اخبار روز

رئیسی در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی: ایران برای شنیدن صدای معترضان گوش شنوا دارد / کسانی که بخواهند از نام خانم مهسا امینی سوءاستفاده کنند – بلادنیوز

  • رئیسی در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی: ایران برای شنیدن صدای معترضان گوش شنوا دارد / کسانی که بخواهند از نام خانم مهسا امینی سوءاستفاده کنند – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات سال گذشته ایران اظهار کرد: یک حادثه‌ای اتفاق افتاد و نمونه این حوادث در نقاط مختلف اتفاق می‌افتد. این یک حادثه بود و جمهوری اسلامی هم آن را دنبال کرد و اعلام کرد که این حادثه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: غربی‌ها و بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکایی‌ها سوار بر این موضوع شدند و دنبال اهداف خودشان بودند. در واقع این جریان را به عنوان یک پروژه‌ای علیه جمهوری اسلامی به کار گرفتند. یک جنگ ترکیبی یعنی یک جنگ سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و روانی را علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند.

    رئیسی در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی: ایران برای شنیدن صدای معترضان گوش شنوا دارد | آمریکایی‌های زندانی سلامتند

    رئیس دولت سیزدهم در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد با معترضان گفت: آن کسانی که تحریک کردند و بر این موج سوار شدند آمریکایی‌ها و بعضی از کشورهای اروپایی بودند. بله اعتراض در خیلی از کشورهای دنیا هست. کسانی می‌خواستند این موضوع را به سمت مردم بکشانند و ایجاد اغتشاش و خونریزی کنند طبیعتا نیروی در خیابان که نمی‌تواند اجازه دهد کسی ترور کند و اماکن دولتی و خانه‌های مردم را تخریب کند و امنیت مردم را به خطر بیندازد.

    وی در پاسخ به این سوال که اگر اعتراض جدیدی رخ دهد آیا نحوه برخورد با معترضان مثل گذشته خواهد بود؟ بیان کرد: شما مگر می‌دانید که قرار است اعتراضی شود؟ شما یقین داشته باشید که جمهوری اسلامی ایران همواره برای شنیدن سخن کسانی که اعتراضی نسبت به هر موضوعی داشته باشند گوش شنوا دارد و خواهد داشت اما کسانی هم که بخواهند از نام خانم «امینی» یا هر موضوع دیگری سوءاستفاده کنند یا برای ایجاد ناامنی عامل بیگانه باشند طبیعتا وضعیت آنها روشن است و می‌دانند که هر گونه ناامنی در کشور و هر گونه به خطر انداختن امنیت مردم و جامعه هزینه سنگینی خواهد داشت.

    رئیس قوه مجریه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سلامتی زندانیان آمریکایی حاضر در ایران گفت: آن‌ها کاملا در سلامتی هستند. آخرین وضعیتی که ما از آنها داریم سلامتیشان را گواهی می‌کند.

    رئیسی در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی: ایران برای شنیدن صدای معترضان گوش شنوا دارد | آمریکایی‌های زندانی سلامتند

    وی همچنین درباره پول‌های بلوکه شده ایران عنوان کرد: ما از همان ابتدا دنبال این بودیم که پولی که ایران در بانک‌های سایر کشورها دارد و از سوی آمریکایی‌ها ظالمانه مسدود شده تا پول به ایران برنگردد، دنبال شود. این اقدام آمریکایی‌ها از ابتدا اقدام ظالمانه‌ای بوده که این باعث فشار بر مردم ایران است.

    رئیسی در پاسخ به سوالی درباره استفاده پول‌های بلوکه شده در زمینه‌های بشردوستانه و سلامت تاکید کرد: پول متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و طبیعتا بر اساس تشخیص جمهوری اسلامی در نیازهایی که وجود دارد به مصرف خواهد رسید. این که پولمان را چگونه استفاده کنیم طبیعتا اختیارش با خود ما است.

    وی همچنین اظهار کرد: بشردوستانه یعنی آنچه که امروز مورد نیاز مردم ایران است و دولت این پول را در آن جهت استفاده خواهد کرد. طبیعتا تشخیص نیاز مردم ایران با دولت ایران است.

    متن کامل این گفت‌وگو به زودی منتشر خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا