اخبار روز

نتانیاهو : نمی توانم بگویم ایران در طراحی حمله حماس دخالت داشته است – بلادنیوز

  • نتانیاهو : نمی توانم بگویم ایران در طراحی حمله حماس دخالت داشته است – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از  عصرایران، در حمله ۱۵ مهر نیروهای حماس به اسرائیل ، حدود ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته شدند و بیش از ۲۰۰ گروگان اسرائیلی به غزه منتقل شدند. اسرائیل نیز حملات گسترده ای را علیه غزه ادامه می دهد که تاکنون بیش از ۷ هزار کشته برجای گذاشته است.

    نخست وزیر اسرائیل دیروز در نشست خبری در تل آویو افزود: ایران از حماس حمایت می کند. معتقدم منبع ۹۰ درصد از بودجه نظامی حماس از ایران است. ایران حماس را تامین مالی می کند؛ سازماندهی می کند؛ هدایت می کند.

    وی در عین حال گفت که نمی تواند بگوید تهران در جزئیات برنامه ریزی و طراحی این اقدام (حمله ۱۵ مهر حماس) مشارکت داشته است.
    نخست وزیر اسرائیل گفت: من نمی توانم به طور قطع به شما بگویم که در این عملیات خاص، در این لحظه خاص، آنها (ایران) درگیر برنامه ریزی این عملیات بودند.

    نتانیاهو : نمی توانم بگویم ایران در طراحی حمله حماس دخالت داشته

    او مدعی شد حماس بدون ایران وجود ندارد و نه حزب الله. این محور شرارت است، علیه جهان آزاد و میانه روها در جهان عرب.
    نتانیاهو ادامه داد به همین دلیل است که اسرائیل باید حماس را شکست دهد. به خاطر اسرائیل و به نفع تمدن غرب.

    ایران و اسرائیل ، یکدیگر را دشمن شماره یک خود می دانند. دو طرف یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند و در رویارویی کامل درمقابل هم هستند.

    نخست وزیر اسرائیل ادامه داد جنگ علیه حماس در غزه “طولانی و سخت خواهد بود”. وی گفت که در شورای جنگ اسرائیل، آزادی زندانیان فلسطینی در برابر آزادی گروگان های اسرائیلی در غزه را بررسی کرده است.

    شورای جنگ متشکل از شماری از وزیران مهم کابینه اسرائیل است که درباره مسائل اساسی جنگ در غزه، تصمیم گیری می کند.

    نتانیاهو : نمی توانم بگویم ایران در طراحی حمله حماس دخالت داشته

    نتانیاهو که در نشست خبری در تل‌آویو صحبت می کرد ادامه داد ارتش اسرائیل در روزهای اخیر حملات هوایی را برای کمک به ورود نیروهای اسرائیلی به غزه افزایش داد. همچنین نیروهای ویزه اسرائیل وارد شمال غزه شده اند.

    نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: دوستان ما در کشورهای عربی و جهان می دانند اگر ما پیروز نشویم نوبت آنها هم می رسد. هدف جنگ، واضح است. نابودی توانمندی های حماس و آزادسازی گروگان ها.

    نتانیاهو گفت که با خانواده گروگان های اسرائیلی در غزه دیدار و به آنها اطلاع داده است. دولت اسرائیل همه تلاش خود را برای بازگرداندن آنها به کار خواهد گرفت. وی گفت که تماس هایی برای آزادی گروگان های اسرائیلی در غزه وجود دارد. حمله زمینی اسرائیل به غزه با تلاش ها برای آزادی گروگان ها تناقض ندارد.

    وی درباره حمله بزرگ حماس به اسرائیل در ۱۵ مهر گذشته آن را “شکست بزرگ” توصیف کرد وگفت همه باید بعد از پایان جنگ، جواب بدهند زیرا اولویت فعلی، نجات کشور است. نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد تحقیق و بررسی درباره این شکست شامل همه خواهد شد.

    نتانیاهو گفت که اسرائیل از هدف نابودی حماس عقب نشینی نخواهد کرد بلکه تلاش می کند به مرحله بعدی و گسترش عملیات زمینی منتقل شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا