اخبار روز

وزیر کشور: بهتر است بودجه اختصاصی به عفاف و حجاب تخصیص داده شود – بلادنیوز

  • وزیر کشور: بهتر است بودجه اختصاصی به عفاف و حجاب تخصیص داده شود – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از فارس، وزیر کشور گفت: امنیت یک موضوع جدی برای هر کشوری است به ویژه برای ما. طبیعی است که این اقدامات تروریستی به شدت احساسات مردم را جریحه دار می‌کند و آثار سوء امنیتی دارد، ما قاطعانه با این موضوع مقابله خواهیم کرد.

    احمد وحیدی امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوعات مرتبط با مراسم اربعین در جلسات و کمیته‌های مجمع در حال پیگیری است و وزارت بهداشت و دستگاه‌های مسئول در این حوزه در حال برنامه‌ریزی هستند.

    وزیر کشور با تشریح تمهیدات در نظر گرفته شده برای حل مشکل گرما در ایام برگزاری مراسم اربعین گفت: برای پیشگیری از گرمازدگی زائران عزیز سایه‌بان‌ها، مه‌پاش‌ها، جت‌فن‌هایی پیش‌بینی شده که هوا را تلطیف کند و اتاق‌های سرد نیز برای کسانی که دچار گرمازدگی می‌شوند تدارک دیده شده است.

    وی درباره اختصاص بودجه خاص در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب نیز توضیح داد: در حال حاضر بودجه‌ای با عنوان عفاف و حجاب در ردیف بودجه نداریم و برای فرهنگ‌سازی در این زمینه باید از بودجه‌هایی با عناوین کلی برای فرهنگ‌سازی در نظر گرفته شده است، استفاده شود. بهتر بود بودجه اختصاصی به این موضوع تخصیص داده شود. البته صداوسیما هم می‌تواند در قالب برنامه‌های کلان در این زمینه فرهنگ‌سازی کند.

    وحیدی در پاسخ به سؤالی در خصوص درخواست برخی نمایندگان برای تغییر معاون سیاسی وزارت کشور هم گفت: در این زمینه بحث‌هایی مطرح شد که امیدواریم به تفاهم مناسبی رسیده و این موضوع را مدیریت کنیم.

    وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع قاچاق در کشور، عنوان کرد: در برخی کالاها که بین قیمت داخل و خارج از کشور تفاوت زیادی وجود دارد، قاچاق خروجی سودآور است و در حوزه سوخت و انرژی این قاچاق بیشتر است.

    وزیر کشور با بیان اینکه دولت، فراجا و ستاد مبارزه با قاچاق برای مقابله با این امر در تلاش هستند، تصریح کرد: در برابر قاچاق‌های ورودی هم سازوکارهایی طراحی شده و در حوزه‌هایی مانند تلفن همراه با موفقیت‌هایی هم روبه‌رو بوده است‌ اما قاچاق در برخی حوزه‌ها همچنان ادامه دارد و هر اندازه روندها برای مقابله با قاچاق ورودی و خروجی قوی‌تر شود، بهتر است.

    وحیدی در پاسخ به سوالی دیگری درباره اتفاقات مرزهای شرق و جنوب شرق کشور تصریح کرد: عملیات تروریستی همواره به دفعات در شرق کشور انجام شده است.  جمهوری اسلامی ایران نیز بارها از دولت پاکستان خواسته تا نسبت به این موضوع مراقبت کنند.

    وی افزود: دولت پاکستان کارهایی را آغاز و با فنس‌کشی مناطقی را مسدود کردند. این کار هنوز تکمیل نشده و در برخی نقاط با برش این فنس‌کشی‌ها وارد خاک ما شده بودند. ما از دولت پاکستان خواستیم تا اقدامات در این حوزه را جدی‌تر دنبال کند.

    وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: امنیت یک موضوع جدی برای هر کشوری است به ویژه برای ما. طبیعی است که این اقدامات تروریستی به شدت احساسات مردم را جریحه دار می‌کند و آثار سوء امنیتی دارد، ما قاطعانه با این موضوع مقابله خواهیم کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا