اخبار روز

وزیر کشور: افتخار جمهوری اسلامی مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات است – بلادنیوز

  • وزیر کشور: افتخار جمهوری اسلامی مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات است – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه با استانداران، فرمانداران و شهرداران کلانشهرهای ۱۱ استان کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اقدامات مربوط به انتخابات در حوزه‌های اجرایی و اداری تا الان به‌خوبی و طبق قانون پیش رفته و هیئت‌های اجرایی به‌طور کامل در همه سطوح تشکیل شده است. نظرات دستگاه‌های شش‌گانه برای تایید مدارک داوطلبان و همچنین اعتراضات متقاضیان دریافت و رسیدگی شد تا وارد مرحله دیگری از انتخابات برای ثبت‌نام نهایی داوطلبان شویم.

    وی افزود: جلسه امروز با محوریت زمینه‌سازی‌های لازم برای افزایش مشارکت بود. این از افتخارات جمهوری اسلامی است که همواره ملاک انتخابات مشارکت و حضور هرچه بیشتر مردم است. البته در کنار آن سلامت، امنیت و رقابت سالم بین کاندیداها شکل خواهد گرفت. زمینه برای فعالیت همه طیف‌های مختلف فکری، احزاب و گروه‌ها وجود دارد و تامین امنیت لازم برای برگزاری انتخابات از سوی دستگاه‌های امنیتی فراهم است. همه این موارد باید منجر به افزایش مولفه مشارکت شود که در دستور کار است؛ البته این مسئولیت همگانی برای افراد و گروه‌های سیاسی است که در تبیین ضرورت مشارکت هرچه بیشتر مردم ایفای نقش کنند. ما هم به‌عنوان دستگاه اجرایی و اداری وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

    وزیر کشور یادآور شد: ثبت‌نام نهایی به شکل غیرحضوری است و از ۲۷ مهر شروع شده و تا ۳ آبان ادامه دارد. همه کسانی که در پیش‌ثبت‌نام تایید شدند را تشویق می‌کنیم تا در ثبت‌نام نهایی حضور پیدا کنند.

    وحیدی تاکید کرد: در مرحله اول یا پیش‌ثبت‌نام با شش دستگاه مکاتبه کردیم. بیشتر آن‌ها برای خوداظهاری بود که خود متقاضیان اعلام کرده بودند. البته پرونده و وضعیت سوءسابقه متقاضیان هم از طریق دستگاه قضایی احراز شد. به شکایت‌های کسانی که به این اعلام اعتراض داشتند رسیدگی کردیم و نتیجه آن از طریق کد پیگیری که در اختیار داوطلبان قرار گرفته، قابل دسترسی است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا