اخبار روز

بازتاب جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی در رسانه‌های منطقه/ نمایش اقتدار ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن – بلادنیوز

  • بازتاب جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی در رسانه‌های منطقه/ نمایش اقتدار ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بلادنیوز، راهپیمایی بزرگ 22 بهمن که از صبح امروز در سراسر کشور برگزار شده، همانند سال‌های گذشته بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان از جمله رسانه‌های منطقه‌ای داشت و اغلب این رسانه‌ها به وسعت راهپیمایی‌ها در استان‌های مختلف ایران و همچنین نمایش اقتدار نظامی کشورمان متمرکز بودند.

    شبکه المیادین در گزارشی که درباره راهپیمایی مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه کرده نوشت: مردم ایران امروز چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند و در حالی که پرچم‌های ایران و عکس‌های شهدا را در دست دارند، علیه آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند. امروز یکشنبه 22 بهمن‌ماه مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور در بیش از 1400 شهر و بیش از 3500 روستا در راهپیمایی شرکت کرده‌اند.

    در گزارش المیادین آمده است: بیش از 7300 خبرنگار ایرانی و خارجی مشغول پوشش این راهپیمایی‌ها هستند.

    خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) نیز در این زمینه اعلام کرد: جشن چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران امروز یکشنبه در تهران پایتخت این کشور و همه استان‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و مردم از ساعات اولیه صبح برای شرکت در راهپیمایی‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند.

    خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز نوشت: امروز شهروندان ایرانی در سراسر ایران با شعار علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و محکوم کردن جنایات آنها، راهپیمایی خود در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را آغاز کردند.

    سانا افزود: در حاشیه این جشن فعالیت‌های مختلف انجام می‌شود؛ از جمله رونمایی از دستاوردهای ایران در زمینه ماهواره‌برهای «سیمرغ» و «سفیر امید». علاوه بر آن، سامانه موشکی زمین به زمین «قیام» نیز به نمایش درآمد.

    پایگاه اینترنتی 24 نت یمن نیز به نوبه خود در پوشش اخبار راهپیمایی 22 بهمن در ایران نوشت: از امروز صبح شاهد آغاز راهپیمایی‌ها به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراسر این کشور هستیم. ایرانی‌ها همه ساله در این تاریخ پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرند.

    اما سایت العربی الجدید قطر در بازتاب راهپیمایی‌های 22 بهمن امسال در کشورمان متمرکز بر نمایش اقتدار نظامی ایران بود و نوشت: مردم ایران از صبح امروز یکشنبه برای برگزاری جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند. ایرانی‌های شرکت‌کننده در این راهپیمایی‌ها پرچم‌های ایران را در دست دارند و شعارهایی ضد آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند.

    حضور مهاجرین افغانستانی و رزمندگان لشکر فاطمیون در راهپیمایی 22 بهمن مشهد مقدس
    حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز برگرفته از بصیرت آنهاست
    خروش مردم قم در راهپیمایی 22 بهمن/ حضور باشکوه مردم شهر خون و قیام در جشن 45 سالگی انقلاب + فیلم

    در ادامه این گزارش آمده است: تصاویر منتشر شده از این راهپیمایی‌ها نشان می‌دهد که مسئولان ارشد سیاسی و نظامی ایران نیز در آن شرکت کرده‌اند. همچنین در جریان این راهپیمایی‌ها موشک‌های بالستیک و ماهواره‌برهایی همچون سیمرغ و نیز پهپادهای ایرانی به نمایش درآمدند که تبدیل به یکی از ارکان راهبرد نظامی ایران در سال‌های اخیر شده‌اند.

    در گزارشی که سایت 26 سپتامبر یمن درباره راهپیمایی گسترده 22 بهمن در کشورمان منتشر کرده، آمده است: راهپیمایی‌های میلیونی مردم ایران در سراسر این کشور به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعات اولیه صبح امروز آغاز شده و میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی‌ها شرکت کرده‌اند.

    این رسانه یمنی افزود: جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با پخش سرود ملی، نمایش دستاوردهای نظامی، پرش چتربازان ارتش، پرتاب گل به سمت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها توسط هلیکوپتر و… برگزار شد و بیش از 7 هزار و 300 خبرنگار ایرانی و خارجی این مراسم را پوشش می‌دهند.

    وبسایت العهد عراق هم از دیگر رسانه‌های عربی بود که مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان را بازتاب داده و نوشت: امروز یکشنبه 11 فوریه مردم ایران در سراسر این کشور به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیش از 1400 شهر و منطقه و بیش از 3500 روستا به خیابان‌ها آمده و به راهپیمایی پرداختند.

    سایر رسانه‌های عربی نیز به همین ترتیب در حال انتشار تصاویر و اخبار مربوط به راهپیمایی باشکوه مردم کشورمان در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

    انتهای پیام/؛

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا