اخبار روز

ازدواج عجیب دختر ۴ ساله فارسی زبان با پسر ۱۲ ساله + فیلم – بلادنیوز

  • ازدواج عجیب دختر ۴ ساله فارسی زبان با پسر ۱۲ ساله + فیلم – بلادنیوز

    به گزارش بلادنیوزبه نقل از رکنا، ویدیویی عجیب از یک دختر بچه ی ۴ ساله در فضای مجازی درحال دست به دست شدن است که بر موضوع کودک همسری دامن می زند. در این ویدیو پدری دختر ۴ ساله خود را به پسری ۱۲ ساله شوهر داده است و در پاسخ به سوالات خبرنگار که از او می پرسد آیا او از این مسئله راضی است می گوید که او نمی فهمد. این پدر بسیار راحت و بدون آن که از این مسئله ناراحت باشد کودک ۴ ساله خود را شوهر داده و بسیار این موضوع برایش عادی است. این ویدیو در فضای مجازی بازخوردهای زیادی داشته و با واکنش منفی کاربران مواجه شده است.

    کودک همسری چیست؟

    ازدواج کودکان یا کودک‌همسری نوعی ازدواج رسمی یا غیررسمی است که که در آن فرد پیش از رسیدن به ۱۸ سالگی وارد پیمان زناشویی می‌شود. حداقل سن ازدواج تعیین شده در قانون در بسیاری از حوزه‌های قضایی ۱۸ سال است، خصوصاً در مورد دختران؛ و حتی بعضاً قرار داشتن در ۱۸ سالگی نیز شامل قانون مذکور می‌شود. عموماً عبارت «کودک‌همسری» در مورد کودکان دختری به‌کار می‌رود که با مردان بزرگسال به خاطر اجبار حاصل از سنت‌های قومی، فقدان دانش و تحصیلات یا مشکلات اقتصادی خانواده، ازدواج می‌کنند.

    حوزه‌های قضایی متعددی ازدواج زودهنگام را با رضایت والدین یا در موارد خاصی همچون بارداری نوجوانان مجاز می‌دانند. قوانین سن رضایت (سنی که در آن صلاحیت فرد، به‌طور معمول دختران، به رضایت برای رابطه جنسی مورد قبول قانون است) به منظور محافظت از کودکان در برابر قرار گرفتن در معرض بهره‌کشی جنسی و همچنین قاچاق کودکان نیز وضع شده‌اند و تا حدودی به ازدواج کودکان نیز مرتبط‌اند. ازدواج در کودکی بر پسران و دختران تأثیرات منفی می‌گذارد. هرچند قریب به اتفاق آن‌هایی که صدمه می‌بینند دختران‌اند. بیشتر ایشان موقعیت اقتصادی-اجتماعی ضعیفی دارند.

    در سطح اتحادیه اروپا و سطح بین‌المللی، ازدواج کودکان یکی از اشکال ازدواج اجباری به‌شمار می‌رود و مصداق نقض حقوق بشر و نمونه‌ای از خشونت جنسی است. در مجلس شورای اسلامی ایران طرحی تحت عنوان کودک همسری مطرح شده‌است که مخالفان و موافقان زیادی نسبت به آن اظهار نظر نموده‌اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا