اخبار روز

رئیسی: تجدیدنظر در تقسیمات استان تهران جزو برنامه‌های دولت است – بلادنیوز

  • رئیسی: تجدیدنظر در تقسیمات استان تهران جزو برنامه‌های دولت است – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جریان سفر به شهرستان شهریار، در اجتماع مردم این شهرستان با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س) تصریح کرد:‌ در جریان این سفر انتظار بیش از ۳۰ ساله مردم برای بهره‌برداری از بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی امام خمینی(ره) پایان یافت و این مرکز درمانی به نام با برکت حضرت زینب کبری (س) افتتاح شد.

    رئیس جمهور با اشاره به اهتمام دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور افزود: بنده در سال ۱۳۵۹ توفیق داشتم که در شهرستان کرج آن زمان مسئولیتی داشتم و لذا با شهریار و رباط کریم و شهر اندیشه که در آن زمان در حال تاسیس بود، آشنایی داشتم، اما امروز این مناطق بسیار توسعه یافته و نسبت به آن زمان تغییر کرده‌اند.

    رئیسی با قدردانی از همه کسانی که در طول این سال‌ها برای پیشرفت و رشد کشور و از جمله مناطق غرب استان تهران تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: امروز باید در این مناطق به اقتضای توسعه‌ای که صورت گرفته تجدیدنظری در تقسیمات کشوری در سطح شهرستان‌ها و استان انجام شود؛ تجدیدنظر در تقسیمات کشوری این منطقه جزو برنامه‌های دولت است و کارشناسان مربوطه در حال بررسی‌های لازم هستند تا ارتقای تقسیمات کشوری در این منطقه به منطقی‌ترین شکل ممکن صورت گیرد.

    رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسئله تردد و حمل و نقل در این منطقه چه در بخش‌های درونی و چه به لحاظ ارتباط با دیگر مناطق استان و کشور گفت:‌ توسعه خطوط ریلی و مترو به منطقه شهریار نیز از ضرورت‌هایی است که از سوی شهرداری‌ها دنبال می‌شود و دولت نیز از تلاش‌های آنها در این زمینه حمایت می‌کند.

    رئیسی در ادامه به اهمیت مسئله آموزش و مسائل فرهنگی در شهرستان شهریار و مناطق غربی استان تهران به‌خصوص با توجه به مهاجرت گسترده به این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: مردم این مناطق، مردمی دلداده به انقلاب، علاقمند به ارزش‌ها و پایبند به فرهنگی اسلامی و ایرانی هستند و باید تلاش کنیم این هویت و فرهنگ حفظ شده و ارتقای یابد.

    رئیس جمهور گفت: پیش از آمدن به این سفر همکاران بنده مسائل استان را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که حتماً باید امکانات و زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی این منطقه متناسب با اقتضائات جمعیتی و جغرافیایی این منطقه توسعه یابد و ارتقای وضعیت فرهنگی و آموزشی این منطقه در کنار توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی جزو اولویت‌ها و ضرورت‌هاست.

    رئیس جمهور در ادامه توجه به ارباب رجوع و پیگیری مشکلات مراجعان به دستگاه‌های اداری و اجرایی به عنوان یکی از انتظارات بحق مردم از دولت را مورد تأکید قرار داد و گفت: خواسته بنده از همه همکاران در دستگاه‌های اداری و اجرایی آن است که مسائل و مشکلات مردم را به دور از هرگونه روابط ناسالم و ناعادلانه مورد توجه و پیگیری قرار دهند به گونه‌ای که مردم احساس کنند خدمتگزارانشان در دستگاه‌های اداری و اجرایی حقیقتاً به دنبال گره‌گشایی از مشکلات آنها هستند.

    رئیسی بر پیگیری نامه‌ها و درخواست‌های مردم از دولت تأکید کرد و اظهار داشت: حتماً همکاران بنده در بخش ارتباطات مردمی دولت نامه‌های دریافت شده از سوی مردم را به دقت بررسی و خواسته‌های آنها را پیگیری خواهند کرد چرا که اساساً یکی از دلایل اصلی آمدن من در میان مردم توجه به خواسته‌های آنهاست.

    رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم شهریار امنیت امروز کشور را مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: آنچه امروز مردم فلسطین به آن مبتلا شده‌اند. همه ما را نیز در نحوه حمایت از آنها در معرض آزمون الهی قرار داده است.

    رئیسی با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: امروز مردم دنیا علاوه بر تنفر شدید از رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به همه ساز و کارهای بین‌المللی نیز احساس ناامیدی و ناکارآمدی می‌کنند و به دنبال نظم عادلانه جهانی هستند و ما یقین داریم با اراده ملت‌ها و خون پاک همه کودکان مظلوم فلسطینی نظام عادلانه جهانی در دنیا شکل خواهد گرفت.

    رئیس جمهور با بیان اینکه مردم غزه امروز به ملت‌های جهان درس ایستادگی و مقاومت و همچنین بیزاری از دشمنان بشریت را می‌دهند، تصریح کرد: بی‌تردید خون کودکان مظلوم فلسطینی زمینه را برای بیرون آمدن دست انتقام الهی و خاتمه دادن به حکومت ظالمان و فرعونیان زمان فراهم خواهد کرد.

    27218

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا