اخبار روز

اختصاصی/ پیشنهاد پلیس به دولت: “پلاک‌های رُند” را فروشی کنید!/ ۴.۵ میلیون پلاک رُند داریم + فیلم – بلادنیوز

  • اختصاصی/ پیشنهاد پلیس به دولت: “پلاک‌های رُند” را فروشی کنید!/ ۴.۵ میلیون پلاک رُند داریم + فیلم – بلادنیوز

    – اخبار اجتماعی –

    سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بلادنیوز با اشاره به اینکه از نظر پلیس، “پلاک رُند” پلاکی است که همه اعداد آن و یا 4 یا 5 رقم آن تکراری باشد، اظهار کرد: هم‌اکنون 4.5 میلیون پلاک رُند وجود دارد که پلیس همه آنها را جمع آوری و توقیف کرده است.

    وی با بیان اینکه پلاک‌های رُند به این دلیل توقیف شده‌اند که از خرید و فروش آنها جلوگیری شود، افزود: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که امکان فروش پلاک‌های رُند مانند شماره تلفن‌های رُند وجود داشته باشد تا افرادی که تمایل دارند، هزینه آن را پرداخت کنند و صاحب این پلاک‌ها شوند.

    رئیس پلیس راهور با بیان اینکه قرار است تا پول خرید و فروش پلاک‌های رُند به خزانه دولت واریز شود، تصریح کرد: معاونت حقوقی پلیس، پیشنهاد این طرح را به دولت داده است تا دولت در صورت موافقت، این طرح را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا خرید و فروش این پلاک‌ها قانونی شود.

    .

    هادیانفر در واکنش به عکس خبرنگار بلادنیوز از یک ماشین لاکچری با اعداد تکراری متذکر شد: این پلاک از نظر پلیس رُند محسوب نمی‌شد چرا که 3 عدد به صورت تکراری در آن وجود دارد؛ پلاکی که فقط دو عدد یا یک عدد تکراری داشته باشد از نظر پلیس رُند است.

    مساله‌ای به اسم خرید و فروش پلاک رند نداریم

    وی افزود: پلیس می‌تواند جلوی تکرار یک یا دو عدد را بگیرید و بیشتر از آن امکانش نیست چراکه عدد کم می‌آید و شماره‌گذاری خودرو با مشکل رو‌به‌رو می‌شود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان با اشاره به انتشار برخی از عکس‌های خودروهای لاکچری با پلاک‌های رُند در فضای مجازی گفت: این عکس‌ها فتوشاپ هستند چراکه اخیراً عکس یک پورشه را در فضای مجازی منتشر کرده بودند و بعد از بررسی مشخص شد این خودرو دارای پلاک دیگری بوده و این عکس ساختگی است.

    انتهای پیام/

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا