اخبار روز

جانشین قرارگاه قدس سپاه: در حال بازسازی و ترمیم آسیبهای سیل سیستان و بلوچستان هستیم – بلادنیوز

  • جانشین قرارگاه قدس سپاه: در حال بازسازی و ترمیم آسیبهای سیل سیستان و بلوچستان هستیم – بلادنیوز

    – اخبار سیاسی –

    به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری بلادنیوز، سردار شفایی جانشین فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات این قرارگاه در خدمت رسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: 9 گروه مهندسی نیروی زمینی سپاه در کنار سایر بخش های دولتی و مردمی با بهره گیری از ماشین آلات و امکانات و تجهیزات فنی و مهندسی خود در مرحله بازسازی و ترمیم آسیب ها و خسارت‌های ناشی از سیلاب در منطقه سیل زده از جمله چابهار و دشتیاری شرکت دارند.

    وی افزود: به دلیل ابعاد گسترده حادثه و مشکلاتی که برای مردم در اثر سیلاب بوجود آمد، اقدامات گوناگونی در سه مرحله با مشارکت قرارگاه قدس انجام شد.

    جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس سپاه خاطرنشان کرد: در مرحله اول که اولویت ما امداد و نجات بود تعداد قابل توجهی از ساکنان مناطق پرخطر به جاهای امن انتقال داده شدند و از سوی دیگر صدها رأس از دام و احشام سیل زدگان نجات داده شد.

    وی افزود: برای این کار،  گروه‌های جهادی، نیروهای رزمی و قرارگاه‌های عملیاتی قدس نیروی زمینی سپاه در اولین ساعات حادثه در منطقه حضور یافتند و عملیات امداد و نجات را انجام دادند.

    شفایی گفت: در مرحله دوم، کمک رسانی به مردم به صورت نیاز سنجی و در اختیار  قراردادن اقلام ضروری در بین سیل زدگان شامل سبد کالا،آرد،ظروف آشپزخانه، پتو، روفرشی، گالن آب  مواد شوینده و بهداشتی، طبخ نان و غذای گرم بود که اقلام ضروری و خوراکی به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال از سوی قرارگاه در اختیار هم وطنان سیل زده قرار گرفت.

    وی افزود: برای اجرای این مرحله از مردمیاری، واحدهای هوانیروز نیروی زمینی سپاه نیز وارد عمل شده و با بهره گیری از دو فروند بالگرد، ضمن رساندن اقلام ضروری و خوراکی به مردم گرفتار آمده در سیلاب، در ترابری و جابجایی مردم و انتقال آنان به نقاط امن نیز مشارکت کردند.

    شفایی به روند بسیار خوب مردمیاری و کمک به سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و بیان داشت: حجم بسیار وسیع جریان آب ناشی از بارش های کم سابقه و طغیان رودخانه های فصلی هم نتوانست مانع از  روند سریع امداد و نجات در منطقه شود و با فروکش کردن سیلاب، مرحله تازه ای برای جبران خسارت ها به ویژه در بخش مسکن و جاده های مواصلاتی و زیرساخت ها در حال پیگیری و انجام است.

    وی افزود: در حال حاضر تعداد 9 گروه مهندسی نیروی زمینی سپاه در کنار سایر بخش ها برایا باز کردن جاده های مواصلاتی، سیل بند، ترمیم راههای ارتباطی و… فعال هستند.

    شفایی گفت: در محور خدمات بهداشتی و درمانی نیز نیروی زمینی سپاه از نخستین ساعات کار خود را آغاز کرد.

    وی افزود: در ابتدا یک تیم ارزیاب به منطقه اعزام شد و در پی آن تیمی از کادر متخصص درمانی  قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به همراه تعدادی آمبولانس به منطقه سیل زده اعزام کردیم و در عین حال این آمادگی و قابلیت ایجاد شد تا در صورت نیاز، آسیب دیدگان و بیمارانی که نیازمند خدمات فوق تخصصی باشند با بهره گیری از ظرفیت های ترابری زمینی و هوایی به مراکز درمانی اعزام شوند

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا