اخبار روز

رادیو مقاومت برای غزه راه‌اندازی شد – بلادنیوز

  • رادیو مقاومت برای غزه راه‌اندازی شد – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرگزاری بلادنیوز، شبکه رادیویی مقاومت با شعار صدای گفتمان مقاومت و مکتب سلیمانی از امروز (15 آبان) تا پایان دی‌ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    این ویژه برنامه با حضور محمد توفیق ابوغالون معاون معاون سفیر سوریه، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران و ارتباط تلفنی با حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خبرنگاران در کشورهای یمن و سوریه به روی آنتن رفت.

    رادیو مقاومت روی موج اف‌ام ردیف 95 و نیم مگاهرتز فعال است.

    کوچک‌زاده، مدیر رادیو مقاومت درباره اینکه چرا رادیو مقاومت همچون سال‌های قبل یک ماهه نیست و امسال در بازه زمانی طولانی‌تری روی آنتن می‌رود؟ توضیح داد: سالهای قبل، رادیو مقاومت به جهت مناسبت سالگشت شهادت سردار سلیمانی در دی ماه برگزار می شد اما امسال با توجه به رخداد طوفان شکوهمند الاقصی و مقاومت بی‌سابقه و سرافراز ملت مقاوم فلسطین در غزه در یک بازه زمانی 70 روزه آنتن شبکه فعال خواهد بود. اگر مغزافزار گفتمان مقاومت را «استکبار ستیزی» و «آرمان فلسطین» بدانیم، امروزه این اصول مقاومت تمام قد به قیام ایستاده و در فلسطین، لبنان، عراق، ایران و سایر بلاد اسلامی برای تحقق آنها تلاش می شود. اهدافی که شهید سلیمانی برای انها به شهادت رسید و امروزه مردم غزه این راه را طی می کنند. لذا پیوند بین مبارزه ملت فلسطین و مکتب شهید سلیمانی، باعت طولانی‌تر شدن رادیو مقاومت در بستر تحولات امروزه منطقه شد تا تبیین مناسبت‌تری از رخدادهای جبهه مقاومت تقدیم مخاطبان و همراهان گرانقدر شبکه شود.

    رادیو مقاومت از فردا کار خود را آغاز می‌کند

    مدیر رادیو مقاومت درباره اینکه در این رادیو چه مباحثی مورد بررسی قرار می‌گیرد؟ توضیح داد: رویکرد ما در شبکه مقاومت مبتنی بر جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی است. تلاش برای تبیین مکتب شهید سلیمانی و حقانیت مکتب ایشان در دفاع از مظلومین و مقابله با همه منظره های ظلم و عقبه های ان از رژیم صهیونیستی تا امریکاست. خاصه اینکه امروز شاهد قتل عام هزاران تن از مردم بی دفاع فلسطین خاصه زنان و کودکان مظلومی هستیم که با شعار حقوق بشر غربی ذبح می‌شوند. بدتر آنکه در عرصه فلسطین شاهدیم که هواپیماهای نظامی صهیونیست‌ها و تانک و نفربرها همه ساخت آمریکا و کشورهای غربی هستند حتی، خلبان‌ها هم امریکایی‌اند و سوخت این ارابه‌های مرگ را نیز برخی کشورهای مسلمان می‌پردازند. طبیعی است در چنین بستری اقدامات تبیینی رادیو مقاومت کاری ضروری است تا پیوند بین مکتب شهید سلیمانی و آرمان فلسطین را بیش از پیش نمایان کرده و ندای مظلومیت مردم بلند همت فلسطین در ایران اسلامی باشد.  

    وی اداد: قالب‌های برنامه‌سازی متنوع است. از برنامه‌های گفت‌وگویی گرفته تا پخش مستندهای رادیویی، مجلات رادیویی، مصاحبه‌ها، فیچر، مینی فیچر، پویش های مردمی، مصاحبه ها، تحلیل روز تحولات فلسطین و منطقه در برنامه‌های زنده در شبکه قابل دریافت است. علاوه بر این، پیوست رسانه‌ای تولیدات شبکه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز طبق روال سال‌های قبل و البته قوی‌تر از گذشته مد نظر خواهد بود.  

    کوچک زاده درباره محتوای برنامه‌ها بیان کرد: در سال‌های گذشته ما مقاومت فلسطین را به صورتی بخشی از محور مقاومت در ذیل محورهای برنامه سازی قرار می‌دادیم اما امسال، قیام ملت فلسطین و نقش آن در اتحادبخشی به امت اسلامی جهت مقاومت بر ضد استکبار و صهیونیسم، بخشی مهمی از محتوای رادیو مقاومت را دربر خواهد گرفت. طبیعتا، موضوع فلسطین، آرمان‌های مترتب بر آن و پیروزی‌ها و اتفاقات کنونی آن، همچنین مقابله با جنایت های جنگی امریکا و رژیم صهیونیستی در چارچوب کلان گفتمان مقاومت اسلامی که از انقلاب اسلامی ساطع شده مورد مداقه قرار می‌گیرد. البته پرداخت به مکتب شهید سلیمانی و تبیین ابعاد مختلف این مکتب همچنان به عنوان دال مرکزی رادیو مقاومت را تشکیل می دهد اما طبعا با توجه به روزآمد بودن تحولات فلسطین و پیش‌بینی ناپذیری اتفاقات آینده عمدتا از دریچه تحولات کنونی تبیین خواهد شد.  

    مدیر رادیو مقاومت درباره اینکه مخاطبان این شبکه چه کسانی‌اند و تمرکز شبکه بر کدام نوع از مخاطب، است؟ گفت: مخاطبان شبکه از همه اقشار جامعه ایرانی‌اند. البته طبیعی است تمرکز ما بر نسل‌های جوان و نوپا برای آشنایی بیشتر با مفهوم گفتمانی مقاومت، فرهنگ مقاومت، مکتب شهید سلیمانی و آرمان‌های اسلامی مقاومت چون استکبارستیزی و دفاع از فلسطین، بیشتر از سایر اقشار است. ما برنامه‌های جذابی برای همه اقشار، همه سنین جامعه در قالب‌های متعددی از برنامه ارائه خواهیم داد. رویکرد رادیو مقاومت تهاجمی و در راستای تبیین حقیقت است. در این فرآیند، «تبیین بنیادهای قرانی و روایی مقاومت و جهاد در دین اسلام»، «نقش انقلاب اسلامی و منظومه فکری امامین انقلاب در شکل‌گیری و تقویت مقاومت اسلامی»،  «تبیین دوقطبی‌های «اسلام» – «استکبار»، «مقاومت» – «سازش» و «مبارزه» – «تسلیم»، در بستر مقابله محور مقاومت منطقه ای برابر استکبار و رزیم صهیونیستی، تبیین مقاومت در بست گام دوم انقلاب و تلاش برای تمدن‌سازی نوین اسلامی، تبدیل آرمان فلسطین به مسئله اول جهان اسلام و مواردی دیگر از این دست از جمله مبادی مهم در امر برنامه‌سازی‌ها و تولیدات شبکه است.

    وی در پایان گفت: معرفی نظام الگویی جبهه مقاومت منطقه ای از جمله مکتب شکوهمند شهید سلیمانی و مقابله با جنگ رسانه ای دشمن نیز محل دیگری از اقدام شبکه در بستر جامعه خواهد بود. ضمن اینکه بخش مهمی از این محتوای رادیو مقاومت در 1402 معطوف به پیروزی های اخیر مقاومت فلسطین و جنایت‌های بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و امریکا در غزه و تحولات مترتب بر آن خواهد بود.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا