اخبار روز

پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار – بلادنیوز

  • پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار – بلادنیوز

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بلادنیوز، جلسه روز گذشته وزارت کار در حالی بدون نتیجه پایان یافت که شرکای اجتماعی ساعت‌ها در جلسه به بحث و بررسی پرداختند.

    به گزارش بلادنیوز، مطابق قانون بودجه حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به‌میزان بیست درصد (20%) افزایش می‌یابد.

    صولت مرتضوی, وزیر کار در جلسه شب گذشته گفت: برای کارگران همان افزایش حقوق کارمندان به‌علاوه 2 درصد را درنظر بگیریم. قانون مرکز آمار ایران را مرجع تعیین کرده است اما شما نمایندگان کارگری هیچ یک آن را قبول ندارید، هر آنچه دولت برای کارمندان مشخص کرده است به‌علاوه 2 درصد برای سختی کار را با ساعت کار یکسان برای دستمزد کارگران در نظر بگیریم، این عیناً مرّ قانون است!

    وی افزود: اگر درصد کمتری مشخص شود نه ارث پدر ما کم می‌شود، نه از حقوق‌مان کسر می‌شود و نه پاداش می‌گیریم! ما باید مصالح کشور را در نظر بگیریم.

    اما این اظهارات با واکنش نمایندگان کارگری همراه بود, آیت اسدی، عضو کارگری شورای‌عالی کار خطاب به وزیر کار گفت: طوری وانمود می‌کنید انگار نمایندگان کارگران حرف غیرقانونی می‌زنند. ما در مورد ماده 41 قانون کار حرف زدیم که به‌صراحت مرجع را مشخص کرده است.

    وی بیان کرد: نوع و شرایط کار و نحوه پرداختی‌ها به کارگران با کارمندان دولت متفاوت است، مثلاً در ایام کرونا بعضاً تا 80درصد کارمندان دورکاری کردند و کل حقوقشان را گرفتند، اما آیا کارگران می‌توانستند دورکاری کنند؟

    اسدی اظهار داشت: پرداخت‌های جانبی و مزایایی که کارمندان می‌گیرند با کارگران قابل قیاس نیست. کارمندان دارای مزایایی هستند که این مزایا به‌اندازه حداقل حقوق کارگران می‌شود، لذا چگونه می‌شود به‌طور یکسان برخورد کرد که پایه و شرایط یکسان باشد. حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به‌میزان بیست درصد (20%) افزایش می‌یابد.

    به گزارش بلادنیوز امروز جلسه شورای‌عالی کار مجدداً‌ برای بررسی افزایش مزد تشکیل جلسه می‌دهد.

    انتهای پیام/+

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا