اخبار روز

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتایان سعودی، مصری و ترکیه ای خود درباره فلسطین – بلادنیوز

  • گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتایان سعودی، مصری و ترکیه ای خود درباره فلسطین – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه در ادامه تقلا برای نجات دادن رژیم موقت صهیونیستی از عملیات «طوفان الاقصی» با تعدادی از همتایان خود تلفنی گفتگو کرد.

    بلینکن در گفتگو با «فیصل بن فرهان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، ضمن تکرار حمایت آمریکا از حق تل‌آویو برای دفاع از خود، خواستار تلاش ریاض برای توقف حملات حماس شد.

    وی در تماس با «سامح شکریظ وزیر خارجه مصر نیز از قاهره به عنوان «یک واسطه مهم» بین رژیم صهیونیستی و حماس خواست تا به دنبال راهکاری برای پایان درگیری‌ها باشد.

    بلینکن همچنین در ارتباط تلفنی با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه، مدعی شد: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، گروگان‌ها را نجات دهد و از شهروندانش محافظت کند».

    صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

    نیروهای مقاومت همچنین در اقدامی بی‌سابقه به حداقل ۷ شهرک صهیونیست‌نشین نفوذ کردند که یک شکست تمام عیار امنیتی و اطلاعاتی برای رژیم کودک‌کُش صهیونیستی محسوب می‌شود.

    پایان پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا