اخبار روز

انتشار «مرد ابدی»؛ روایتی خواندنی از زندگی شهید طهرانی مقدم – بلادنیوز

  • انتشار «مرد ابدی»؛ روایتی خواندنی از زندگی شهید طهرانی مقدم – بلادنیوز

    – اخبار فرهنگی –

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بلادنیوز، کتاب «مرد ابدی»؛ روایتی مستند از زندگی پدر موشکی ایران، شهید والامقام سردار حسن طهرانی مقدم به‌قلم معصومه سپهری از سوی انتشارات بلادنیوز و با همکاری انتشارات شهید کاظمی منتشر و برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد. این اثر فاخر حاصل تلاش 13ساله سپهری است که با سبکی جدید در خاطره‌نگاری جنگ نوشته شده است.

    سپهری که پیش از این با آثاری چون «لشکر خوبان» و «نورالدین پسر ایران» میان مخاطبان شناخته شده است، در اثر جدید خود ضمن روایت زندگی شهید طهرانی مقدم، به مجاهدت‌های این دانشمند برجسته در حوزه فناوری‌های هوافضا و ابتکارات او در پایه‌گذاری صنعت موشکی در ایران و طراحی موشک‌های مختلف پرداخته است.

    کتاب , حسن طهرانی‌مقدم , کتاب «مرد ابدی» ,

    نگاه جامع نویسنده به بخش‌های مختلف زندگی شهید طهرانی مقدم سبب شده است «مرد ابدی» از وجوه مختلف نظامی، اجتماعی و فرهنگی برای مخاطب و به‌ویژه نسل جوان، اثری خواندنی و کاربردی باشد.

    انتشار «مرد ابدی»؛ کامل‌ترین کتاب درباره شهید طهرانی مقدم

    سپهری در مقدمه خواندنی کتاب به کوششی پیوسته و مداوم در تکمیل این اثر اشاره کرده است، کتابی که در ابتدا بیم نوشتنش را داشت و قلم را در پرداختن به زندگی آن مرد بزرگ، ناتوان و الکن می‌دید، پس از کسب اجازه از شهید، جان گرفت و به‌مدد یاران شهید، پس از 13 سال کوشش بی‌دریغ به ثمر نشست.

    کتاب , حسن طهرانی‌مقدم , کتاب «مرد ابدی» ,

    “ظاهراً همه کسانی که می‌توانستند نقشی در خلق این کتاب داشته باشند، مهیای همکاری بودند: خانواده شهید مقدم، خانواده من، دوستان، همرزمان و فرماندهی محترم هوافضای سپاه، اما من نیاز به اذن و عنایت اول شخص این کار هم داشتم. برای اولین‌بار، پنجشنبه 22 تیر 1391 به زیارت مزار پاک شهید حسن طهرانی مقدم در قطعه 24 بهشت زهرا سلام الله علیها مشرف شدم. آنجا تا امروز، نقطه اتکای من در همه سختی‌ها، آسانی‌ها و تنهایی‌ها بود و هست”… .

    کتاب , حسن طهرانی‌مقدم , کتاب «مرد ابدی» ,

    نویسنده در طول این مدت با افراد مختلف گفت‌وگو کرده و روایت‌های متعدد را بر حسب موضوع مشترک کنار یکدیگر آورده است؛ کاری زمان‌بر و طاقت‌فرسا که تنها با صبوری و یاری طلبیدن از شهدا می‌توانست به سرانجامی چنین شیرین ختم شود. او در مقدمه کتاب می‌نویسد: “«مرد ابدی» روایتی مستند از زندگی شهید عزیز ما، سردار حسن طهرانی مقدم در دستان شماست. این کتاب سه‌جلدی، ماحصل بیش از 500 ساعت مصاحبه با 180 نفر از راویان محترم از مقاطع مختلف زندگی حاج حسن، بیش از 100 ساعت فایل صوتی و تصویری از اسناد تصویری خود شهید و همراهانشان، بیش از 500 صفحه سند مکتوب اعم از دست‌نوشته، نامه و یادداشت‌های افراد مهم در رابطه با شهید عزیزمان می‌باشد.

    از دیگر مزیت‌های «مرد ابدی» ارائه 800 قطعه عکس از شهید طهرانی مقدم، شهدای پادگان مدرس و… است که به‌منظور تکمیل روایت‌ها به فصول مختلف ضمیمه شده است.

    علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به غرفه انتشارات شهید کاظمی در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) راهروی 21 غرفه 507 مراجعه و یا از طریق انتشارات خبرگزاری بلادنیوز ـ تماس با شماره تلفن 42139000 ـ اقدام کنند.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا