اخبار روز

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی: تیلور و باروز قهرمانانی خسته‌ هستند – بلادنیوز

  • سرمربی پیشین تیم ملی کشتی: تیلور و باروز قهرمانانی خسته‌ هستند – بلادنیوز

    – اخبار ورزشی –

    محسن فرح‌وشی که روز جمعه در اردوی تیم ملی آزاد جوانان حاضر شد، در مورد اینکه آیا این تیم می‌تواند در اردن از مقام قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری بلادنیوز گفت: شرایط‌ بچه‌ها خوب بود، اما نمی‌شود پیش‌بینی کرد. البته من این قابلیت را در آنها دیدم که بتوانند هر کدام صاحب مدال شوند.

    وی درباره اینکه تیم جوانان با وجود قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا اما نتوانست توقعات را برآورده کند، گفت: توقع از کشتی همیشه بالاست و واقعیت این است که شاید هیچ‌وقت نشود توقعات را برآورده کرد. چیزی که خیلی نظر من را جلب کرد و خیلی برایم مهم بود اینکه، دیگر تیم ملی در انحصار یک یا دو استان نیست و از همه استان‌ها در تیم ملی نماینده بود. اینکه فقط از یک جغرافیا شاهد حضور ملی‌پوش نیستیم، امیدوارکننده است.

    عموزاد: ژست موتورسواری شادی جدید من بعد از پیروزی است + فیلم

    قهرمان سابق کشتی آزاد جهان درخصوص تیم ملی بزرگسالان اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد تصریح کرد: خیلی از سطح آمادگی بزرگسالان خبر ندارم چون تمرین‌شان را ندیده‌ام، اما آنطور که شنیدم روحیه بچه‌ها در دیداری که با آنها در خلال حضور در اردوی تیم ملی جوانان، در کمپ تیم‌های ملی داشتم، خوب است.

    فرح‌وشی درمورد مصاف احتمالی حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات جهانی پیش رو خاطرنشان کرد: اینها دو حریف قَدر هستند که نه تنها ایران و آمریکا، که کشتی دنیا منتظر مصاف دوباره آنهاست. دو حریفی که فاصله چندانی از هم ندارند، اما من احساس می‌کنم تیلور، تیلورِ المپیک 2020 نیست. دیدم در مصاحبه‌هایش هم گفته بود «می‌خواستم بروم اما با همسرم مشورت کردم و درنهایت به کار ادامه دادم». این نشان می‌دهد که حس خستگی از دنیای قهرمانی سراغش آمده که ناشی از زندگی سخت قهرمانی، فشار تمرین و مسابقه و کنترل همه ابعاد زندگی است.

    وی افزود: حدود یک دهه در سطح اول کشتی جهان بودن، کار دشواری است، چیزی که در مورد حسن یزدانی هم صدق می‌کند. حسن هم از رده سنی نوجوانان در تیم ملی بوده و فقط 8 مدال در رده بزرگسالان گرفته است، چیزی که از عهده هر کسی برنمی‌آید. از الان نمی‌شود در مورد کشتی آنها با هم صحبت کرد، هر مبارزه‌ شرایط خاص خودش را دارد و مربوط به روز مسابقه و اتفاقات آن هست. هر لحظه از این مبارزه ممکن است اتفاقات خاص خودش را داشته باشد. هر دو جنگنده‌اند و تمام زوایای حرکتی و فنی هم را می‌دانند، بنابراین مبارزه برای هردوی آنها سخت است. ما که امیدوار هستیم حسن یزدانی برنده این مبارزه باشد و همه مردم و کشتی ایران را خوشحال کند.

    سرمربی پیشین تیم ملی آزاد درخصوص غیبت جردن باروز در مسابقات جهانی امسال گفت: جردن هم مثل دیوید تیلور یک قهرمان خسته است. این خستگی از مبارزه و دنیای قهرمانی، عملکرد صدِ یک کشتی‌گیر را 50 می‌کند و عامل موثر و تعیین‌کننده‌‌ای است. مثل این است که سر میزی نشسته‌ای که غذای مورد علاقه‌ای را سرو می‌کنند، اما تو قبلش غذا خورده‌ای و سیر هستی، بنابراین بیشتر با غذا بازی می‌کنی. دوره قهرمانی هم همین‌طور است، وقتی احساس کنی، خسته‌ای یا افتخاراتت راضی‌ات می‌کند، به سختی قدم برمی‌داری، چه خوب که هر قهرمانی خودش متوجه این وضعیت شود و به موقع کشتی را کنار بگذارد و وارد فاز دیگری شود. همانطور که ما هم این کار را انجام دادیم. وقتی دیدی با آن میل همیشگی طرف کشتی و تمرین نمی‌روی باید خداحافظی کنی. پشت همه این قهرمانان از باروز و تیلور گرفته تا حسن یزدانی و بقیه، جوان‌هایی هستند که جایگزین شوند.

    انتهای پیام/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا