اخبار روز

سرلشکر سلامی: سپاه مصداق “أشداء علی الکفار رحماء بینهم” است – بلادنیوز

  • سرلشکر سلامی: سپاه مصداق “أشداء علی الکفار رحماء بینهم” است – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دومین جشنواره قرآنی نور سپاه پاسداران که به‌میزبانی نیروی هوافضا برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه شهیدان جلوه‌های زمینی آیات آسمانی قرآن هستند، تصریح کرد: همه آن‌ها تجسم انسانی آیه‌های قرآن هستند مخصوصاً برادر عزیزمان سردار زاهدی که واقعاً یک شخصیت قرآنی کامل بود.

    فرمانده‌کل سپاه همچنین به برخی خصوصیات قرآنی سردار زاهدی اشاره کرد و گفت: سردار زاهدی یک شخصیت قرآنی کامل بود، هر فرصتی که به دست می‌آورد یک قرآن کوچک داشت و چه در هواپیما یا خودرو با قرآن خلوت می‌کرد، اهل ذکر بود و حتی وقتی که قرآن نداشت، غالباً ذکر می‌گفت.

    سردار سلامی ضمن آرزوی فتح قریب برای امت اسلام اظهار داشت: از خداوند بزرگ آرزو دارم که به‌برکت این نفس‌های مطمئن، قلب‌های بااطمینان، ایمان‌های کامل و انسان‌های فداکار وعده‌ای را که خداوند بر نصرت مؤمنان، فتح قریب و یسیر به مسلمانان و مؤمنان داده است، به‌زودی محقق کند و زمین بار دیگر شاهد نزول هزاران ملائکه باشد تا مظلومان و مسلمانان از اسارت طواغیت و شرّ فتنه‌های سخت به‌فضل الهی نجات پیدا کنند.

    خصوصیات سپاه و اهل ایمان در قرآن

    فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) در توصیف شخصیت قرآنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آیه زیبایی از قرآن فرمودند که؛ «لَاتَقُمْ فِیهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِیهِ، فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ».

    او تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، سپاه را مخاطب و مصداق این آیه شریفه دانستند که آیه 108 از سوره توبه است که سپاه مانند مسجدی است که سرشت، ذات و خلقت آن بر تقوای الهی بنا نهاده شده است، این‌چنین جایگاه و مسجدی به اقامه نماز و عبادت خداوند شایسته‌تر است.

    سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در اینجا مردانی وجود دارند که پاکیزگی را دوست دارند و خداوند هم پاکیزگان را دوست دارد. قرآن سیمای یک سپاه الهی و آسمانی را در آیات متعددی برشماری کرده است و علاوه بر این آیه، آیات دیگری نیز وجود دارد که شخصیت و هویت الهی، ایمانی و انقلابی سپاه را به‌زیبایی نشان می‌دهد.

    ره‌اندازی نهضت ملی قرآنی با مشارکت مردم ممکن خواهد شد

    فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه سپاه مجمع کسانی است که در آیه آخر سوره فتح به آن اشاره شده است، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید؛ «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» این سپاه اشدّاء علی الکفّار است اما برای مؤمنان رحیم و رئوف و مهربان است.

    سرلشکر سلامی در بیان دیگر خصوصیات سپاه تصریح کرد: «تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا» این پاسداران را در حال رکوع و سجود می‌بینید، «یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا» اینها کسانی هستند که در جست‌وجوی فضل و رضوان الهی هستند و برای خداوند شمشیر می‌زنند، چشمانشان برای نصرت دین خدا باز است و گام‌هایشان را برای بلند کردن طول شمشیرها به جلو برمی‌دارند.

    او ادامه داد: «سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ» در جبین آنها آثار سجده نمایان است، «ذَٰلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ» مثل اینها در تورات و انجیل آمده است.

    سرلشکر سلامی در بیان سایر خصوصیات افراد مؤمن و تلاشگر در راه خداوند اظهار داشت: قرآن کریم در جای دیگری یک معرفی از انسان‌های مؤمن و انسان‌های به خداوند متصل ارائه می‌دهد؛ «التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاکِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ» اینها تائبند، عابدند، حامد و سائحند، راکع و ساجدند، اهل امر به معروف و نهی از منکرند، پاسداران حافظان حدود الهی هستند.

    رعایت حدود الهی توسط نیروهای سپاه حتی در شرایط تعدی دشمن

    او خاطرنشان کرد: این افراد حتی وقتی با دشمن در ستیزند، رعایت حدود الهی را می‌کنند، این یک مسئله بسیار مهمی است که حتی پستی عمل دشمن آنها را وادار نمی‌کند که از حدود الهی خارج شوند؛ «وَلایَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّاتَعدِلُوا» شنئان عمل دشمن، آنها را به جرم و جنایت نمی‌اندازد. «اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ» اهل عدالت هستند و این به تقوا نزدیکتر است.

    سرلشکر سلامی با اشاره به محبت دوطرفه میان اهل ایمان و خدای متعال خاطرنشان کرد: اینها کسانی هستند که خداوند درباره آنها فرمود؛ «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ» اینها دوستدار خدا هستند و خدا آنها را دوست دارد. «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ» در راه خداوند جهاد می‌کنند، «وَلَایَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ» و از ملامت هیچ سرزنش‌کننده‌ای نمی‌ترسند.

    فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه از این شماره آیات برای توصیف آن حقیقتی که سپاه باید باشد الی ماشاءالله زیاد است، گفت: طبیعی است سپاه که حافظ و پاسدار قرآن است، عمل خود را بر اساس حدود الهی خارج نکرده و تعدی نمی‌کند؛ «تِلک‌ حُدُودُ اللّه‌ِ فَلاتَعتَدُوها».

    سرلشکر سلامی با اشاره به خانه اهل ایمان تصریح کرد: آیات زیادی وجود دارد که خصوصیات اخلاقی و فضیلت‌های انسانی را در چهره زنان و مردان مؤمن نشان می‌دهد. خانه‌های اینها نیز خانه‌ای است که نغمات زیبای تلاوت قرآن از آن به گوش می‌رسد. «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ؛ رِجَالٌ لَّاتُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَابَیْعٌ عَن ذِکْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِیتَاء الزَّکَاةِ یَخَافُونَ یَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ».

    مسابقات قرآنی مشکات با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

     

    وعده پیروزی خداوند به جبهه مقاومت

    فرمانده‌کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت مردم غزه در طوفان الاقصی اشاره و ابراز کرد: مردم غزه هم مدخل صدق داشتند در آن طوفان الاقصی و به‌خوبی در این آزمون الهی حضور پیدا کردند و هم مخرج صدق دارند، وقتی که «أوْرَثَکُمْ أَرْضَهُمْ وَ دِیارَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ وَ أَرْضاً لَمْ‌تَطَؤُها».

    سردار سلامی با اشاره به اینکه نباید نگران بود زیرا خداوند اذن غلبه کفار بر مؤمنان را نمی‌دهد و نصرتش جاری می‌شود، یادآوری کرد: خدای متعال می‌فرماید؛ «إِذْ جاءَتْکُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمْ رِیحاً وَجُنُودًا لَمْ‌تَرَوْهَا» وقتی که جنود ابلیس به‌سمت شما آمدند، من هم بادهای طوفان‌زا را با لشکریانی که نمی‌بینید می‌فرستم «وَکَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرًا» خداوند بر هرچه می‌کنید آگاه است.

    حافظ قرآن کریم خاطرنشان کرد: اگر ما با این منطق آشنا شویم در هیچ صحنه‌ای نمی‌لرزیم و اگر هم درخواست یاری خدا را کنیم که «مَتى نصْرُ اللهِ؟» بلافاصله خداوند می‌فرماید؛ «أَلا إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَریبٌ» نصر خداوند قریب به محسنین است.

    سردار سلامی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله بر اساس همین وعده‌های الهی که تخلف‌ناپذیرند و سنت‌هایی که تبدیل‌ناپذیرند، وعده الهی جاری شود. «وَلَاتَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ» مردم غزه به کفار و ظالمان تکیه نکردند، چون اگر تکیه کنند طبق وعده الهی نصرت شامل حالشان نخواهد شد و آتش انسان را فرا می‌گیرد.

    فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه صهیونیست‌ها در آتشی که خود افروخته‌اند خواهند سوخت، خاطرنشان کرد: این نکته را هم یادآوری کنم که «اسْتِکْبَارًا فِی الْأَرْضِ وَمَکْرَ السَّیِّئِ» اینها در زمین استکبار می‌کنند و توطئه شوم می‌چینند، «وَلَایَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ» و مکر جز به اهلش به کسی نخواهد رسید و اینها به آتشی که خود افروخته‌اند خواهند سوخت، به‌اذن الهی.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا