اخبار روز

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۱/۳۰؛ سامانه بارشی جمعه وارد کشور می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های شدید برای غرب کشور – بلادنیوز

  • هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۱/۳۰؛ سامانه بارشی جمعه وارد کشور می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های شدید برای غرب کشور – بلادنیوز

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بلادنیوز،‌ پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده در جنوب شرق کشور به‌ویژه در بخش‌هایی از استان‌های کرمان،‌هرمزگان،‌سیستان و بلوچستان و شمال و شرق فارس رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

    علاوه بر این امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی،‌آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و مازندران و فردا در مناطقی از غرب اصفهان،‌جنوب مرکزی،‌ آذربایجان غربی  آذربایجان شرقی رگبار پراکنده،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

    هشدار بارش شدید باران در برخی استان‌ها/ احتمال آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها

    روز جمعه با گذر امواج تراز میانی در مناطقی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در این روز در بخش‌هایی از مرکز کشور بارش‌‌های پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. شنبه و یکشنبه هفته آینده برای غرب، مرکز، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد انتظار می‌رود. روز یکشنبه شدت بارش‌ها در غرب کشور افزایش می‌یابد.

    به گزارش بلادنیوز،‌امروز در مناطق شرقی کشور به خصوص شمال استان‌ سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی مناطق موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا می‌ شود. از امروز در بیشتر مناطق کشور روند افزایش تدریجی دما آغاز می‌شود. از امروز تا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و از شنبه در این مناطق روند کاهشی دما پیش بینی شده است.

    همچنین از امروز تا یکشنبه آینده شرق دریای عمان و روز جمعه تنگه هرمز مواج پیش بینی شده است. دریای خزر نیز اواخر وقت جمعه و روز شنبه مواج است.

    انتهای پیام/

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا