اخبار روز

سردار رادان: فرماندهان اسرائیلی هنوز از شوک عملیات طوفان‌الاقصی بیرون نیامده‌اند – بلادنیوز

  • سردار رادان: فرماندهان اسرائیلی هنوز از شوک عملیات طوفان‌الاقصی بیرون نیامده‌اند – بلادنیوز

    – اخبار استانها –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز از اهواز، نخستین کنگره شهدا و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست در استان خوزستان با حضور فرمانده انتظامی کل کشور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید، رئیس سازمان محیط زیست، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

     سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست کشور که به میزبانی استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: محیط‌بانان در عرصه‌های زیست محیطی بدون منت خدمت می‌کنند و توجه خاصی به حفظ محیط زیست و حیات وحش دارند و به آن‌ها لقب شهدای حریم نفس را می‌دهم.

    وی افزود: حفظ محیط زیست و زیستگاه‌های کشور نه تنها ارزش ملی یک کشور است، بلکه یکی از عوامل امید به آینده برای مردم یک کشور نیز محسوب می‌شود.

    فرمانده ‌انتظامی کل کشور  عنوان کرد: در این میان افرادی که از جان و مال خود گذشتند و با فداکاری خود برای دفاع از محیط زیست به شهادت رسیدند و جزو شهدای گمنام به شمار می‌روند، شهدای محیط زیست هستند.

    وی افزود: با توجه به اینکه محیط‌بانان نقشی اساسی در امنیت و حفاظت اراضی و منابع ملی دارند، باید نقش این افراد گمنام، تلاش‌گر و کم‌بهره در کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

    سردار رادان در ادامه سخنان خود، حزب‌الله لبنان را برگرفته و اثرپذیر از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران نشان داد که اثر امامت، امت و مکتب می‌تواند فراگیر باشد.

    وی با اشاره به حوادث اخیر در غزه و عملیات طوفان‌الاقصی افزود: رزمندگان حماس همه هیمنه اطلاعاتی و امنیتی صهیونیست‌ها را به شکل مفتضحانه زیر سئوال بردند به طوری که فرماندهان اسرائیلی هنوز از شوک آن بیرون نیامده‌اند.

    فرمانده انتظامی کل‌ کشور بیان کرد: صهیونیست‌ها زمانی مدعی بود ممکن نیست پرنده‌ای در آسمانشان به پرواز درآید مگر در چتر دیده‌بانی آن‌ها باشد، همچنین ادعا می‌کردند روی زمین امکان نفوذ هیچ‌کسی از هفت لایه دفاعی آن‌ها وجود ندارد و اگر نفوذی صورت گیرد برگشتی در کار نخواهدبود.

    وی افزود: با وجود همه ادعاهایی که اسرائیلی‌ها داشتند رزمندگان حماس دل به خدا بستند و از لایه های دفاعی عبور کردند.

    رادان یاد شهدای را گرامی‌داشت و گفت: شهدا و بسیجیان جان دادند تا ما جان‌گیریم، ایثارگرانه گام‌ گذاشتند تا ما مقتدرانه بمانیم، عاشقانه مسیر انتخاب کردند تا ما عارفانه در مسیر پشت سر عاشقان قرار گیریم این اثر وجودی شهداست. در پایان این آیین از خانواده شهدا و ایثارگران محیط زیست و محیط‌بان تقدیر به عمل آمد.

    به گزارش بلادنیوز، ‌این رویداد بسیار مهم و ارزشمند، برای اولین بار در تاریخ کشور و با محوریت «ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و گرامیداشت حماسه ایثار و شهادت» به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شودسازمان حفاظت و محیط زیست 122 شهید، جان نثار و جان باخته تقدیم کشور کرده که از این تعداد 39 شهید احراز شده، 10 شهید دفاع مقدس و 83 شهید احراز نشده است که در مراحل احراز این شهدا هستیم.

    همچنین این سازمان حدود 388 جانباز تقدیم کرده که از این تعداد حدود 48 جانباز احراز شده و 340 مصدوم و آسیب دیده حفاظت وجود دارد که هنوز احراز نشده‌اند.

    کنگره شهدا و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست از اول آذرماه به مدت چهار روز در اهواز برگزار می‌شود که در روز اول از خانواده‌های معظم شهدا و جانباز استقبال خواهد شد؛روز دوم کنگره با حضور مقامات استانی و کشوری از جمله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، فرمانده انتظامی کل کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار خوزستان برگزار می‌شود

     همچنین پروژه زیست محیطی در خوزستان با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور رونمایی می‌شود؛ جمعی خانواده‌های شهدا و ایثارگر در روز سوم کنگره در قالب برنامه راهیان نور از مناطق جنگی خرمشهر و شلمچه بازدید می‌کنند.

    این مراسم مزین به پیکر یک شهید گمنام شد و در پایان مراسم از خانواده های معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.

    انتهای پیام/735/.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا