اخبار روز

خبر خوش برای بازنشستگان | واریزی جدید برای بازنشستگان در این تاریخ – بلادنیوز

  • خبر خوش برای بازنشستگان | واریزی جدید برای بازنشستگان در این تاریخ – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوز با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

    میرهاشم موسوی صبح امروز در بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه متمرکز برای وام ۲۰۰ میلیون ریالی ثبت‌نام کرده‌ بودند و اواخر هفته آینده این وام بصورت قرعه‌کشی به ۴۰ هزار نفر از این بازنشستگان پرداخت می‌شود.

    وی تصریح‌کرد: اولویت دولت سیزدهم با تاکید رئیس‌جمهور در تامین‌اجتماعی کشور، توسعه خدمات درمانی در همه بخش‌ها به ویژه خدمات درمانی رایگان است.

    بیشتر بخوانید:

    عیدی امسال بازنشستگان افزایش می‌یابد؟/ گمانه زنی درباره مبلغ جدید عیدی بازنشستگان

    سورپرایز رئیسی برای حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان واریز شد؟

    مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی کشور خاطرنشان‌کرد: در راستای توسعه خدمات درمانی در حال حاضر بیش از ۱۳۳ پروژه درمانی در کشور در حال اجرا است که حدود هفت پروژه آن مربوط به استان گلستان خواهدبود.

    نحوه دریافت وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان + فیلم

    * افتتاح هتلدینگ بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال

    وی ادامه داد: هتلدینگ بیمارستان تامین‌اجتماعی گنبدکاووس با ۵۰ تخت و اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال احداث شده و در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    موسوی گفت: پیش‌بینی شده امسال برای ساخت و توسعه مراکز درمانی کشور مبلغ ۹هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شود که این مبلغ قبل از آغاز دولت سیزدهم بیش از چهارهزار میلیارد تومان بوده‌است و در دولت سیزدهم بیش از دو برابر رشد داشته‌است.

    خبر مهم درباره ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

    ثبت نام این وام که به صورت «غیرحضوری» از اول هفته (۲۱ مردادماه) آغاز شد، «غیرحضوری» است و بنابر اعلام سازمان تامین‌اجتماعی متقاضیان بازنشسته و مستمری‌بگیران صرفا تا ساعت ۲۴ امروز (جمعه ۲۷ مرداد ماه) برای ثبت‌نام فرصت دارند.

    این در حالیست که لازم است متقاضیان از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام خود را نهایی کنند لذا بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

    اما تامین اجتماعی برای پرداخت این وام شروطی از جمله داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، اعلام کرد که انتقادات مستمری‌بگیران را به همراه داشت.

    اما محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی محدودیت منابع سازمان را دلیل اتخاذ این شروط دانست و گفت که باید برای پرداخت تسهیلات اولویت‌بندی صورت گیرد که معیشت و دریافتی مستمری، از جمله اولویت‌هاست لذا دریافت ۱۵ میلیون تومان مستمری را ملاک قرار دادیم که در جمع‌بندی‌های کارشناسی احصاء شد. این در حالیست که درصد بالایی از بازنشستگان مشمول دریافت وام و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد بازنشستگان خارج از محدوده هستند.

    وی راه‌ دریافت وام برای سایر بازنشستگان را بسته ندانست و از سایر مستمری‌بگیران که مستحق دریافت وام هستند خواست با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و بدون شرایط ، تقاضای خود را برای دریافت وام ثبت کنند.

    به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه ثبت تقاضای وام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اگر نام مستمری‌بگیری در قرعه‌کشی برای دریافت وام برگزیده شود، نیاز به مراجعه به بانک ندارد و وام بدون ارائه ضامن به‌حسابش واریز می‌شود.

    بازنشستگان و مستمری‌بگیران در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا