اخبار روز

اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری افغانستان – بلادنیوز

  • اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری افغانستان – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری بلادنیوز، «عطاءالله عمری» وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری حکومت طالبان با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت ایران در کابل، «ابوالفضل چمندی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استان خراسان رضوی و «حسن همتی» مدیر عامل سازمان جهاد استقلال در وزارت کشاورزی ایران دیدار نمود.

    بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری حکومت طالبان، در این دیدار هیئت ایرانی از علاقه دولت و سرمایه‌گذاران ایرانی در زمینه کار و سرمایه‌گذاری در افغانستان سخن گفتند.

    همتی در این دیدار از آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان در بخش دامداری، کشاورزی، آبیاری، باغداری، آموزش، سیستم اصلاح نسل حیوانات و فرآوری لبنیات خبر داد و نسبت به آمادگی جهت آغاز کار عملی در این زمینه‌ها نیز اطمینان داد.

    وزیر کشاورزی طالبان با اظهار اینکه بسترهای خوبی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان وجود دارد، گفت: همیشه در دیدارهای خود به دوستان ایرانی گفتیم بیایید کار مشترک کنیم، چون افغانستان دارای امتیازهای بی‌نظیری است.

    وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های ایران در زمینه کشاورزی و دامداری افزود: ما تازه استقلال خود را کسب کرده‌ایم و در این زمینه‌ها خیلی عقب هستیم، نیازمندیم که مشترک کار کنیم و از تجارب شما استفاده کنیم تا ما هم در این عرصه‌ها پیشرفت داشته باشیم.

    امضای تفاهمنامه اتاق کشاورزی افغانستان مرکز تجاری ایران در کابل
    دیدار مقامات کشاورزی افغانستان از مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایران

    در پایان این نشست کمیته‌ای با عضویت مشاوران و روسای وزارت کشاورزی افغانستان تعیین شد تا روی پیشبرد کارها و برداشتن گام‌های عملی با هیئت ایرانی فعالیت کنند.

    انتهای پیام/.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا