اخبار روز

نماینده مجلس: سفره مردم کوچک نشده بلکه خالی شده است / مردم هر ۶ ماه یکبار رنگ گوشت را نمی بینند چه کسی باید پاسخگو باشد – بلادنیوز

  • نماینده مجلس: سفره مردم کوچک نشده بلکه خالی شده است / مردم هر ۶ ماه یکبار رنگ گوشت را نمی بینند چه کسی باید پاسخگو باشد – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از انتخاب، حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز( یکشنبه ۱۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: جناب آقای رئیسی، وقتی رئیس جمهور شدند دولتی را تحویل گرفتند که می گفتند خزانه آن خالی است و در دو سال ابتدا تلاش کردند بدهی های دولت قبل را بدهند، دیپلماسی خارجی را فعال کنند این اقدامات قابل تقدیر و تشکر است. در این دو سال نطق نکردم و منتظر بودم ببینم بالاخره دولت آقای رئیسی برای سفره مردم و مشکلات مردم چه کاری انجام می دهد. سفرهای آقای رئیس جمهور به استان ها و ارتباط با مردم خوب است وقتی این ارزش دارد بعد از سفرها مشکلاتی از مردم حل شود. متاسفانه به طور جدی نمونه ای از رفع مشکلات بعد از انجام سفرها ندیدیم. ممکن است مقطعی کارهایی انجام شده باشد.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: به دلیل خشکسالی، سیستان و بلوچستان از بین رفت، طوفان های شن سیستان را پوشاند و کلی از روستاها زیر طوفان های شن از بین رفتند، متاسفانه دولت هیچ کار مهمی در رابطه با حقابه سیستان انجام نداد به جز شعار دادن و متاسفانه مردم روز به روز مهاجرت می کنند و تنگه احدی که حضرت آقا برای سیستان و بلوچستان فرمودند، خالی از سکنه می شود، نمی دانم چه کسی باید پاسخگو باشد و با چه نیرویی بتوان امنیت استان را برقرار کرد.

    وی گفت: یکی از مطالبات جدی مردم حل مشکل کمبود آب است، در زمان سرکشی به حوزه انتخابیه تنها مطالبه مردم تامین آب است که ما نتوانستیم پاسخی به مردم در این زمینه بدهیم.

     این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: مشکل اصلی سفره مردم است آقای رئیس جمهور دو مسئله را مطرح کردو گفت:”جان مردم و نان مردم را حفظ می کنیم” که متاسفانه نه نان مردم را تا حالا حفظ کردید یعنی سفره مردم کوچک نشده بلکه سفره مردم خالی شده است. اشاره داشتیم که برخی از مردم هر ۶ ماه یکبار رنگ گوشت را نمی بینند چه کسی باید پاسخگو باشد. در حوزه درمان هم مشکلات زیادی پیدا کردیم کمبود قابل توجه دارو را شاهد هستیم که سازمان برنامه و بودجه منابع مالی را به موقع تامین نمی کنند، بانک مرکزی و گمرک مشکلاتی به وجود می آورند. باید دعا کنیم که فرزندان مسئولان بیمار شوند تا به دارو احتیاج پیدا کنند و فکر جدی برای رفع مشکلات دارویی مردم داشته باشند.

    شهریاری بیان کرد: استان زاهدان مشکل اشتغال دارد جمعیت قابل توجهی از استان ما بیکار هستند، اگر اشتغال دولتی اندکی اتفاق بیافتد متاسفانه از استان های دیگر آن شغل را اشغال می کنند. رئیس جمهور هر استانی که می رود دستور می دهد حتما نیروهای بومی بگیرید اما در استان ما این دستور تحقق پیدا نمی کند و نیروهای بومی جذب نمی شود.

    وی افزود: معلمان حق التدریس و خرید خدمت، کسانی هستند که ۱۵ سال خدمت کردند اما سازمان امور اداری و استخدامی گفت این افراد باید کنار بروند و نباید آنها را به کار گرفت، این افراد سنی از انها گذشته است این چه سیاست گذاری است؟ عزیزانی که در سازمان امور استخدامی حضور دارند از مسائل اولیه برخی از استان ها اطلاع ندارند و فقط با مصوبات غیرکارشناسی برای مردم مشکل درست می کنند.

    رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: پاداش پایان خدمت نیروهای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بعد از دو سال پرداخت نشده است. همسان سازی حقوق بازنشستان و شاغلین بارها تذکر داده شده است اما چیزی از آن در نیامده و مشکل مردم متاسفانه حل نشده است. این مشکلات جدی در استان ما است.

    این نماینده گفت: تعداد زیادی از نخبگان کشور چه از جامعه پزشکی و غیر پزشکی مهاجرت کرده اند مشکل اصلی هم به کم فهمی تعدادی از مدیران در دولت و کم فهمی برخی از عزیزان در مجلس شورای اسلامی بر می گردد که با مصوبات غیرکارشناسی باعث مهاجرت نخبگان و نیروهای کارشناسی و خبره از کشور شدند که روز به روز تعداد مهاجران از ایران بیشتر می شود.

    وی مطرح کرد: چرا سفر دوم رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان انجام نمی شود؟ استانی که آرامش داشت با سوء مدیریت دچار تنش کرده اند و تصمیمی نمی گیرند که آرامش را با استان برگردانند. با زور و قوه قهریه و با تنش آرامش به استان سیستان و بلوچستان بر نمی گردد باید تدبیر و مدیریت مشکل استان را واقعا حل کنند.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس بیان کرد: با مسائلی که در استان رخ داده بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در استان نیست، قابل توجه است که در ۴۳ ماه گذشته بیش از ۴۰ نفر از عزیزان ما در نیروی انتظامی به شهادت رسیده اند و اکثر این عزیزان از نیروهای خارج استان هستند و تعدادی از آنها در استان های دیگر تشییع می شود و ذهنیت بدی برای استان سیستان و بلوچستان به وجود می آورد که این مسائل با سوء مدیریت و سوء تدبیر رخ داده است اما می شد از ابتدا با مدیریت این مسائل را کاهش داد و مشکلات مردم و استان را برطرف کرد.

    این نماینده مجلس گفت: از رئیس جمهور می خواهیم شخصا وارد کار شود برخی مواقع دستورات خوبی می دهد اما زیر مجموعه فشل دولت خوب مدیریت نمی کند بسیاری از مدیران کشور در تمام استان ها توان مدیریت ندارند چرا که براساس شایسته سالاری و توان مدیریت انتخاب نشده اند و نه تنها مشکلات را حل نمی کنند بلکه با سوء تدبیر روز به روز مشکلات استان ها بیشتر می شود از این رو انتظار داریم آقای رئیس جمهور به طور جدی برای حل مشکلات بیکاری جوانان، درمان، پاداش پایان خدمت، همسان سازی حقوق ها اقدام عاجل به عمل آورد.

    لینک کوتاه کپی لینک

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا