اخبار روز

شاهکار جدید ایران خودرو / تولید خودروی برقی اگزوزدار! – بلادنیوز

  • شاهکار جدید ایران خودرو / تولید خودروی برقی اگزوزدار! – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از رکنا، جدیدترین محصول تولیدی ایران خودرو است که در مرحله آزمایش و بررسی‌های نهایی جهت ورود به بازار قرار دارد. روز گذشته در حالی در نمایشگاه صنعت تحول خودرو از ری‌رای برقی رونمایی شد که برای اولین بار در جهان در تولید یک خودروی برقی از اگزوز استفاده شده بود! اما آیا خودروی برقی نیازی به اگزوز دارد؟

    نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران روز گذشته با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، افتتاح شد. این نمایشگاه تا روز جمعه، ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ادامه دارد. روز گذشته در حالی ری‌رای تمام‌برقی شرکت ایران خودرو توسط علی‌آبادی رونمای شد که در طراحی آن نکات عجیبی به چشم می‌خورد که ازجمله آن می‌توان به استفاده از دو خروجی اگزوز در این خودروی برقی اشاره کرد.گویا اکنون ایران خودرو قصد دارد با تولید دود از خودروی برقی صنعت خودروی جهان را از تولیدات خود حیرت‌زده کند.

    جدا از بحث‌ها و حواشی که بر سر عرضه نسخه بنزینی ری‌را پیش آمده و ایران خودرو نتوانسته پس از گذشت چندین سال، این کراس‌اوور ایرانی را وارد بازار کند، حال این شرکت خبر از عرضه نسخه تمام‌برقی آن می‌دهد.

    با رونمایی ری‌را برقی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، حواشی بسیاری نیز بر سر این نسخه پدید آمد. در نمای جلو، درزهای موجود در بخش درب موتور و همچنین چراغ‌های نه‌چندان جالب دی‌لایت، نارضایتی بسیاری از سمت بازدیدکنندگان به وجود آورد.

    نکته عجیب خودرو در بخش پشتی آن نهفته است. با وجود اینکه ایران خودرو ادعا می‌کند که نسخه برقی را به نمایش عموم گذاشته، بخش جلوپنجره حذف شده و برچسب‌های خودروی پاک در سراسر آن به چشم می‌خورد؛ اما دو خروجی اگزوز کرومی‌رنگ، دقیقاً همانند نسخه بنزینی در بخش پایین سپر دیده می‌شود که معلوم نیست خودروی برقی، چرا باید خروجی دود داشته باشد.

    البته شرکت ایران خودرو اعلام کرده که نسخه برقی ری‌را، نمونه آزمایشی محسوب می‌شود و احتمالاً در زمان عرضه خودرو، تغییراتی روی آن اعمال شود؛ اما همین دلیل هم توجیهی بر حذف نکردن اگزوز نسخه بنزینی نیست. خودرویی که پیشرانه و مشخصات فنی آن از سوی ایران خودرو مشخص شده، دلیلی ندارد که چنین اهمال‌کاری در حضور وزیر صمت داشته باشد.

    البته این اولین گاف ایران خودرو در زمینه خودروهای برقی نبوده و در نمایشگاه‌های پیشین خودرویی نیز مثال‌هایی از محصولاتی همچون تارا به چشم می‌خورد که این شرکت، صرفاً با چسباندن نام برقی، محصول جدیدی را رونمایی کرده بود.

    در ماجرای نمایش ری‌را هم یا ایران خودرو همان نسخه بنزینی را به نام برقی به نمایش گذاشته و یا هنوز طراحان بزرگ‌ترین شرکت خودروساز ایرانی اطلاع ندارند که خودروی برقی دودزا نیست و نیازی به استفاده از اگزوز ندارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا