اخبار روز

احتمال برقراری توافق جدید آتش‌بس میان حماس و اسرائیل + جزئیات – بلادنیوز

  • احتمال برقراری توافق جدید آتش‌بس میان حماس و اسرائیل + جزئیات – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از انتخاب، به گفته دو منبع مطلع، انتظار می‌رود دیوید بارنئا، مدیر سازمان جاسوسی موساد اسرائیل آخر هفته با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در اروپا دیدار کند تا درباره از سرگیری مذاکرات توافق برای آزادی گروگان‌های حماس در غزه گفتگو کند.

    به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این اولین دیدار بین مقامات ارشد اسرائیل و قطر از زمان شکست مذاکرات تمدید آتش بس هفت روزه است که منجر به گسترش عملیات نظامی اسرائیل به جنوب غزه شد.

    بازگشت اسرائیل به میز مذاکره نشان می‌دهد که آماده است تا یک توافق جدید را بررسی کند. توافق قبلی دو هفته پیش پس از اینکه حماس از آزادی بقیه زنانی که گروگان گرفته بود خودداری کرد، از مسیر خارج شد. حماس اسراییل را مسئول این شکست دانست و گفت زنانی که اسرائیل پیشنهاد آزادی آنها را داده سربازان ارتش اسرائیل بودند.

    روز جمعه ارتش اسرائیل اعلام کرد سه گروگان اسرائیلی به اشتباه توسط سربازان ارتش اسرائیل در غزه کشته شدند.

    ارتش اسرائیل گفت که این سه نفر ممکن است در جریان نبردهای شدید در شمال غزه موفق به فرار شده یا توسط حماس رها شده باشند.

    اندکی پس از بیانیه ارتش اسرائیل، چند تن از اعضای خانواده گروگان‌هایی که هنوز در دست حماس هستند، علناً از دولت خواستند تا طرح جدیدی را برای یک توافق جدید ارائه کند تا هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

    حماس همچنان بیش از 130 گروگان را در اختیار دارد. بیش از 100 نفر به عنوان بخشی از توافقی که نبرد در غزه را به مدت هفت روز متوقف کرد، آزاد شدند.

    اکسیوس اوایل این هفته گزارش داد که میانجی‌های قطری آخر هفته گذشته با مقامات اسرائیلی تماس گرفتند تا ببینند آیا تمایلی برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با حماس بر سر توافق جدید وجود دارد یا خیر.

    به گفته منابع اسرائیلی، میانجی‌ها با تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی بررسی کردند که آیا تل اویو با توافقی موافقت می‌کند که به آزادی گروگان‌های زن باقی مانده در ازای توقف بیش از یک روز درگیری‌ها منجر شود.

    یک منبع گفت که چنین معامله ای می تواند شامل “موارد بشردوستانه” باشد، مانند آزادی مردان مسن و کسانی که شرایط پزشکی وخیم دارند، یا آزادی گروگان هایی که به شدت مجروح شده اند.

    آخر هفته گذشته پس از پیشنهاد اولیه قطر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و اعضای کابینه جنگ تصمیم گرفتند که رئیس موساد به قطر سفر نکند.

    پس از واکنش شدید به این تصمیم، نتانیاهو تغییر مسیر داد و به بارنئا اجازه داد تا با قطری ها تعامل داشته باشد.

    یک منبع اسرائیلی گفت که اسرائیل تمایل خود را برای بحث در مورد توافق جدیدی که شامل آزادی زنان باقی مانده ای است که در توافق قبلی درخواست کرده بودند، ابراز کرد.

    لینک کوتاه کپی لینک

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا