اخبار روز

اعتراض کشاورزان به ادامه تخریب مزارع خشخاش در بدخشان – بلادنیوز

  • اعتراض کشاورزان به ادامه تخریب مزارع خشخاش در بدخشان – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری بلادنیوز، منابع محلی به رسانه‌ها گفته‌اند در پی ادامه پاک‌سازی مزارع خشخاش در بدخشان، برخی کشاورزان در منطقه «برلاس» شهرستان «ارگو» اعتراض کردند.

    ویدئوهایی از این اعتراض‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است اما هنوز جزئیات دقیقی در دسترس نیست.

    هفته گذشته یک هیئت بلندپایه طالبان در دیدار با متنفذین، علما و نمایندگان مردم ولایت بدخشان، ضمن توافق بر پایان این اعتراض‌ها، بر آغاز پاک‌سازی دوباره روند تخریب مزارع خشخاش تأکید کرده بود.

    در این دیدار وعده داده شد که مردم بدخشان از روند محو کشت خشخاش حمایت کنند و هیچ مانعی در این روند ایجاد نکنند. از سوی دیگر نیز توافق شده بود به مشکلات افرادی که در اعتراض‌ها متضرر شده بودند نیز رسیدگی شود.

    بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل درباره وضعیت مواد مخدر در افغانستان، کشت خشخاش در این کشور به دنبال ممنوعیت اعمال شده توسط طالبان، حدود 95 درصد کاهش یافته است.

    طالبان: ماجرای بدخشان حل‌وفصل شد
    ماجرای بدخشان و هزینه‌های نخستین مبارزه جدی با کشت خشخاش
    تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان

    چندی پیش «صدراعظم عثمانی» معاون وزارت کشاورزی، آبیاری و دامپروری طالبان در دیدار با «ثریا بوزورکوا» معاون برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل‌، از عدم همکاری نهادهای بین‌المللی برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انتقاد کره بود.

    عثمانی تصریح کرده بود: ما مانع کشت خشخاش شدیم، اما نهادهای بین‌المللی هیچ نوع همکاری واقعی با کشاورزان در رابطه با کشت خشخاش نداشته‌اند. ما در این راستا خواهان همکاری هستیم تا کشاورزان دوباره به کشت خشخاش روی نیاورند و جایگزین آن را برایشان معرفی و حمایت کنیم.

    انتهای پیام/./؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا