اخبار روز

فوری؛ مدارس تهران تا آخر هفته تعطیل شد؟ | جزییات تکمیلی از تعطیلی مدارس تهران – بلادنیوز

  • فوری؛ مدارس تهران تا آخر هفته تعطیل شد؟ | جزییات تکمیلی از تعطیلی مدارس تهران – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از استانداری تهران، میرمحمد غراوی یکشنبه شب توضیح داد: این تصمیم با توجه به افزایش آلودگی هوا و به جهت رعایت سلامت دانش آموزان گرفته شده است.

    وی تصریح کرد: براین اساس تمامی مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از شهرستان‌ فیروزکوه دوشنبه در ۲ نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد.

    به گفته وی، براساس تصمیم کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رویت دارند، جلوگیری کنند.

    غراوی ادامه داد: مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری فردا هم صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد همه خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خود ایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

    معاون استاندار تهران اضافه کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌شود گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار) از تردد در فضای باز خودداری کرده و دیگر اقشار نیز از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری کنند.

    غراوی گفت: پایگاه‌های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شود و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام کنند.

    وی افزود: سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی دستگاه های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن، اقدام کند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

    غراوی یادآور شد: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

    وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

    غراوی همچنین گفت: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال و همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام کند./شفقنا

    مدارس استان تهران در روز سه شنبه غیر حضوری شد؟

    جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا صبح دوشنبه برگزار می شود و بر این اساس احتمال غیرحضوری شدن مدارس این استان در روز سه شنبه افزایش یافت.

    به نقل از مهر، میرمحمد غراوی در گفتگویی از تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا صبح دوشنبه خبر داد.

    بر این اساس و با توجه به برگزاری جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا احتمال غیرحضوری شدن مدارس استان تهران در روز سه شنبه افزایش یافت.

    گفتنی است، بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی استان تهران، آلودگی هوا تا چهارشنبه میهمان مردم استان تهران است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا