اخبار روز

«مهندس مرگ»؛ کسی که «محمد ضیف» دست پروده اوست! – بلادنیوز

  • «مهندس مرگ»؛ کسی که «محمد ضیف» دست پروده اوست! – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، محمد دیاب ابراهیم المصری با لقب «محمد ضیف»که این روزها بیشتر از قبل نام او را شنیدید از اهالی فلسطین است که سال هاست در شاخه نظامی جنبش حماس فعالیت های جدی علیه صهیونیست ها کرده است. ضیف که اکنون یکی از دشمنان درجه یک اسراییلی ها به شمار می رود رویای دستگیری اش را برای نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله موساد به کابوسی تبدیل کرده که هشت روز است خواب و خوراک را هم از آنها گرفته است.

    جنبش مقاومت اسلامی |حماس , نوار غزه , کشور فلسطین ,

    بارها نیروها امنیتی این رژیم با تمام امکانات خود سعی در دستگیری یا به شهادت رساندن او را داشتند اما هر بار دست از پا دراز تر طرحی دیگر برای ترور این فرمانده مقاومت می ریزند. اما محمد ضیف علاوه بر عملیات هایی که در سرزمین های اشغالی طراحی کرده است، برای صهیونیست ها یادآور خاطره تلخی است که چند سالی آنها را به آرامشی موقتی رسانده بود. «یحیی عبدالطیف عیاش»از دوستان نزدیک و صمیمی ضیف بود که وقتی به شهادت رسید تمام شبکه های صهیونیستی برنامه های زنده خود را قطع کردند و با خوشحالی اعلام کردند: «اسراییلی ها امشب راحت بخوابند، مهندس مرگ کشته شد!»   

    محمد الضیف: دوران بزن در رو به پایان رسیده است/ باید اشغالگران را از فلسطین جارو کنیم

    اما عیاش که بود که حالا محمد ضیف دوست خلف این مهندس مرگ، این روزها جهان را با عملیات هایی که طراحی کرده است به خود خیره کرده. عملیاتی که هشت روز است ساکنان سرزمین های اشغالی را بهت زده کرده است. در ادامه یادی می کنیم از این مهندس شهید.

    جنبش مقاومت اسلامی |حماس , نوار غزه , کشور فلسطین ,

    یحیی عیاش مهندس شیمی بود که  با تشکیل شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس موسوم به یگان های شهید عزالدین قسام، نبرد جدی خود با صهیونیست ها را آغاز کرد. یحیی چنان فعالیتی علیه صهیونیست ها آغاز کرد که بعد از 5 سال یکی از دشمنان درجه یک آنها محسوب می شد و به تنهایی مسئولیت کشته و مجروه شدن 500 صهیونیست را عهده دار شد. او سال ها از دست نیروهای دستگاه عریض  طویل امنیتی دشمن غیب می شد و مثل شبهی خود و نیروهایش را از دست آنها نجات می داد در حالی که به اهدافش می رسید. 

    او بارها گریم صورت خود را تغییر داد و مقادیر زیادی مواد منفجره خطرناک جا به جا می کرد و به راحتی از چشمان نیروهای امنیتی رد می شد. یحیی در طی این 5 سال به سردار افسانه ای برای فلسطینی ها تبدیل شده بود. 

    در حالی که دهه ها عملیات شهادت طلبانه علیه صهیونیست ها با طراحی او صورت گرفت اما هیج نامی از یحیی نبود و سرانجام این تیر مسموم خیانت بود که اسطوره مقاومت را از پای درآورد. جمعه 15 دی 1374 خبری بسیار کوتاه در سراسر جهان مخابره شد. خبر این بود: «عیاش» که به نام «مهندس مرگ» معروف بود طی انفجار یک بمب در یک خانه کشته شد.» 

    جنبش مقاومت اسلامی |حماس , نوار غزه , کشور فلسطین ,

    رسانه های غربی خصوصا رسانه های صهیونیست لحظه به لحظه خبر شهادت او را پوشش می دادند اما همچنان کسی از چگونگی شهادت مهندس اطلاع دقیقی نداشت. هنوز هم بسیاری از کارشناس امنیتی با شناختی که از یحیی داشتند باور نمی کردند او که طی سالیان از دست همه غیب شده بود در حالی که به اهدافش رسیده بود، شهید شده باشد. او که صهیونیست ها را با اندک امکانات به خاک سیاه نشانده بود. 

    «شیمون رومح» از عالی ترین ژنرال های اسراییلی در برنامه ای تلویزیونی جملات تکان دهنده ای در مورد یحیی گفت که نفس ها را در سینه صهیونیست‌ها حبس کرد. او خطاب به عیاش گفت: «متأسفانه مجبورم در مقابل دقت و ظرافت در عملیات هایت واماندگی خود را اعلام کنم چرا که چاره ای جز این ندارم. کارهای تو تحسین بسیاری از نیروهای امنیتی زبده جهان را برانگیخته است. به راستی که تو مجری توانای ماموریت هایت هستی و ابتکار عملت بسیار دقیق است. تو یک شبح هولناک برای جامعه یهودیان هستی.» 

    اسحاق رابین شخصا دستور دستگیری یا کشتن یحیی را می دهد. در حالی که عیاش لباس مردم عادی عرب را می پوشید و یا مثلا چفیه عربی می انداخت یا کلاه یهودی بر سر می گذاشت و همچنان عملیات هایش را جلو می برد. این قضیه نه تنها شین بث، بلکه نخست وزیر (اسحاق رابین) را هم به عذاب آورده بود. در هر جلسه ای از او می پرسیدند «تکلیف مهندس چه می شود؟» و این برای او بسیار گران تمام می شد.

    جنبش مقاومت اسلامی |حماس , نوار غزه , کشور فلسطین ,

    بااینکه پوسترهایی از صورت عیاش منتشر شده بود اما او بازهم به راحتی از ایست بازرسی اسراییلی ها رد می شد. 

    یکی از نیروهای شین بث اسراییل که نیرویی مثل اف بی ای در آمریکا ست در مورد مهندس می گوید: وقتی یحیی زنده بود مردم اسراییل از خود می پرسیدند دفعه بعد نوبت کجاست…و این خیلی احساس بدی را به وجود آورده بود. یکی از بزرگترین انتقام گیری های مهندس می رفت که در تل آویو انجام شود. این بار عیاش تصمیم داشت جایی را منفجر کند که نماد آرامش در اسراییل بود. «دیزنکوف» خیابان پنجم تل آویو که قلب آنجا محسوب می شد. 

    «رحیم الصوی» داوطلب می شود تا مأموریت مهندس را اجرا کند. عملیات های طرح ریزی توسط مهنددس یکی پس از دیگری با موفقیت انجام می شود در حالی که برخی از مسئولان اسراییلی معتقد بودند حماس و جهاد موفق نخواهند شد. 

    سرانجام مهندس مرگ صهیونیست ها توسط موبایلی که بمبگذاری شده بود در حالی به شهادت می رسد که پدرش زنگ زده بود تا تولد سومین فرزندش را به او اطلاع دهد. این موبایل توسط مردی فلسطینی که برای اسراییلی ها خبرچینی می کرد به دست یحیی رسید. آن مرد عموی دوستش بود که اتاقی برای سکونت یحیی در اختیارش گذاشته بود.

    شهید یحیی عیاش پس از سالها به شهادت رسید اما دشمنان صهیونیستی خوب می دانستند مردی که پایه گذار عملیات های استشهادی بود حالا شهادتش بسیار خطرناک تر از زنده بودنش است زیرا این جوانان فلسطینی بودند که خون به ناحق ریخته شده مهندس در رگانشان می جوشید و لحظه ای مبارزه را از یاد نخواهند برد. 

    حماس پس از شهادت یحیی بیانیه ای داد و در آن نوشت «ما می آییم!» و امروز هشت روز است که همرزمان شهید یحیی عیاش طوری آمدند که وجود اسراییل به لرزه درآمده است.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا