اخبار روز

پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۳ خرداد / ورود ۲۳۰ میلیارد تومانی پول به بورس – بلادنیوز

  • پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۳ خرداد / ورود ۲۳۰ میلیارد تومانی پول به بورس – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بازار سهام در روز سه شنبه به گونه‌ای بسته شد که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با وجود بازار پرنوسان مانند روزهای گذشته کندلی سبز به ثبت رساند؛ به این ترتیب شاخص کل با افزایش ۱۲ هزار و ۲۹۲ واحدی که معادل ۰.۵۳ درصد این شاخص است، در سطح دو میلیون ۳۳۰ هزار واحدی ایستاد.

    رفتار سه شنبه شاخص کل نوید پایداری روند جدید بازار سهام را به اهالی بازار سرمایه می‌دهد. همچنین شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۱.۸۴ درصدی به سطح ۷۹۱ هزار و ۱۴۲ واحدی رسید.

    بورس زیر ذره بین آمار و ارقام

    تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات سه شنبه را ۱۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ارزش معاملات را ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد که شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهمی و مختلط است.

    همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نشان می‌دهد، سه شنبه نیز حقیقی‌ها مانند روز گذشته ورود حداقلی به بازار سهام داشتند. به نحوی که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس سه شنبه، خبر از ورود ۲۳۰ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

    عقب‌نشینی سهام از سقف روزانه

    زنگ آغاز بازار سهام روز سه شنبه، با قدرت نسبی خریداران در ابتدای معاملات به صدا در آمد. با گذشت زمان اما اکثریت نمادهای بازار از سقف روزانه خود عقب‌نشینی کردند. همچنین حقوقی‌ها در جریان بازار امروز نیز در برخی نمادها در قیمت‌های نزدیک به صف خرید، اقدام به عرضه سهام کردند.

    تحلیل‌های بدبینانه نسبت به بورس، به این نکته اشاره دارند که گزارش‌های فصلی و سالانه که یکی از پشتوانه‌های مهم روند صعودی است، پیشخور شده‌اند. به این معنی که بازار انتظار عملکرد خوب شرکت‌ها را داشته است و با انتشار گزارش‌ها در ماه جاری شاهد تاثیر آن‌ها، آن‌طور که باید و شاید، نبودیم.

    با این حال برخی سهام از جمله «وبملت» با انتشار گزارش سالانه خود، خبر از افزایش چشمگیر سودآوری خود داشته‌اند. به همین ترتیب نیز این دست از سهام مورد توجه بازار قرار می‌گیرند و حجم معاملات بالایی را تجربه می‌کنند. بانک ملت طبق گزارش حسابرسی‌نشده سال ۱۴۰۱، کمی بیش از ۲۴۵ درصد افزایش سود خالص نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خود را گزارش داده است.

    پیش بینی بورس چهارشنبه

    به نظر می‌رسد روند کلی حاکم بر بورس تمایل بازار به حفظ تعادل و جمع‌آوری انرژی برای هفته‌های پایانی فصل بهار است. شاید پاسخ به سوال مطرح شده در ذهن اکثر بازار همین باشد. در حالی که فاکتورهای اقتصادی نظیر تورم ۶۰ درصدی و نرخ ارز، تغییر چندانی با چند هفته پیش نداشته است و از سویی با گزارشات فصلی و سالانه شرکت‌ها، نسبت قیمت به درآمد بازار (P/E ttm) تعدیل شده ، از قدرت صعودی بازار به طور محسوسی کاسته شده است.

    برای پیش بینی بورس چهارشنبه به نظر می‌رسد، عرضه‌ها کمی بیشتر از امروز باشد اما در پایان نوسانات قیمت سهام در محدوده‌های فعلی ادامه یابد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا