اخبار روز

ریزش دلار ادامه دار شد / سقوط قیمت دلار به کانال پایین‌تر – بلادنیوز

  • ریزش دلار ادامه دار شد / سقوط قیمت دلار به کانال پایین‌تر – بلادنیوز

    قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۵ آبان، روند نزولی دارد و ارز آمریکایی در بازار بین ۵۰ هزار و ۸۳۰ تا ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان معامله می‌شود.

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار روز گذشته بین دو کانال ۵۰ و ۵۱ هزار نوسان داشت و نهایتا معاملات را در کف کانال ۵۱ هزار تومانی به پایان رساند. اما امروز دوباره به کانال پایین‌تر بازگشته است.

    قیمت دلار این روزها در مجموع روند کاهشی دارد و بازار تلاش می‌کند که قیمت ارز را کنترل کند. معامله‌گران بازار ارز معتقدند در صورتی که دلار به کریدور ۴۹ هزار تومانی برگردد تقاضا برای خرید این اسکناس افزایش می‌یابد. آنها می‌گویند الگوی فعلی دلار همان نقشی است سیاست‌گذار برای اسکناس آمریکایی در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی طراحی کرده؛ یعنی حرکت الاکلنگی با نوسانات محدود.

    با وجود این برخی کارشناسان معتقدند که سیر دلار در بلندمدت صعودی است. مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی با تاکید بر شیفت قیمت دلار در کریدور جدید، متعاقب رخدادهای خاورمیانه به تجارت‌نیوز گفت:‌ «موضوع درگیری میان حماس و اسرائیل باعث شد دلار منطقه معاملاتی جدیدی را برای خود تثبیت کند. البته باید در نظر داشت شرایط جامعه نیز به دنبال تاثیرپذیری از رخدادهای اخیر است.»

    وی خاطرنشان کرد: «کف فعلی حمایتی برای دلار محدوده ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومانی است. با مفروضات فعلی منطقه ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومانی را می‌توان سقف مقاومتی این اسکناس در نظر گرفت. این در حالی است که اگر دلار در محدوده ۵۳ هزار تومانی تثبیت شود،‌ این اسکناس در روند صعودی قرار می‌گیرد.»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا