اخبار روز

محل حضور السنوار راز بزرگی که نهادهای اطلاعاتی اسرائیل را سردرگم کرده است – بلادنیوز

  • محل حضور السنوار راز بزرگی که نهادهای اطلاعاتی اسرائیل را سردرگم کرده است – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، یونی بن مناخیم، تحلیل‌گر صهیونیست نزدیک به محافل صهیونیستی در یادداشتی در این زمینه نوشت: بیش از 100 روز از حملات 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) می‌گذرد، اما نیروهای امنیتی اسرائیلی هنوز از یافتن سرنخی از محل حضور یحی السنوار مغز متفکر این عملیات عاجز مانده‌اند، او بعد از 7 اکتبر پنهان شد و هیچ اثر و ردپایی از خود به‌جای نگذاشته است.

    بن‌مناخیم در پایگاه اطلاع‌رسانی عبری‌زبان ایپوک نوشت: مسئولین عالی‌رتبه اسرائیلی به‌رغم تمامی گزارش‌‌هایی که در رسانه‌های مختلف در مورد یحیی السنوار منتشر شده است، تأکید می‌کنند: او همچنان در نوار غزه است و از طریق تونل‌ها به مصر نرفته است.

    در ادامه این یادداشت آمده است: یحیی السنوار فردی سرسخت و با اعتماد به نفس بالاست، او برگ برنده بزرگی به‌نام اسرای اسرائیلی را در دست دارد و می‌خواهد شخصا با آن بازی کند و امتیازات بزرگی را از اسرائیل بگیرد.

    هدف او بقا و حفظ قدرت حماس در نوار غزه بعد از جنگ است و به‌دنبال یک توافق تاریخی است، توافق مبادله اسرا که به‌موجب آن هزاران نفر از (فلسطینیان موجود در) زندان‌های اسرائیل آزاد شوند.

    براساس ارزیابی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل او هر از چند گاهی محل اختفای خود را در خان‌یونس تغییر می‌دهد، وی از طریق تونل‌های هزارتویی که طی سال‌های دراز گذشته حفر شده است و گفته می‌شود که طول آنها فقط در منطقه خان‌یونس حدود 160 کیلومتر است، تحرکات خود را انجام می‌دهد.

    به‌زعم این تحلیل‌گر صهیونیست، چند روز پیش نیروهای نظامی اسرائیلی یک تونل را در منطقه خان‌یونس کشف کردند که داخل آن اتاق‌‌هایی سلول‌گونه با درب‌های مشبک آهنی کشف کردند که ظاهراً محل نگهداری اسرای اسرائیلی بود، ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که یحیی السنوار و محمد ضیف هم در نزدیکی این تونل‌ها حضور داشتند.

    او سپس اعتراف می‌کند: سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیلی دشواری زیادی در مشخص کردن محل‌های حضور فرماندهان نظامی حماس دارند، زیرا آنها از یک سیستم ارتباط پیشرفته استفاده می‌کنند که توسط مهندسان حماس ایجاد شده و کلاً به‌روی ارتباطات سیمی استوار است، امری که باعث می‌شود شنود مکالمات آنها به‌شدت دشوار شود.

    السنوار همچنین برنامه کامپیوتری کدبندی‌شده‌ای را برای تماس با رهبران حماس در خارج در اختیار دارد، همچنین پیک‌‌هایی نیز پیام‌های او را منتقل می‌کنند.

    منابع آگاه در حماس اعلام کردند که اسماعیل هنیه در زمان آتش‌بس بشردوستانه پیکی را از خارج ارسال کرد و این پیک با یحیی السنوار دیدار کرد و با وی در مورد هماهنگی مواضع به گفتگو پرداخت.

    منابع امنیتی در اسرائیل هم تأکید دارند که رهبری سیاسی حماس مواضع خود را در رابطه با توافق مبادله اسرا با اسرائیل تشدید کرده‌اند چون در نوار غزه تأکید شده است که السنوار به هیچ عنوان حاضر به نشان دادن نرمش در این رابطه نیست، او آزادی گروگان‌های اسرائیلی را با توقف کامل جنگ و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه و نیز آزادی هزاران‌نفری از اسرای فلسطینی موجود در زندان‌های اسرائیل منوط کرده است.

    یحیی السنوار و محمد ضیف چند روز پیش با پیشنهاد اسرائیل برای اخراج فرماندهی نظامی جنبش حماس از نوار غزه به خارج در چارچوب توافق آزادی اسرا و پایان جنگ مخالفت کرده بودند.

    رئیس اسبق موساد: اسرائیل گزینه‌ای جز امضای توافق مبادله اسرا با السنوار ندارد
    اتحادیه اروپا یحیی سنوار را در فهرست تروریستی قرار داد
    یدیعوت آحارانوت: السنوار به‌دنبال تبعیدگاه نیست بلکه برنامه جشن پیروزی را تدارک می‌بیند
    ادعای عجیب صهیونیست‌ها: می‌دانیم سنوار کجاست اما جرئت هدف قراردادنش را نداریم

    بن‌مناخیم در پایان هم ادعا کرد: عملیات بزرگی که لشکر 98 ارتش اسرائیل با همکاری نیروهای مخصوص در منطقه خان‌یونس، پایگاه اصلی حماس در نوار غزه، انجام می‌دهند با هدف افزایش فشاری نظامی بر حماس است که رهبرانش در همین منطقه پنهان شده‌اند، تا شاید بتوان محل نگهداری اسرای اسرائیلی را مشخص کرد…، اما آنها در برابر مجموعه‌ای از تونل‌های طولانی و پیچیده قرار دارند که مملو از تله‌های انفجاری است و پاک‌سازی همه آنها وقت طولانی را طلب می‌کند.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا