اخبار روز

ریزش قیمت خودرو در بازار / کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها – بلادنیوز

  • ریزش قیمت خودرو در بازار / کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از مهر، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران اظهار کرد: از ابتدای هفته به خصوص در خودروهای مونتاژی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را شاهد بوده‌ایم.

    وی افزود: در خودروهای داخلی‌ها هم مثل دنا حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌ایم.

    موتمنی با بیان اینکه کاهش قیمت داریم اما روند کندی دارد، گفت: وقتی اعلام شد که قرار است ۱۲۰ هزار خودرو با کمتر از ۵ درصد قیمت حاشیه بازار فروخته شود بازار بهم ریخت به گونه‌ای که طی یک ماه اخیر افزایش قیمت شدیدی را شاهد بودیم. اگر خودروسازان این حجم خودروی مازاد دارند چرا به تعهداتشان عمل نمی‌کنند؟

    وی ادامه داد: در خودروهای مونتاژی مانند لاماری و هایما حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتیم. در داخلی‌ها هم افزایش قیمت به صورت تدریجی بود و از شهریور ماه شروع شد و اوج آن در آذر و دی ماه بود. وضعیت به گونه‌ای بود که خودروی اقتصادی کوییک از ۳۴۵ میلیون تومان به ۳۹۰ میلیون تومان رسید.

    این مقام صنفی تصریح کرد: بازار نیازی دارد اگر این نیاز تأمین شود شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود اما وقتی عرضه‌ها کم باشد اثر خود را در افزایش قیمت نشان می‌دهد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران گفت: عرضه فعلی جوابگوی نیاز بازار نیست. از سویی دیگر در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل است. اگر عرضه زیاد بود قطعاً قیمت‌ها کاهش قابل توجهی می‌یافت

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا