اخبار روز

یک‌سوم کاربران خاورمیانه هنوز از اینترنت 3G استفاده می‌کنند – بلادنیوز

  • یک‌سوم کاربران خاورمیانه هنوز از اینترنت 3G استفاده می‌کنند – بلادنیوز

    یک‌سوم کاربران خاورمیانه هنوز از اینترنت 3G استفاده می‌کنند

    اتحادیه‌ی GSMA در گزارشی اختصاصی می‌گوید با وجود پیشرفت روزافزون فناوری‌های ارتباطی، همچنان ۳٫۴ میلیارد نفر به اینترنت دسترسی ندارند.

    به گزارش زومیت، اتحادیه‌ی GSMA در گزارش جدیدی که به سال ۲۰۲۳ ارتباط دارد، می‌گوید هم‌اکنون ۵۵ درصد از جمعیت جهان معادل حدوداً ۴٫۳ میلیارد نفر گوشی هوشمند دارند.

    تعداد کاربران موبایلی اینترنت به ۴٫۶ میلیارد نفر می‌رسد؛ چهار میلیارد نفر از آن‌ها ازطریق گوشی هوشمند به اینترنت متصل می‌شوند.

    ۶۹ درصد از دارندگان گوشی هوشمند در آمریکای شمالی، آسیای شرقی و اقیانوسیه مشغول استفاده از موبایل 4G هستند، اما اکثر کاربران در آفریقای جنوب صحرا (موسوم‌به آفریقای سیاه) همچنان از اتصال 3G استفاده می‌کنند. به‌طور مشابه، یک‌سوم از کاربران در خاورمیانه و شمال آفریقا مشغول استفاده از اینترنت 3G هستند.

    رشد تعداد کاربران اینترنت موبایلی تعجب‌برانگیز نیست، با این‌حال تقریبا ۳٫۴ میلیارد نفر در سراسر دنیا همچنان به اینترنت دسترسی ندارند.

    بر اساس گفته‌ی GSMA، بالغ‌بر ۳۸ درصد از انسان‌ها در نواحی تحت پوشش شبکه‌ی پهن‌باند موبایل حضور دارند اما از آن استفاده نمی‌کنند.

    شکاف بین افراد آنلاین و افراد غیرآنلاین در آفریقای جنوب صحرا و جنوب آسیا بسیار بیشتر به چشم می‌آید. در این دو ناحیه به‌ترتیب ۵۹ درصد و ۵۲ درصد از جمعیت، به اینترنت متصل نمی‌شوند.

    ۶۰۰ میلیون نفر معادل هشت درصد از جمعیت دنیا، همچنان ازطریق فیچرفون (گوشی ساده) به اینترنت متصل می‌شوند. GSMA می‌گوید کمبود مهارت دیجیتال، کم‌سوادی، نگرانی‌های ایمنی‌محور و دردسترس نبودن محتوای مرتبط، مواردی هستند که از افزایش قابل‌ توجه تعداد کاربران اینترنت جلوگیری می‌کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا