اخبار روز

نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در سال ۱۴۰۲ در تهران – بلادنیوز

  • نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در سال ۱۴۰۲ در تهران – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش نرخ کرایه از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد؛ افزایش نرخ کرایه تاکسی ۴۵ درصد، اتوبوس ۴۰ درصد و مترو ۲۰ درصد است.

    چمران روز سه‌شنبه پیش از یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: ۴۰ دستگاه اتوبوس برای رونمایی در شهر تهران توسط یکی از شرکت‌های داخلی تحویل داده شد.

    وی از اینکه سال گذشته پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس پرداخت شد اما اتوبوس ساخته و تحویل نشده، انتقاد کرد و گفت: وزارت کشور از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس که تعهد به تحویل داشت تنها ۱۷۶ دستگاه تحویل داده که امیدواریم مابقی را تحویل دهد.

    چمران با بیان اینکه مدیریت شهری بودجه قابل توجه ای به حمل و نقل اختصاص داده و هرچه اتوبوس شرکت‌های اتوبوسرانی بسازند تحویل میگیریم، اظهارداشت: روز گذشته نیز اعلام شد که قرارداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده و بر اساس قرارداد باید در طول ۶ ماه این اتوبوس‌ها ساخته و تحویل شوند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: وزارت کشور قرارداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی را برای کل کشور منعقد کرد و به دنبال دریافت یک هزار دستگاه اتوبوس برقی برای تهران هستیم.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که خرید اتوبوس های دست دوم جام جهانی از قطر به کجا رسید، گفت: تعدادی اتوبوس نو در بازی ‌های آسیایی قطر به کار گرفته شد که اعلام کردیم که یک هزار دستگاه را خریداری می کنیم اما مخالفت شد و گفتند کسر شان است.

    چمران با مقایسه خرید واکسن با خرید اتوبوس افزود: در زمان کرونا نیز تا زمان تولید واکسن، دولت از کشورهای دیگر واکسن وارد کرد تا از مرگ افراد جلوگیری شود و ما در بخش اتوبوس نیز گفتیم اتوبوس‌های تقریبا نو که قیمت آن یک پنجم قیمت دیگر اتوبوس‌هاست، خریداری کنیم.

    وی افزود: درخواست ما این است که حرف‌های ما را تقطیع نکنند؛ مردم در شرایط نامناسبی هستند و ما می‌خواستیم کاری انجام دهیم.

    چمران همچنین از اینکه هنوز پیش پرداخت مترو انجام نشده تا واگن ساخته شود، گلایه کرد.

    گزارش سرویس‌های مدارس استثنایی در شورا ارایه شود

    در ادامه جلسه امروز، اعضای شورای اسلامی شهر تهران تذکراتی را ارایه کردند، علیرضا نادعلی در زمان تذکر خود، اظهارداشت: پیش از سال جدید در صحن شورا بحثی در خصوص سرویس دانش آموزان استثنایی مطرح شد و معاون حمل و نقل و ترافیک گفتند که با مسئولیت خود امور را انجام می دهند اما به دلیل پیچیدگی های موجود، مشکل رفع نشد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خواستار ارایه گزارش در شورا شد و گفت: معاون حمل و نقل و ترافیک باید در جلسه آینده در شورا گزارش ارائه دهد و در خصوص قرادادهای اتوبوس ها نیز توضیحاتی را مطرح کند.

    بهزیستی به وظایف قانونی خود عمل کند

    مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه تذکر نادعلی اظهارداشت: وظیفه قانونی شورا و شهرداری نیست که سرویس دانش آموزان استثنایی را تأمین کند بلکه وظیفه انسانی است.

    وی با بیان اینکه انتظار داریم سازمان بهزیستی به وظیفه خود عمل کند، گفت: تنها شهرداری است که موضوع را پیگیری می کند و بهزیستی کاری در این خصوص انجام نمی‌دهد.

    ضرورت پیگیری مسائل مربوط به رود دره قوری‌چای

    زهرا شمس‌احسان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر خود، بر ضرورت پیگیری مسائل مربوط به رود دره قوری‌چای در منطقه ۲۱ تاکید کرد و اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهر تهران خطر سیلاب بوده که به دلیل موقعیت جغرافیایی پایتخت، ساختار فضایی شبه شطرنجی و جمعیت پذیری بالای آن این خطر رو به فزونی است.

    وی با بیان اینکه رود دره «قوری چای» واقع در منطقه ۲۱، در حل پل فتح با مشکلات اساسی و اجتناب ناپذیزی مواجه است، گفت: این رود دره از مناطق بالادست وارد محدوده منطقه۲۱ شده و پس از طی مسیری طولانی به مناطق پایین دست و حاشیه‌ای پایتخت سرازیر می‌شود که در زمان بارش‌های فصلی امکان جاری شدن سیلاب محتمل است.

    وی با بیان اینکه طبق برآوردها، حداکثر ظرفیت انتقال سیلاب در محدوده مذکور ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است، گفت: طرح اضطراری مربوط به این رود دره، سیل با دوره‌های بازگشت مختلف به مقدار ۷۰ متر مکعب در ثانیه و در مواردی تا ۱۲۶ متر مکعب پیش بینی شده است.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز در این رود دره و در محدوده بزرگراه فتح، مسیر طبیعی رودخانه با انحراف ۹۰ درجه مواجه شده که این موضوع باعث انباشت آب در کانال زیر پل رو گذر بزرگراه فتح شده است.

    شمس‌احسان با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، اختلاف سطح پل با آب جاری رود دره کمتر از یک متر است، خاطرنشان کرد: ادامه روند حاضر باعث بروز خسارات جبران ناپذیر به بزرگراه فتح و ساختمان های موجود در محدوده آن خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا