اخبار روز

اسرائیل سازمان ملل را از طرف آمریکا تهدید کرد! – بلادنیوز

  • اسرائیل سازمان ملل را از طرف آمریکا تهدید کرد! – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از تسنیم، یک مقام اسرائیل پیشنهاد داد در صورت تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین، آمریکا تمامی حمایت‌های مالی خود از نهادهای سازمان ملل را قطع کند.

    اسرائیل پیشنهاد داده چنانچه مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای برای حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به تصویب برساند آمریکا ممکن است بودجه تمامی نهادهای این سازمان را قطع کند.

    فلسطین در حال حاضر «عضو ناظر دائم» سازمان ملل است و علی‌رغم شرکت در جلسات این سازمان قادر به رأی دادن نیست.

    مجمع عمومی سازمان ملل ممکن است به پیش‌نویس قطعنامه‌ای رأی بدهد که خواستار به رسمیت شناختن تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل است. این پیش‌نویس از شورای امنیت خواسته در تصمیم پیشین خود تجدید نظر کند.

    خبرگزاری رویترز نوشته این رأ‌ی‌گیری در مجمع عمومی نشان‌دهنده میزان حمایت از فلسطینی‌ها برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشور مستقل است.

    ماه گذشته اکثر کشورها در جلسه شورای امنیت از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت کردند، اما آمریکا این قطعنامه را وتو کرد. عضویت کامل در سازمان ملل در صورتی حاصل می‌شود که ۱۵ عضو شورای امنیت قطعنامه عضویت آن کشور را به تصویب برسانند.

    در قوانین آمریکا تصریح شده واشنگتن قادر به حمایت مالی از هیچ سازمان زیرمجموعه سازمان ملل که به گروه‌های فاقد «شاخصه‌های به رسمیت‌شناخته‌شده» کشور شدن عضویت کامل اعطا کند، نخواهد بود. در سال ۲۰۱۱ بعد از آنکه یونسکو به تشکیلات خودگردان عضویت کامل داد آمریکا حمایت مالی خود از این سازمان را قطع کرد.

    گیلاد عردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل با اشاره به رأی‌گیری روز جمعه مجمع عمومی درباره فلسطین گفت: «اگر این قطعنامه تصویب شود انتظار دارم ایالات متحده به طور کامل بودجه سازمان ملل و نهادهای آن را مطابق با قوانین ایالات متحده قطع کند.»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا