری در خرم‌آباد و بروجرد ادامه دارد

    فرماندار دلفان با تأکید به مشارکت 65درصدی مردم سلسله و دلفان در دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس، عنوان کرد: این میزان در دورۀ قبل 48 درصد بوده است.

    او با اشاره به اخذ 86 هزار و 602 رأی در انتخابات ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در سلسله و دلفان بیان کرد: آیت‌الله مهدی سلیمانی‌تبار با 32 هزار و 943 رأی، آیت‌الله هاشم نیازی با 28 هزار و 168 رأی و آیت‌الله احمد مبلغی با 25 هزار و 491 رأی بیشترین آرای این انتخابات را در این حوزۀ انتخابیه کسب کرده‌اند.

    قهرمانی با بیان اینکه 2600 نفر در برگزاری انتخابات دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در دلفان، مشارکت داشتند، گفت: 127 صندوق نیز برای شمارش آرا تعیین شده بود.

    علی امامی‌راد در کوهدشت و رومشکان به مجلس راه یافت

    محمد مرادی، فرماندار کوهدشت، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بلادنیوز با اعلام پایان شمارش آرا در حوزۀ انتخابیه کوهدشت و رومشکان، گفت: 109 هزار و 777 تعرفه برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان‌ها مصرف شد.

    او با اعلام اینکه علی امامی‌راد با 33 هزار و 242 رأی از حوزۀ انتخابیه کوهدشت و رومشکان به مجلس دوازدهم راه یافت، افزود: محمد ملکشاهی با 20 هزار و 332 رأی و ولی‌الله میرزایی با 17 و 112 رأی نیز به‌ترتیب بیشترین آرای انتخابات 11 اسفند را کسب کردند.

    فرماندار کوهدشت عنوان کرد: 248 شعبه برای اخذ رأی در شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان پیش‌بینی شد که از این تعداد 126 شعبه در کوهدشت ثابت و 69 شعبه سیار بود.

    او بیان کرد: 3 هزار و 224 نفر در قالب یکهزار و 240 نفر اعضای اجرایی شعب، 248 نفر نمایندگان فرماندار، 744 نفر نمایندگان هیئت نظارت، 248 نفر بازرس و 744 نفر نیز عوامل انتظامی هستند که وظیفۀ اخذ آرای مردم در شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان را به‌عهده داشتند.

    حمیدرضا گودرزی در الیگودرز به مجلس راه یافت

    احسان یاوری، رئیس ستاد انتخابات لرستان، نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان شمارش آرا در حوزۀ انتخابیه الیگودرز، گفت: مجموع آرای به‌دست‌آمده در این شهرستان 64 هزار و 637 رأی است.

    او با بیان اینکه 63 هزار و 164 رأی در الیگودرز به‌عنوان آرای صحیح شناخته شد، افزود: حمیدرضا گودرزی با کسب آرای 22 هزار و 875 رأی از این شهرستان به مجلس دوازدهم راه یافت.

    رئیس ستاد انتخابات لرستان، عنوان کرد: عبدالرضا افروغ با 14 هزار و 243 رأی و منوچهر کاظم اصلانی با 9 هزار و 272 رأی به‌ترتیب بیشترین آرای نفرات دوم و سوم را در الیگودرز کسب کرده‌اند.

    او با تأکید به اینکه اعتراض‌ها به فرایند شمارش آرای انتخابات لرستان از مراجع رسمی پیگیری شود، بیان کرد: شکایات و اعتراض‌های احتمالی نامزدهای مجلس را حتماً پیگیری می‌کنیم.

    یاوری گفت: فرایند انتخابات در شهرستان‌های لرستان باید مورد تأیید هیئت نظارت قرار بگیرد و نتایج رسمی شمارش آرا پس از این تأیید اعلام می‌شود.

    حمید کاظمی در پلدختر و معمولان به مجلس راه یافت

    رئیس ستاد انتخابات لرستان با اعلام پایان شمارش آرا در حوزۀ انتخابیه پلدختر و معمولان، ابراز کرد: تعداد 46 هزار و 247 رأی در شعب این شهرستان‌ها اخذ شده‌است.

    او با بیان اینکه سید حمید کاظمی با 23 هزار و 182 رأی به مجلس دوازدهم در پلدختر و معمولان راه یافت، افزود: رسول خاوری با 18 هزار و 122 رأی و رضا زینی‌وند با 4 هزار و 691 رأی به‌ترتیب بیشترین آرای بعدی را به‌دست آورده‌اند.

    انتهای پیام/644/.+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا