اخبار روز

شروط صدور گواهی پایان‌کار برای ساختمان‌های مشمول پرداخت جریمه/مجوز جدید مجلس به شرکت‌های عمران – بلادنیوز

  • شروط صدور گواهی پایان‌کار برای ساختمان‌های مشمول پرداخت جریمه/مجوز جدید مجلس به شرکت‌های عمران – بلادنیوز

    – اخبار سیاسی –

    به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری بلادنیوز، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز قرار دارد.

    شرایط ساخت مسکن برای اجرای طرح‌های حمایتی تعیین شد
    وکلای ملت در این جلسه با اکثریت آرا بند «پ» ماده 52 لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور را به تصویب رساندند.

    بر اساس بند «پ» ماده 53 لایحه برنامه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مراجع صادرکننده گواهی پایان کار ساختمانی مکلفند در صورتی که صدور گواهی پایانکار برای ساختمانی بنا بر حکم کمیسیون ماده (100) قانون شهرداری ها یا سایر مراجع ذیصلاح صرفاً منوط به پرداخت جریمه یا بدهی باشد، برای هر یک از واحدهای آن ساختمان که جریمه قسمت های اختصاصی تعیین شده توسط کمیسیون های موضوع مواد (99) و (100) قانون شهرداری ها و سهم واحد ساختمانی از جریمه قسمت های مشترک (به نسبت مساحت اختصاصی) تعیین شده توسط کمیسیون‌های مذکور را پرداخت کرده باشند،گواهی پایانکار ساختمانی آن واحد، صورت مجلس تفکیک آپارتمان‌ها (اعیانی) و سند تفکیکی مالکیت را صادر نمایند.

    *مجوز مجلس به شرکت عمران شهرهای جدید برای مشارکت در ساخت آزادراه‌ها و خطوط ریلی

    همچنین نمایندگان در این جلسه و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند ت ماده 53 لایحه برنامه را با اکثریت آرا به تصویب رساندند.

    براساس بند «ت» ماده 53 لایحه، به شرکت عمران شهرهای جدید اجازه داده می‌شود از محل منابع داخلی خود نسبت به مشارکت در تأمین منابع مورد نیاز برای ساخت آزادراه ها، بزرگراه ها و خطوط ریلی شهری – حومه ای در داخل و خارج از حریم شهرهای جدید کشور (بدون ایجاد شرکت جدید و صرفاً برای اتصال خود به شهرهای مادر خود) اقدام نماید.

    لازم به ذکر است که مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان دارد.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا