اخبار روز

گفت‌وگو با یک مسیحی شیعه‌شده از برزیل تا ایران؛ امام حسین راه را نشانم داد+ فیلم – بلادنیوز

  • گفت‌وگو با یک مسیحی شیعه‌شده از برزیل تا ایران؛ امام حسین راه را نشانم داد+ فیلم – بلادنیوز

    – اخبار استانها –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز از رشت، دولت‌های غربی در سال‌های اخیر با ایجاد محدودیت و هتک حرمت به مقدسات میلیون‌ها مسلمان تلاش کردند از گرایش به دین اسلام در جوامع خود بکاهند اما حتی اگر صدها سال دیگر تلاش کنند،‌ نمی‌توانند جلوی اراده حق و وعده قرآن را مبنی بر اینکه حاکمیت نهایی جهان متعلق به صالحان است، بگیرند.

    امروزه تمایل به اسلام بین جوامع مختلف غربی امری انکارنشدنی است؛ «کامیلا سلستینو» بانوی تازه‌مسلمان‌شده برزیلی یکی از بانوانی است که در شرایط خفقان و اضطرار دنیای امروز و با وجود هجمه‌های شیطانی جوامع غربی توانست آرامش خود را در مسیر الهی و اسلام جست‌وجو و پیدا کند.

    این بانوی تازه‌مسلمان‌شده که یکی از مدعوین تجمع ایستادگی برای حجاب در رشت بود،‌ برای حاضران در مراسم از آرامش واقعی، مسیر تشرف خود به دین مبین اسلام و زندگی در ایران سخن گفت.

    مطالعه درباره حادثه کربلا به‌حدی او را تحت تأثیر قرار داد که مقدمه‌ای شد برای آشنایی بیشتر او با اسلامِ واقعی و رسالت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)؛ تا جایی که به‌گفته خودش، توانست پاسخ سؤالات و مسیری را که سال‌ها به‌دنبالش بوده است، پیدا کند و نعماتی را که خداوند در اختیار بشر قرار داده است، بهتر بشناسد.

    او امروز با حضرت سیدالشهدا(ع) که جان خود را در راه دفاع از دین خدا فدا کرد تا ریشه‌های دین در تاریخ زنده بماند و پربار شود، آشناست و این گونه است که سبک زندگی حسینی را باید به‌منزله کشتی نجاتی دانست که هر کسی که به آن تأسی و از آن تبعیت کند، در دنیا و آخرت نجات می‌یابد و هر کسی که از دایره زندگی حسینی خارج شود، نتیجه‌ای جز سردرگمی و ضلالت ندارد.

    این بانوی تازه‌مسلمان‌شده حدود 10 سال است که به دین مبین اسلام تشرف پیدا کرده و مسیر زندگی‌اش را با این انتخاب نورانی تغییر داده است.

    وی می‌گوید: من در ابتدا مسیحی بودم اما با مطالعه داستان کربلا عاشق اهل‌بیت(ع) شدم و تصمیم گرفتم مسلمان شوم و بعد از تشرف به اسلام احساس کردم مسیر و هدفی را که همیشه به‌دنبالش بودم، پیدا کرده‌ام.

    این بانوی تازه‌مسلمان‌شده به شرایطی که قبل از تشرف به اسلام در کشور برزیل داشته است، اشاره کرد و گفت: در منطقه‌ای که من زندگی می‌کردم، لبنانی‌های زیادی بودند و صاحب‌کار من هم یک لبنانی مسلمان بود؛ با دیدن رفتار، منش و اخلاق ایشان نسبت به همسر،‌ دختر، خانواده و اطرافیانش دریافتم که دیدگاهم نسبت به اسلام و مسلمانان غلط بوده و خواستم در مورد اسلام بیشتر تحقیق کنم؛ ایشان هم به من کتابی با محتوای پیدایش اسلام، زندگی پیامبر و اهل‌بیت معرفی کردند و هدیه دادند.

    وی ادامه داد: وقتی کتاب را باز کردم و به سوره توحید «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، اللَّهُ الصَّمَدُ، لَمْ‌یَلِدْ وَ لَمْ‌یُولَدْ وَ لَمْ‌یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ» رسیدم، در آن لحظه پاسخ تمام سؤالاتی را که در دین مسیحیت داشتم، پیدا کردم.

    کامیلا سلستینو می‌گوید: اسلام پاسخ سؤالاتم را در چند جمله داد؛ در ادامه داستان امام حسین(ع) را خواندم و ازخودگذشتگی ایشان برای اسلام مرا تحت‌تأثیر قرار داد و این مهم‌ترین جرقه‌ای بود تا تصمیم بگیرم مسلمان شوم.

    وی خاطرنشان کرد: پس از تشرف به اسلام، خیلی دوست داشتم‌ به زیارت امام حسین(ع) بروم البته به آرزویم رسیدم و اولین امامی که زیارت کردم امام حسین(ع) بودند.

    این بانوی تازه‌مسلمان‌شده با بیان اینکه “2 سال بعد از مسلمان شدن به ایران آمدم و اکنون 7 سال است که در شهر مقدس قم با همسر ایرانی‌ا‌م زندگی می‌کنم” گفت: زندگی در ایران انتخاب خودم بود و از زندگی در ایران راضی هستم و در این کشور احساس امنیت بیشتری دارم.

    کامیلا سلستینو با اشاره به ماجرای آشنایی با همسرش و شرط ازدواجش افزود: یک سال از زندگی‌ام در ایران می‌گذشت که با همسرم آشنا شدم؛ شرط ازدواجم این بود که ایشان زبان پرتغالی یاد بگیرند و با زبان پرتغالی برای اسلام تبلیغ کنیم زیرا زبان رسمی کشور برزیل هم پرتغالی است.

    وی با اشاره به جایگاه حجاب در اسلام تصریح کرد: همان‌طور که دعای جوشن کبیر از قرائت‌کننده‌اش محافظت می‌کند، معتقدم حجاب و پوشش چادر بانوان نیز یک جوشن کبیر بزرگ زنانه و محافظ زنان است.

    این بانوی تازه‌مسلمان‌شده با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست اضافه کرد: من شاهد بودم که بسیاری از بانوان ایرانی کنار وظیفه همسرداری، فرزندداری و تحصیل به سایر فعالیت‌های اجتماعی هم می‌پردازند و همه این کارها را با هم انجام می‌دهند که شاید هرکسی از عهده آن برنیاید و این نشان‌‌‌دهنده قدرتمندی زنان ایرانی است در حالی‌که شرایط بانوان در غرب این گونه نیست.

    کامیلا سلستینو گفت: متأسفانه زنان و مردان غربی شناخت صحیحی نسبت به جایگاه زن، حجاب و اسلام ندارند و بیشتر تحت‌تأثیر هجمه‌های دشمنان و تبلیغات ناصحیح آنان قرار می‌گیرند زیرا هدف دشمن از این تبلیغات، بد جلوه دادن چهره اسلام و حجاب است؛ خودم قبل از مسلمان شدن فکر می‌کردم زن در اسلام هیچ جایگاهی ندارد اما بعدها که مسلمان شدم و با بانوان مسلمان آشنا شدم، فهمیدم اشتباه می‌کردم.

    وی فلسفه حجاب را محافطت از بانوان دانست و ادامه داد: حتی در دین مسیحیت هم تندیس حضرت مریم(س) در کلیساها بدونِ حجاب نیست که نشان می‌دهد این بانوی بزرگ هم پوششی شبیه چادر و حجاب داشتند.

    این بانوی تازه‌مسلمان‌شده از مردم ایران خواست تحت‌تأثیر تبلیغات غلط دشمن قرار نگیرند و قدر زندگی، دین و نعماتی را که در ایران دارند، بدانند و گفت: ما باید برای مقدمه‌سازی ظهور و شناخت بیشتر نسبت به امام زمان(عج) که زنده و حاضر هستند تلاش کنیم و هرچه را در توان داریم در این مسیر به‌کار بگیریم.

    در پایان به او گفتیم که برای همه دعا کند، در پاسخ با لبخندی گفت «ان‌شاءالله که همه عاقبت‌به‌خیر شویم».

     

    گفت‌وگو با یک مسیحی شیعه‌شده از برزیل تا ایران؛ امام حسین راه را نشانم داد+ فیلم - بلادنیوز

     

    انتهای پیام/612/.+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا