اخبار روز

دوراهی سخت برای کامران قاسم‌پور و کادرفنی کشتی آزاد/ پادشاه جدید ۹۷ کیلو هم به هانگژو می‌آید؟ – بلادنیوز

  • دوراهی سخت برای کامران قاسم‌پور و کادرفنی کشتی آزاد/ پادشاه جدید ۹۷ کیلو هم به هانگژو می‌آید؟ – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، کامران قاسم‌پور به دلیل آسیب‌دیدگی سنگین از ناحیه کشاله ران، شرکت در مسابقات جهانی 2023 بلگراد و هت‌تریک قهرمانی در 92 کیلوگرم قهرمانی جهان را از دست داد.

    همان وقت اعلام شد که او حالا شانس حضور در وزن بالاتر بازی‌های آسیایی را دارد، البته که کادرفنی تیم ملی هم اعلام کرد این تصمیم در شرایطی اتخاذ خواهد شد که او از آمادگی مناسب برای شرکت در این رقابت‌ها برخوردار باشد.

    امینی: آذرپیرا حریف آمریکایی‌اش را می‌برد قهرمان جهان می‌شدیم/ داوری ریتم کشتی یزدانی را گرفت + فیلم

     

    در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، او بدون آسیب‌دیدگی و همچنین با آمادگی نسبی می‌تواند خودش را به بازی‌های آسیایی برساند، اما نه برای 92 کیلوگرمی که در این سال‌ها در آن یکه‌تاز بوده، بلکه برای 97 کیلوگرمِ المپیکی که یکی از دو احتمال او برای تجربه المپیک پیش روست.

    کامران قاسم‌پور هرچند قبلا اعلام کرده تصمیم او برای المپیک پاریس، 97 کیلوگرم است، اما باتوجه به اینکه سالها کشتی‌گیر 86 کیلوگرم بوده، بازگشت به وزن پایین، این هم یک احتمال دیگر برای المپیک است.

    کادرفنی تیم ملی هنوز ملی‌پوش 97 کیلوگرم اعزامی به بازی‌های آسیایی را انتخاب نکرده و این انتخاب از بین کامران قاسم‎‌پور و مجتبی گلیج است.

    قاسم‌پور تمریناتش را در ایران دنبال کرده و گلیج هم در مسابقات جهانی با شکست مقابل عبدالرشید سعدالله‌اف روس، بدون مدال از دور رقابت‌ها حذف شد.

    در عین حال که کامران قاسم‌پور باید آمادگی حضور در بازی‌های آسیایی را داشته باشد، یک نکته خیلی مهم وجود دارد که حتما مد نظر کادرفنی تیم ملی و خود این کشتی‌گیر هم باید قرار بگیرد.

    حتی اگر او به لحاظ آسیب‌دیدگی و آمادگی بدنی، شرایط مساعدی برای کشتی گرفتن در هانگژو داشته باشد، به احتمال فراوان بحرینی‌ها از اخمد تاج‌الدین‌اف در بازی‌های آسیایی هم استفاده خواهند کرد چراکه طلای او را با کشتی‌هایی که در بلگراد گرفت، در هانگژو تضمین شده می‌دانند.

    کشتی‌گیر روسی‌الاصل در بلگراد فوق‌العاده ظاهر شد و با شکست 11-صفر اسنایدر آمریکایی و شکست سنگین عبدالرشید سعدالله‌اف، قهرمان جهان شد. کشتی‌گیر 20 ساله روسی‌الاصل اگر به هانگژو هم بیاید، با آمادگی خوبی راهی این رقابت‌ها خواهد شد و این در حالی است که کامران قاسم‌پور هنوز کشتی‌گیر 97 کیلوگرم محسوب نمی‌شود و به لحاظ وزنی، شرایطش مناسب 92 کیلوست.

    او در اولین محک رسمی در 97 کیلوگرم، شکست 5-صفر را مقابل اسنایدر آمریکایی در جام‌جهانی تجربه کرد و همین اسنایدر در بلگراد یک طرفه مغلوب تاج‌الدین‌اف شد.

    این یک دوراهی تعیین‌کننده برای آینده کشتی کامران قاسم‌پور است. حضور رسمی او در 97 کیلوگرم و یا وزن المپیکی 86 کیلوگرم اگر به موقع و با استراتژی درست اتفاق نیفتاد، این می‌تواند به لحاظ روانی، ضربه سنگینی به جایگاه قهرمان 92 کیلوگرم جهان وارد کند.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا