اخبار روز

سورپرایز اول هفته برای بازنشستگان | واریزی جدید ۲۰۵ هزارتومان به حساب بازنشستگان – بلادنیوز

  • سورپرایز اول هفته برای بازنشستگان | واریزی جدید ۲۰۵ هزارتومان به حساب بازنشستگان – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوز حذف محدودیت سقف پرداخت از کلیه خدمات بستری و اعمال جراحی، حذف محدودیت سقف پرداخت برای تأمین داروی بیماران خاص و حذف محدودیت سقف در برخی خدمات تشخیصی گران‌قیمت (مثل اندوسکوپی و کلونوسکوپی و..)، در هردو طرح اصلی و اختیاری ارائه شده است.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ارائه خدمات جدید جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق در قالب طرح «اختیاری» با سرانه هر نفر ۲۰۵هزار تومان خبر داد.

    نعمت الله ترکی با اعلام این خبر گفت: به منظور حفظ کرامت بازنشستگان و با درنظر گرفتن نیاز درمانی جامعه ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری، ما برای اولین بار در کنار طرح اصلی قرارداد جبران هزینه خسارت درمان که درحال اجرا است، طرح اختیاری را نیز اجرا می کنیم.

    وی تاکید کرد: این طرح می تواند به حذف طرح‌های بیمه اکمل و یکپارچه سازی خدمات بیمه درمان در قالب یک طرح جدید کمک کند.

    ترکی با بیان اینکه «با اجرای بسته جدید سلامت که در قالب طرح اختیاری ارائه شده برخی خدمات رایج و مورد نیاز بازنشستگان به تعهدات قرارداد افزوده شده و سقف برخی خدمات مورد تعهد نیز افزایش چندبرابری یافته است» تصریح کرد: این در حالی ست که خدمات گران قیمت درمانی نظیر بستری‌های طولانی مدت یا اعمال جراحی پرهزینه و داروهای بیماران خاص در سال جاری در هر دو قرارداد اختیاری و طرح جاری بیمه درمان بدون سقف شده است.

    وی همچنین ادامه داد: حذف محدودیت سقف پرداخت از کلیه خدمات بستری و اعمال جراحی، حذف محدودیت سقف پرداخت برای تأمین داروی بیماران خاص و حذف محدودیت سقف در برخی خدمات تشخیصی گران‌قیمت (مثل اندوسکوپی و کلونوسکوپی و..)، در هردو طرح اصلی و اختیاری ارائه شده است.سلام نو

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: برای نخستین بار، پرداخت هزینه خسارت درمان مربوط به خدمات دندانپزشکی و داروی بیماران غیرخاص نیز در طرح جدید اختیاری پیش بینی شده است. همچنین افزایش چهاربرابری سقف تعهد ویزیت از گروه خدمات اصلی مورد نیاز جامعه بازنشستگان و افزایش سقف تعهدات عینک، عصا، واکر و ویلچر و سمعک، از دیگر ویژگی های این طرح است.

    ترکی درباره چگونگی استفاده از این طرح جدید توضیح داد: بازنشستگانی که مشمول طرح اصلی جبران هزینه خسارت درمان در سال جاری هستند، در صورت تمایل به استفاده از طرح اختیاری جدید، می توانند از ابتدای مردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت یک ماه (۳۱مردادماه۱۴۰۲)با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق و صفحه مربوطه به نشانی http://services.sabasrm.ir/insuranceoptionaldesign/login.aspx نسبت به اعلام درخواست خود اقدام کنند.

    به گفته ترکی، سرانه سهم مشارکت مشمولین برای بهره مندی از طرح اختیاری مبلغ ۲۰۵هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است.

    وی با تاکید بر اینکه «بهبود خدمات درمانی و ارائه خدمات مطلوب و فراتر از بیمه پایه در چارچوب دستورالعمل‌های قانونی و شفاف، در اولویت سیاست‌های درمانی صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲ است» گفت: برهمین اساس، پیشنهاد اجرای طرح اختیاری برمبنای نیازسنجی از جامعه هدف و دریافت نظرات و پیشنهادات ذینفعان و کانون‌های بازنشستگان کشوری کلید خورد که با بررسی مدل‌های مختلف و دریافت نظرات اساتید و متخصصین حوزه درمان، در نهایت مناسب‌ترین طرح با حداقل سهم سرانه مشارکت مشمولان با هدف افزایش رضایتمندی بازنشستگان انتخاب شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا